Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První luxusní korejské SUV je prý oáza klidu, v níž neuslyšíte spadnout špendlík
15.1.2020 | Petr Prokopec
Segmentu luxusních SUV se Korejci zatím vyhýbali, vědomi si jeho obchodního potenciálu ale nemohli zůstat mimo věčně. Jejich prvotina má okouzlit i šestiválcovým dieselem a až 380 koňmi.
O separaci luxusní divize Genesis od mateřské automobilky Hyundai jsme se poprvé zmiňovali již v roce 2015. Od té doby se Korejci snaží upevnit své postavení mezi luxusními značkami a zatím bodují. V prvních třech letech se jim povedlo prodat více než 200 tisíc aut, což s ohledem na počet trhů, kde je značka činná, není málo. O to překvapivější ovšem byla dosavadní nabídka. Jakkoliv je totiž pro Genesis stěžejní hlavně Amerika, firma až do letoška spoléhala pouze na tři sedany. Zcela tak vlastně popírala současné zákaznické trendy.
Situace se však momentálně mění, neboť Korejci slavnostně odhalili bylo první firemní SUV. To bude k mání pod názvem GV80 na domácím trhu již tento měsíc, příchod do Spojených států, Kanady a dalších zemí ale ještě nebyl stanoven. Pokud si nicméně uvědomíme, že loňské americké prodeje byly prakticky na stejné úrovni jako v roce 2017, pak by jakékoliv zdržování bylo kontraproduktivní. Vůbec by tedy nebylo překvapivé, kdyby debut v novém světě nenásledoval s odstupem jen několika málo týdnů.
Americkou premiéru ale hoďme za hlavu. Místo toho důkladně poklepeme novince na zoubek, ačkoliv Korejci aktuálně nedali k dispozici mnoho informací. Zejména těch, jenž se týkají motorového prostoru. Jedinou současnou jistotou je tak skutečnost, že ve své domovině GV80 startuje překvapivě s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem. Ten byl naladěn na 278 koní a 590 Nm točivého momentu, jenž osmistupňový automat přenáší primárně na zadní kola. Za příplatek ovšem bude k dispozici také systém 4x4.
Automobilka kromě toho zmiňuje, že ve druhé vlně bude možné počítat ještě se dvěma benzinovými motory, které nejspíše budou jediné, jenž zamíří z Koreje do Států. Základem přitom nejspíše bude 2,5litrový čtyřválec, který by měl nabídnout 304 koní. To rozhodně není špatné na „nejhorší“ variantu v nabídce, v případě vrcholu by pak měl dorazit 3,5litrový šestiválec s 380 koňmi a 530 Nm. Dle spekulací by přitom tento agregát měl velké SUV rozpohybovat na stovku již za 5,7 sekundy.
Hodnocení designu necháme na vás, za nás jen dodáme zmínku o světlometech. Ty zůstaly do značné míry věrné konceptu z roku 2017, byť v případě produkční varianty došlo k jejich lehčímu zvětšení. Stále tu ovšem máme dva pruhy diod nad sebou, na které navazují dekorace na předních blatnících simulující výdechy horkého vzduchu z motorového prostoru. A jelikož stejný design mají i zadní lampy, vypadá GV80 uceleně.
Dominantním prvkem vozu je ovšem jeho maska ve tvaru štítu, která měla být inspirována firemním logem. Kromě toho si můžeme povšimnout také mohutných 22palcových litých kol, v jejichž případě Korejci pro změnu odkazují na světelné hrátky prosvíceného diamantu. Základem se ovšem stanou devatenáctky, na výběr pak bude i několik různých designových variací. Kromě toho bude k dispozici barevná paleta čítající jedenáct odstínů karoserie.
V případě kabiny bude pro změnu k dispozici pět různých variant koženého čalounění, přičemž zákazníci budou moci také volit mezi pěti- a sedmimístným provedením. Za volantem se pak objeví digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky trůní 14,5palcový širokoúhlý displej. Ten je spárován s ovládáním, které rozpozná dokonce i ručně psané písmo, což by mělo usnadnit pokyny navigaci či třeba lovení v telefonním seznamu.
Korejci jsou ovšem nejvíce hrdí na aktivní potlačení venkovního hluku v reálném čase, které spoléhá na zvuk produkovaný v opačných vlnách. Ty následně blokují veškeré ruchy od vniknutí do kabiny, nad kterou bdí automatická klimatizace. Systém přitom konstantně monitoruje kvalitu vzduchu, a pokud je to potřeba, interiér provoní a navýší i vlhkost. Není tak vlastně překvapivé, že Korejci vnitřek vozu popisují jako oázu naprostého klidu.
Jen u komfortu ale samozřejmě nezůstalo, počítat tedy lze již standardně z 10 airbagy, přičemž unikátem je ten usazený mezi přední sedadla. V případě boční kolize totiž zabraňuje cestujícím, aby se navzájem srazili hlavami. Kromě toho ovšem nechybí automatické brzdy, adaptivní tempomat, automatický parking nebo třeba monitoring únavy řidiče. Počítat lze rovněž s varováním před kolizí se vzadu jedoucími vozy či překážkami.
Ve finále už můžeme dodat jen zmínku o podvozku, který používá čelní kamery k rekognoskaci vozovky. Dále spoléhá na data navigace, aby navýšil vnitřní komfort. Dovnitř se tak nedostane nejen hluk, ale cítit nebudete ani nedokonalosti silnice. Majitelé verzí s pohonem všech kol pak mohou počítat ještě s elektronickým zadním diferenciálem a různými jízdními režimy, které zahrnují i písečný a sněžný mód.




Genesis GV80 se již ukázalo naživo...
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
před 11 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
před 2 hodinamiZ nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 4 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 5 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 7 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva