Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic 2016: nová generace bude líbivější, prostornější i úspornější
28.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi doufají, že s novým Scénicem se lidé opět zamilují do segmentu MPV. A to zejména díky designu inspirovanému crossovery a SUV.
Stávající generaci Renaultu Scénic můžeme jen stěží považovat za úspěšnou, od jejího nástupu na trh v roce 2009 totiž ani jednou nedošlo k prolomení hranice 200 tisíc registrací. Předchozí generace se oproti tomu pohybovaly ve zcela jiných dimenzích a několikráte dokonce oslovily více než 300 tisíc zákazníků ročně. Na čtvrtém vydání si proto francouzská automobilka dává více než záležet, přičemž svou novinku hodlá obdařit atraktivním designem a kabinou, která bude na úrovni německých prémiovek.
Živý debut si nový Scénic odbude v březnu v Ženevě, virtuální prezentace je tak za rohem. Nicméně vzhled si díky neoficiálním ilustracím i poslední várce špionážních fotek můžeme představit již nyní. Na překvapení ovšem zapomeňte, čtvrtá generace MPV si vykračuje ve stejných designových šlépějích, jaké po sobě zanechaly novinky Renaultu z posledních dvou let. Jisté ovšem je, že přes inspiraci od crossoverů a SUV bude stále podobný většímu Espace.
Předek se pochlubí rozměrným logem značky, které zabírá velkou část masky. Na tu budou navazovat protažené světlomety a následně i úzké čelní sloupky, které mají zaručit dostatečný výhled do všech stran. Samotné okno je vůči stávajícímu provedení mnohem šikmější, což ještě korunuje níže položená střešní linie. V kombinaci s nárůstem rozměrů do délky a šířky tu tedy máme dynamičtější stylizaci, která má přimět „rodiče, aby se znovu zamilovali“ do tohoto segmentu.
Kromě standardního pětimístného provedení bude k dispozici i sedmimístný Grand Scénic, který by se podle firemního šéfdesignéra Laurense van der Ackera měl lišit hlavně kolmějším sklonem čelního okna a nejspíše také zvýšenou střešní linií. Účelem je přitom nejen dosažení většího místa pro cestující ve všech třech řadách, ale zároveň také vyplnění prostoru v nabídce po odchodu zmiňovaného Renaultu Espace do poněkud odlišnějších vod.
Než se podíváme na interiér, jen v rychlosti ze zastavíme na zádi. Ta bude navazovat na styl daný hatchbackem Mégane. Van der Acker přitom naznačuje, že veškeré tyto shodné motivy mají navýšit povědomí o francouzské automobilce mezi lidmi, kteří mají její produkty rozeznávat již zdálky. To se dle nás skutečně daří, zároveň však musíme dodat, že Renault nekopíruje design svých vozů tak okatým způsobem jako aktuálně třeba Němci.
Německé automobilky jsou ale naopak Francouzům vzorem v rámci interiérů, a to hlavně v oblasti materiálů a slícování jednotlivých panelů. Dočkat bychom se tak měli kvalitativního posunu směrem nahoru, přičemž architektura palubní desky má v mnoha ohledech připomínat Mégane. Většinu funkcí tedy bude možné ovládat skrze rozměrný dotykový displej připomínající tablet, vyšší úrovně výbavy pak dostanou i head-up displej.
Mimo to chce Renault zabodovat také praktickými detaily a celou řadou úložných schránek, zvětšení se kromě prostoru pro nohy a hlavy cestujících dočká také zavazadelník. Po stránce motorické naopak máme čekat downsizing, respektive převzetí agregátů, jež pohání již několikráte zmiňovaný Mégane. Objemem tedy agregáty nepřekročí 1,6 litru, základní dieselový model by přitom emisemi CO2 měl klesnout pod metu 100 g/km.
Nový Renault Scénic se ukázal na neoficiálních ilustracích...
...jež vycházejí z poslední sady snímků špionážních fotografů
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage