Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

29.4.2014 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzskou dodávku můžete objednat s až 165 koňmi, žíznivost by přitom neměla překročit 7 l/100 km. Mimo to nechybí ani nová bezpečnostní technika.

Duben je sice již hezky dlouho měsícem bezpečnosti, my bychom ho však z fleku mohli překřtít na měsíc nových dodávek. V uplynulých týdnech jsme si totiž mohli představit nové Iveco Daily, Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Opomenout pak nesmíme ani modernizovaný Opel Vivaro a Renault Trafic, zvláště když francouzská automobilka momentálně topí pod užitkovým kotlem. Aktuálně totiž představila také novou generaci modelu Master.

Po stránce venkovního designu se přitom dá mluvit víceméně jen o nové čelní masce. Mnohem větší změny ovšem najdeme pod kapotou a v kabině. Začít přitom můžeme motorovým prostorem, kde najdeme inovovaný 2,3litrový turbodiesel. Ten je k mání s jedním dmychadlem, kdy výkon činí 110 či 125 koní, nebo s dvojitým přeplňováním. V takové chvíli přitom můžete počítat se 135 nebo 165 koňmi.

Konkrétní jízdní dynamiku či spotřebu Renault neudává, u nejsilnějšího agregátu by však ve srovnání s předchůdcem mělo dojít k redukci žíznivosti o 1,5 l/100 km. Průměr verze L2H2 by tak měl klesnout na 6,9 l/100 km, přestože nabízí o 15 koní a 10 Nm točivého momentu více. Počítat lze pak s úsporou dalších 10 %, a to po stisku tlačítka ECOmode, jež upraví charakter motoru a funkčnost klimatizace.

Mimo to nový Master dostal novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do svahu či technologii Extended Grip, která zlepšuje přilnavost na sněhu či v bahně. Za příplatek je pak možné objednat systém Trailer Swing Assist, který po připojení vozíku upravuje chod brzd a naladění pohonné jednotky po dobu, kdy je přívěs zapojen.

Kabinu je pak možné vybavit zrcátkem Wide View, které je součástí sluneční clony před spolujezdcem a odhaluje slepé úhly na protější straně od řidiče. Dopřát si ovšem můžete i monitoring tlaku v pneumatikách nebo vybrat ze dvou navigačních systémů (Carminat Tom Tom a R & Go), z nichž ten druhý je možné spárovat se smartphonem.

K dispozici pak nový Master bude od června ve čtyřech délkách a třech výškách, rozličné jsou také karosářské styly, na ceny si ovšem budeme muset počkat do příchodu léta.


Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 1 - Renault Master 2014 01Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 2 - Renault Master 2014 02Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 3 - Renault Master 2014 03Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 4 - Renault Master 2014 04Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 5 - Renault Master 2014 05Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 6 - Renault Master 2014 06Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 7 - Renault Master 2014 07Renault Master 2014: nová generace přináší vyšší výkon, spotřeba poklesla - 8 - Renault Master 2014 08
Zvenčí se nový Renault Master liší hlavně čelní maskou. Zásadní změny ale najdeme pod kapotou, kde jsou výkonnější a přitom úspornější motory

Petr Prokopec

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše