Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.

Duben je sice již hezky dlouho měsícem bezpečnosti, my bychom ho však z fleku mohli překřtít na měsíc nových dodávek. V uplynulých týdnech jsme si totiž mohli představit nové Iveco Daily, Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Opomenout pak nesmíme ani modernizovaný Opel Vivaro a Renault Trafic, zvláště když francouzská automobilka momentálně topí pod užitkovým kotlem. Aktuálně totiž představila také novou generaci modelu Master.

Po stránce venkovního designu se přitom dá mluvit víceméně jen o nové čelní masce. Mnohem větší změny ovšem najdeme pod kapotou a v kabině. Začít přitom můžeme motorovým prostorem, kde najdeme inovovaný 2,3litrový turbodiesel. Ten je k mání s jedním dmychadlem, kdy výkon činí 110 či 125 koní, nebo s dvojitým přeplňováním. V takové chvíli přitom můžete počítat se 135 nebo 165 koňmi.

Konkrétní jízdní dynamiku či spotřebu Renault neudává, u nejsilnějšího agregátu by však ve srovnání s předchůdcem mělo dojít k redukci žíznivosti o 1,5 l/100 km. Průměr verze L2H2 by tak měl klesnout na 6,9 l/100 km, přestože nabízí o 15 koní a 10 Nm točivého momentu více. Počítat lze pak s úsporou dalších 10 %, a to po stisku tlačítka ECOmode, jež upraví charakter motoru a funkčnost klimatizace.

Mimo to nový Master dostal novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do svahu či technologii Extended Grip, která zlepšuje přilnavost na sněhu či v bahně. Za příplatek je pak možné objednat systém Trailer Swing Assist, který po připojení vozíku upravuje chod brzd a naladění pohonné jednotky po dobu, kdy je přívěs zapojen.

Kabinu je pak možné vybavit zrcátkem Wide View, které je součástí sluneční clony před spolujezdcem a odhaluje slepé úhly na protější straně od řidiče. Dopřát si ovšem můžete i monitoring tlaku v pneumatikách nebo vybrat ze dvou navigačních systémů (Carminat Tom Tom a R & Go), z nichž ten druhý je možné spárovat se smartphonem.

K dispozici pak nový Master bude od června ve čtyřech délkách a třech výškách, rozličné jsou také karosářské styly, na ceny si ovšem budeme muset počkat do příchodu léta.


Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 1 - Renault Master 2014 01Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 2 - Renault Master 2014 02Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 3 - Renault Master 2014 03Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 4 - Renault Master 2014 04Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 5 - Renault Master 2014 05Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 6 - Renault Master 2014 06Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 7 - Renault Master 2014 07Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 8 - Renault Master 2014 08
Zvenčí se nový Renault Master liší hlavně čelní maskou. Zásadní změny ale najdeme pod kapotou, kde jsou výkonnější a přitom úspornější motory

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.