Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF

S novou převodovkou má spotřeba klesnout o 11,4 %. Další modernizace postihla pohon všech kol, nechybí ani lehká revize exteriéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF

20.8.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S novou převodovkou má spotřeba klesnout o 11,4 %. Další modernizace postihla pohon všech kol, nechybí ani lehká revize exteriéru.

Evoque je jasně nejprodávanějším modelem značky Land Rover. Přesto má své neduhy a patří mezi ně i spotřeba paliva, která je jednou z citelných stinných stránek z funkčního hlediska. Nepřekvapí proto, že vůbec první modernizace se zaměřila právě na tuto oblast. Překvapením přitom asi nebude ani způsob, jak se britská automobilka s tímto nešvarem vypořádala.

Range Rover Evoque se totiž stává prvním modelem značky, který bude k mání s novou devítistupňovou převodovkou ZF. Ta bude již ve standardu spřažena s jedním benzinovým a dvěma dieselovými motory, kdy v případě kupé s pohonem předních kol a 2,2litrovým turbodieselem o výkonu 150 koní spotřeba klesne o 11,4 procenta na 4,9 l/100 km.

Tím ovšem honba Land Roveru za nižší žíznivostí nekončí. Další novinkou v nabídce je totiž pohon všech kol zvaný Active Driveline (jehož součástí je také Active Torque Biasing), který v závislosti na jízdních podmínkách může v rychlostech nad 35 km/h odpojit zadní nápravu. Jakmile se však kvalita povrchu zhorší, dokáže během 0,3 sekundy opětovně připojit zpátky - za trvalý takový pohon 4x4 už jistě označit nelze.

Zatímco tuto technologii, která ze čtyřkolky dělá předokolku, dostáváte za příplatek, vektorování točivého momentu brzděním je novou standardní funkcí. Její podstatou je přitom rozdělování síly motoru optimálně mezi jednotlivá kola tak, aby byla redukována nedotáčivost. Tedy nešvar, který Active Driveline potlačuje zadním „elektronickým diferenciálem” e-Diff.

Dalšími novinkami jsou parkovací asistenti, monitoring jízdy ve správném pruhu nebo rozpoznávání dopravního značení. Nechybí ani senzor brodivosti, který představil Range Rover Sport, nebo řada aplikací monitorujících třeba úroveň paliva nebo místo, kde jste vůz naposledy zaparkovali. Cestu k němu tak snadno najdete i na přeplněném parkovišti.

Po stránce kosmetické jsou změny minimální. Nové jsou pouze znaky nebo pár detailů na zádi, vybírat můžete také ze čtyř přidaných designů litých kol. V paletě barev se navíc objevil odstín Zanzibar Bronze, který vidíte na fotkách, tím ale facelift opravdu končí. K mání přitom bude od října, patrně za nepříliš pozměněné ceny oproti těm dnešním.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF - 1 - Range Rover Evoque 2014 facelift 01Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF - 2 - Range Rover Evoque 2014 facelift 02Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF - 3 - Range Rover Evoque 2014 facelift 03Range Rover Evoque 2014: malému faceliftu vévodí devítistupňový automat ZF - 4 - Range Rover Evoque 2014 facelift 04
Range Rover Evoque bude od října k mání nejen s novým devítistupňovým automatem, ale také s barvou Zanzibar Bronze

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Autobazar

zobrazit vše