Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut je stále neřešitelný, hromadný výkup je jen blíž
17.9.2021 | Petr Miler
Do tří dnů měl výrobce znát přesnou příčinu i řešení, znovu obnovit výrobu a rozjet kýženou svolávací akci. Nestane se to, automobilka neuvěřitelně ohlásila odklad o další měsíc.
Skutečně až neuvěřitelným způsobem graduje situace okolo Chevroletu Bolt a Opelu Ampera-e, které už nepochybně jsou největším automobilovým průšvihem posledních dekád. Naposledy včera jsme vás informovali o tom, že koncern General Motors učinili přes 140 tisíc prodaných aut prakticky nepoužitelnými, neboť majitele po všech omezeních z hlediska používání, dobíjení i stání žádá, aby kvůli riziku požáru své vozy neparkovali blíže jak 50 stop (15,2 metru) od jiných. Jak něco takového lze v reálném světě dodržet?
Nebyl by to až takový problém, kdyby existovalo řešení. Kdyby si majitelé prostě mohli říci, že auto je sice v tuto chvíli nepoužitelné, ale stačí návštěva servisu a mohou s ním jezdit dál. Nic takového ale není na stole a nejde jen o logistický problém. Automobilka už na začátku září přiznala, že řešení problému nezná, auta neopravuje a dokonce si ani není jistá, zda nově vyrobené akumulátory nepředstavují stejné riziko jako ty staré. Do 20. září tak zastavila výrobu a neprovádí žádné opravy.
Tento termín se za tři dny naplní a hádejte, co? Ano, ani tehdy se nic nestane. GM podle agentury Reuters oznámil, že řešení nadále neexistuje a odstávka výroby i faktická nerealizace svolávací akce potrvá nejméně do 15. října, tedy o další měsíc déle. To je v situaci, kdy další a další vozy hoří, majitelé jsou nervózní a naštvaní, hotové šlápnutí do vosího hnízda. Všimněte si navíc slůvka „nejméně” - GM už ani raději neslibuje, že by se do té doby skutečně mělo něco změnit.
Reakce na sociálních sítích a diskuzních fórech majitelů je nepřekvapivá - frustrace. Mají auto klidně za milion korun, se kterým nemohou dělat prakticky nic a ani neví, kdy se to změní. Ani jej nemohou parkovat v garáži a čekat, protože i to je zapovězeno. A nemohou jej ani nechat stát jednoduše na ulici, protože dodržet onen 15metrový rozestup je v tu chvíli též nereálné. Z Chevroletu Bolt a Opelu Ampera-e se v tuto chvíli - bohužel bez větší nadsázky - stal jen drahý zahradní domek, který můžete bezpečně skladovat jen uprostřed dostatečně velkého vlastního pozemku bez čehokoli v bezprostřední blízkosti. To je bláznivé.
Není divu, že stále více majitelů chce využít toho, co už výrobce připustil, že v jednotlivých případech dělá - prodané vozy vykupuje zpět. Pokud nenajde řešení ani do 15. října, obáváme se, že situace bude už tak neudržitelná, že to prostě bude muset udělat plošně, neboť zákazníky není možné v podobné situaci nechat měsíce čekat. Nakonec to pro něj může být nejlevnější - poškození jeho image by mohlo mít na hospodaření firmy mnohem horší dlouhodobé dopady.
Jakkoli je to může znít neuvěřitelně, koncern GM v řešení problémů Chevroletu Bolt a sesterského Opelu Ampera-e (na snímcích) stále nepokročil a žádá o další měsíční odklad. Auta je přitom podle jeho instrukcí prakticky nemožné používat, frustrace majitelů tak roste. Foto: Opel
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera