Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice

(+ ilustrace) Francouzský web přemítá nad budoucí extrémní verzí Clia RS. Stovku má dát za 6 sekund, uvnitř pak nabídne více elektroniky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice

26.7.2013 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ ilustrace) Francouzský web přemítá nad budoucí extrémní verzí Clia RS. Stovku má dát za 6 sekund, uvnitř pak nabídne více elektroniky.

Pokud se ve francouzské automobilce momentálně zeptáte na značku Gordini, pak okamžitě uslyšíte sliby o vskutku přitažlivé budoucnosti. Nové modely prý nemají být jen verzemi RS s pár polepy navíc, ale skutečně ostrým nářadím, které Clio vrátí zpátky na trůn. Navzdory přeplňovanému motoru a automatické převodovce EDC, která by i u tohoto modelu měla být zachována. Jak ovšem naznačuje francouzský Blog Automobile, jež si o chystané novince tak trochu zaspekuloval, její rychlost by musela doznat značného vylepšení.

Jak jste asi již poznali, předchozí i následující řádky nejsou ničím jiným než zamyšlením, jak by budoucí Clio RS Gordini mělo vypadat, aby sliby došly naplnění. Po stránce mechanické by tak kromě zmíněného automatu nadále užívalo i Jedna-šestku v turbu, ovšem naladěnou na 230 koní a 285 Nm točivého momentu. Hmotnost by ale vůči výchozímu hatchbacku poklesla o nějakých pětadvacet až třicet kilo na výsledných 1 175 či 1 180 kg. Za 6 sekund by se tak Clio dostalo na stovku, přičemž jeho rozlet by končil maximálkou 250 km/h.

Bezpečné zastavení z jakéhokoliv tempa by přitom měly na starosti brzdy Brembo, zatímco špičkové průjezdy zatáčkami má zaručit standardně dodávaný podvozek Cup. Ovšem snížený o dalších 10 mm. Vyjma toho by Gordini mohlo dostat 18palcová odlehčená kola, který by společnost dělaly lepivé pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 215/40 ve všech rozích.

Do kabiny se pro změnu nastěhovala sportovní sedadla Recaro, sada hliníkových pedálů nebo dekory ze skutečného karbonu. Multimediální systém R-Link by pak dostal speciální malou telemetrii informující o přetížení, protáčení kol nebo třeba teplotě oleje převodovky. Chybět by samozřejmě nemohly ani populární plaketky nebo ozdobné pruhy.

Cenu by Renault měl dle našich francouzských kolegů udržet na hranici 28 000 Eur (cca 728 000 Kč), díky čemuž by Clio RS Gordini bylo levnější než Volkswagen Polo R WRC nebo Citroën DS3 Racing. Jediným příplatkem by se pak staly řidičské rukavice za 100 Eur (2 600 Kč), což zní opravdu slibně. Máme ale takový pocit, že zrovna tuhle kombinaci francouzská značka nakonec bohužel nedoručí...


Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice - 1 - Renault Clio RS Gordini spekulace 01Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice - 2 - Renault Clio RS Gordini spekulace 02
Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice - 3 - Renault Clio RS Gordini spekulace 03Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice - 4 - Renault Clio RS Gordini spekulace 04Renault Clio RS Gordini 2014: spekuluje se o vzhledu i o technice - 5 - Renault Clio RS Gordini spekulace 05
Neoficiální Renault Clio RS Gordini vypadá působivě jak po stránce vizuální, tak i mechanické. V prvním ohledu zřejmě značka mít problém nebude, v tom druhém jsme ale již rezervovanější

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.