Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé

Modely Alpine mají v Evropě šanci, proti luxusním Renaultům je ale prý Starý kontinent zaujatý. Proto prémiová odnož míří nejprve do Koreje a Číny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé

22.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modely Alpine mají v Evropě šanci, proti luxusním Renaultům je ale prý Starý kontinent zaujatý. Proto prémiová odnož míří nejprve do Koreje a Číny.

Odvoláváme, co jsme odvolali, a slibujeme, co jsme slíbili. Tedy jinak, Initiale Paris, luxusní odnož Renaultu zaměřená proti Citroënu DS vznikne, jen její osud bude trochu jiný, než jak francouzská automobilka původně zamýšlela. Prosazovat by se totiž měla nejprve v Asii, než se vůbec podívá na Starý kontinent. Podle výkonného ředitele značky Carlose Tavarese je totiž zejména v Koreji a Číně vnímán Renault naprosto odlišně (čtěte „prémiově”) než v Evropě.

„Když tu prohlásím, že Renault hodlá představit svou novou prémiovou odnož Initiale Paris, lidé se na mně budou koukat a smát se mi. Pokud však to samé udělám v Koreji nebo v Číně, odezva bude jiná. V Evropě na nás totiž leží břímě z minulosti i předsudek v tom smyslu, že nám chybí kredibilita, když nejsme Němci. V Asii nebo třeba v Latinské Americe ale máme vysoký kredit, neboť francouzský luxus a elegance jsou zde mnohem lépe ceněny.“

Spuštění Initiale Paris mimo evropské trhy se tak zdá být logické. V té chvíli nás ovšem zaráží fakt, že prvními vlaštovkami, které by tento slavný název měly nést, budou luxusní verze modelů Clio a Espace. S ohledem na zmiňované zaměření na Čínu bychom totiž tipovali spíše ultra přepracovanou Lagunu či možná Koleos.

Proto možná Tavares varuje před možnými komplikacemi, které by budování nové image mohlo přinést. Na rozdíl od téhož v případě Alpine to prý může u Initiale Paris zabrat i 25 let. „Rozdíl se dá snadno vysledovat, neboť tato značka má historii a renomé. Takový model Alpine A110 zná více lidí než Ferrari 355, a to vypovídá hodně o její síle.“

„Pokud tedy znovurozjíždíme Alpine, jedná se o letmý start. V případě Initiale Paris se ovšem jedná o rozjezd z místa. Dá se zvládnout? Ano. Ale je nutné, aby se tak stalo v Evropě? Ne nezbytně,“ říká k tématu luxusní odnože Tavares. Na Starý kontinent by se tak prémiová značka mohla podívat až po vybudování zázemí v Asii.

Jsme přitom zvědavi, jak budou ony první vlaštovky vypadat. Posledním pravověrným luxusním modelem byl totiž koncept Renault Initiale z roku 1995, který pod kapotou nabízel 3,5litrový motor V10 o výkonu 392 koní. Firma Louis Vuitton pak pro jeho prosklený zavazadelník připravila speciální sadu kufrů a tašek. Jinak kde nic, tu nic...


Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 1 - Renault Initiale Concept 1995 01Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 2 - Renault Initiale Concept 1995 02Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 3 - Renault Initiale Concept 1995 03Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 4 - Renault Initiale Concept 1995 04Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 5 - Renault Initiale Concept 1995 05Renault svou luxusní značku Initiale Paris uvede nejprve v Asii, kvůli renomé - 6 - Renault Initiale Concept 1995 06
Koncept Renault Initiale z roku 1995 byl posledním skutečně luxusním modelem francouzské značky. Následné verze jako třeba Latitude Initiale již jsou jen pouhým pozlátkem ve stylu modro-bílého převleku značky Gordini

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.