Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault nadělil kompaktu další neobvyklý nový motor, diesel s větším objemem
21.5.2019 | Petr Prokopec
Zatímco obecným trendem je objem motorů aut zmenšovat a ty dieselové z nabídek vyřazovat, Renault nový diesel přidává, a to rovnou i s větším objemem než dříve. K mání je v Méganu.
Loni v září nahradila dvě dekády starý cyklus NEDC nová procedura měření spotřeby WLTP, která by měla věrněji reflektovat reálný svět. Z toho důvodu si Evropská unie vyžádala i opětovnou homologaci veškerých aut v prodeji, neboť došlo ke změnám v rámci udávané spotřeby i emisí. Kvůli tomu nakonec mnoho pohonných jednotek skončilo v propadlišti dějin - a nejde jen o agregáty sportovních derivátů, ale třeba také o 1,6litrový diesel Renaultu.
Francouzská automobilka tedy po nějaký čas nabízela pouze dieselovou jedna-pětku, která přeci jen s nižším výkonem nebyla pro řadu zákazníků dostačující - a to i v době, kdy je na „producenty sazí“ pořádána pomalu štvanice. Náprava ale na sebe nenechala dlouho čekat, Francouzi totiž přišli se zcela novou jedna-sedmou. Opětovně tak přivedli do hry motor s dosti neobvyklým objemem, který navazuje na 1,3litrový benzinový čtyřválec představený předloni.
Nový agregát už byl k dispozici pro větší modely Talisman, Kadjar či Grand Scénic, kde jej lze mít jak s manuálem - u Kadjaru dokonce spojeným se systémem 4x4 -, tak s automatem. Nově je k dispozici pro Mégane, kde však bude nabídka převodovek omezena na šestistupňový automat. Na českém trhu v kombinaci s novou jednotkou za něj zaplatíte 514 400 Kč, za což dostáváte hatchback na úrovni Intens.
Uvnitř je v tu chvíli možné počítat třeba s multimediálním systémem R-Link 2 či volantem potaženým kůží Nappa, zatímco v rámci exteriéru nechybí parkovací senzory nebo 16palcová litá kola. Na ta přední pak míří 150 koní, jež pohonná jednotka produkuje v 3 500 otáčkách, a 340 Nm točivého momentu dostupného při 1 750 ot./min.
S touto silou hatchback zdolá stovku za 9,3 sekundy, zatímco u kombíku je sprint o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost ale již pokaždé vrcholí hodnotou 205 km/h, zatímco v rámci spotřeby je možné počítat s 4,7litrovým průměrem dle WLTP. A přidat ještě můžeme cenu kombíku, který je s toutéž výbavou k dispozici od 544 400 Kč.
Krok Renaultu je v dnešní době nečekaný, o to ale vítanější všemi, kterým je blízká co nejpestřejší nabídka nejdoucí nutně s davem. Automobilka svým krokem navazuje na představení nových dieselových motorů z konce loňského roku, kde „upsizing” v podobě rozšíření nabídky dieselu 1,7 avizovala též. A teď už je jasné, že nepřeháněla.
Obrázky nového motoru 1,7 dCi k dispozici nemáme, posloužit ale můžeme detailní prohlídkou spřízněného 2,0 dCi, který se stejnou technikou, ale ještě větším objemem přibyl do nabídky též
Právě ten je nově k dispozici i Mégane, v tomto případě kombi
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva