Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault nadělil kompaktu další neobvyklý nový motor, diesel s větším objemem
21.5.2019 | Petr Prokopec
Zatímco obecným trendem je objem motorů aut zmenšovat a ty dieselové z nabídek vyřazovat, Renault nový diesel přidává, a to rovnou i s větším objemem než dříve. K mání je v Méganu.
Loni v září nahradila dvě dekády starý cyklus NEDC nová procedura měření spotřeby WLTP, která by měla věrněji reflektovat reálný svět. Z toho důvodu si Evropská unie vyžádala i opětovnou homologaci veškerých aut v prodeji, neboť došlo ke změnám v rámci udávané spotřeby i emisí. Kvůli tomu nakonec mnoho pohonných jednotek skončilo v propadlišti dějin - a nejde jen o agregáty sportovních derivátů, ale třeba také o 1,6litrový diesel Renaultu.
Francouzská automobilka tedy po nějaký čas nabízela pouze dieselovou jedna-pětku, která přeci jen s nižším výkonem nebyla pro řadu zákazníků dostačující - a to i v době, kdy je na „producenty sazí“ pořádána pomalu štvanice. Náprava ale na sebe nenechala dlouho čekat, Francouzi totiž přišli se zcela novou jedna-sedmou. Opětovně tak přivedli do hry motor s dosti neobvyklým objemem, který navazuje na 1,3litrový benzinový čtyřválec představený předloni.
Nový agregát už byl k dispozici pro větší modely Talisman, Kadjar či Grand Scénic, kde jej lze mít jak s manuálem - u Kadjaru dokonce spojeným se systémem 4x4 -, tak s automatem. Nově je k dispozici pro Mégane, kde však bude nabídka převodovek omezena na šestistupňový automat. Na českém trhu v kombinaci s novou jednotkou za něj zaplatíte 514 400 Kč, za což dostáváte hatchback na úrovni Intens.
Uvnitř je v tu chvíli možné počítat třeba s multimediálním systémem R-Link 2 či volantem potaženým kůží Nappa, zatímco v rámci exteriéru nechybí parkovací senzory nebo 16palcová litá kola. Na ta přední pak míří 150 koní, jež pohonná jednotka produkuje v 3 500 otáčkách, a 340 Nm točivého momentu dostupného při 1 750 ot./min.
S touto silou hatchback zdolá stovku za 9,3 sekundy, zatímco u kombíku je sprint o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost ale již pokaždé vrcholí hodnotou 205 km/h, zatímco v rámci spotřeby je možné počítat s 4,7litrovým průměrem dle WLTP. A přidat ještě můžeme cenu kombíku, který je s toutéž výbavou k dispozici od 544 400 Kč.
Krok Renaultu je v dnešní době nečekaný, o to ale vítanější všemi, kterým je blízká co nejpestřejší nabídka nejdoucí nutně s davem. Automobilka svým krokem navazuje na představení nových dieselových motorů z konce loňského roku, kde „upsizing” v podobě rozšíření nabídky dieselu 1,7 avizovala též. A teď už je jasné, že nepřeháněla.
Obrázky nového motoru 1,7 dCi k dispozici nemáme, posloužit ale můžeme detailní prohlídkou spřízněného 2,0 dCi, který se stejnou technikou, ale ještě větším objemem přibyl do nabídky též
Právě ten je nově k dispozici i Mégane, v tomto případě kombi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda