Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic

Za elektrický tahač byl připojen návěs o hmotnosti 6 800 kg, na který byly dále naskládané betonové kvádry vážící okolo 16 000 kg. Sprint s nimi Semi nepředvedl, selhání ale rovněž ne.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic

28.6.2019 | Petr Prokopec

Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za elektrický tahač byl připojen návěs o hmotnosti 6 800 kg, na který byly dále naskládané betonové kvádry vážící okolo 16 000 kg. Sprint s nimi Semi nepředvedl, selhání ale rovněž ne.

Na výrobu elektrického tahače Tesla Semi letos nedojde, Elon Musk nedávno suše oznámil, že nejsou baterie, a proto nemá smysl rozšiřovat nabídku modelů. V případě této automobilky odklady nejsou neobvyklé, investoři tak pomalu ani nehnuli brvou.

Nemá ovšem smysl znovu zmiňovat to, co již všichni dávno víme a pojďme se věnovat něčemu novému. To souvisí právě s tahačem Semi, který byl opětovně nachytán při testech. Tentokrát je však celá věc o to důležitější, že vůbec poprvé za sebou novinka Tesly vezla výrazněji zatížený přívěs. Udělat si tak můžeme představu i o jiných jejích schopnostech, nejen o působivé jízdní dynamice, která spočívá ve zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund - ovšem v nenaloženém stavu.

Špatně na tom ovšem Tesla Semi není ani ve chvíli, kdy je plně naložena, v té chvíli má akcelerace zabrat 20 sekund. Tahač je v tu chvíli zatížen 80 tisíci librami, tedy 36 287 kilogramy. Taková jsou tvrzení firmy. S nákladem se ale obvykle nesprintuje, důležitější je, jak si čtyři elektromotory umístěné na zadních nápravách dovedou poradit se zatíženým přívěsem.

Souprava na záběrech níťe veze betonové kvádry, z nichž každý váží zhruba 1 800 kilo. Napočítat jich můžeme devět, snadnou matematikou se tak dostáváme na 16 200 kg. K tomu je třeba připočíst hmotnost návěsu, jenž by měla činit přibližně 6 800 kg. Semi tedy za sebou táhne více než polovinu udávané kapacity, a to zjevně bez sebemenšího problému. Na každých 1,6 kilometrů by přitom dle Tesly měly připadnout méně než dvě kilowatthodiny elektrické energie.

Automobilka nabídne dvě varianty, kdy Standard má zvládat 500 km dojezdu a Long Range 800 km dojezdu. Dá se předpokládat, že druhé provedení bude potřebovat daleko větší baterie, které ovšem navýší hmotnost tahače. Tažná kapacita by tím mohla být snížena, a to až o nějakých 9 tun. I tak by ale souprava měla zvládnout přesunout alespoň 27 tun bez lokálních emisí, což je stále potlesku hodný počin.


Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic - 1 - Tesla Semi 2019 test nosnosti videoscreen 01Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic - 2 - Tesla Semi 2019 test nosnosti videoscreen 02
Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic - 3 - Tesla Semi 2019 test nosnosti videoscreen 03Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic - 4 - Tesla Semi 2019 test nosnosti videoscreen 04
Tesla Semi se snadno dokáže popasovat i se 23 tunami za zády, i v podobném nasazení ji to sluší

Zdroj: Torque News@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.