Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce stvořil auto, které posádce jasně dává najevo, kdo je v něm pán
8.4.2019 | Petr Miler
Rolls-Roycy jsou auta pro ty nejbohatší z bohatých, v poslední době si je ale podle automobilky zvykli majitelé sami řídit a podle toho vypadají jejich interiéry. Zákazník tohoto si nezvykl.
Skoro přesně před měsícem se šéf Rolls-Roycu rozpovídal o tom, kdo dnes kupuje auta značky. Sám zdůraznil, že představa Rollsu jako vozu, který vlastní starší majitel či šéf velké firmy a užívá si jej především ze zadního sedadla, je obraz z filmu pro pamětníky. Typický zákazník je dnes mladší a vůz si řídí sám. Podle toho vypadá řešení jeho interiéru, které nepochybně neodbývá nikoho, nečiní ale žádné velké rozdíly mezi cestujícími vpředu a vzadu. Neboť se snadno může stát, že zákazník značky usedne za volant a na zadním sedadle se objeví nahodilý cestující.
Dává to smysl, automobilka ale zjevně ještě má klienty, kteří se v oněch filmech pro pamětníky vzhlížejí. Jen nejsou typičtí, ale spíše výjimeční, a tak jim Rolls-Royce musí „pamětnická auta” vyrábět na míru, nikoli jako součást běžné produkce. To ale neznamená, že by se takovými stroji nechtěl chlubit.
Důkazem budiž model Phantom na záběrech níže, který si objednal blíže nespecifikovaný zákazník z Hongkongu. Ten hodlá využívat svůj vůz výlučně ze zadních sedadel a zjevně si nepřeje, aby kdokoli další ve voze byť na okamžik nabral dojmu, že se mu může rovnat. Zadní část interiéru si tedy nechal vyvést způsobem, který Rolls-Royce nazývá Privacy Suite (Soukromá lóže, řekněme) a ani trochu tím nepřehání.
Toto řešení totiž naprosto dokonale odděluje prostor vpředu od toho vzadu. Model s prodlouženým rozvorem dostal za přední sedadla elektrochromatickou přepážku, která může být zprůhledněna či zneprůhledněna pouze na přání cestujícího vzadu. Pokud si ten přeje mít soukromí, prostě zmáčkne tlačítko a řidič nemá šanci vidět, co dělá. Možná si nyní říkáte, že jej bude alespoň slyšet, ale ani to není pravda.
Zadní prostor je dokonale akusticky oddělen, takže pokud majitel vzadu třeba povede jednání s obchodním partnerem, nikdo další jej neuslyší. Pokud si přesto bude přát hovořit s řidičem, může tak kdykoli učinit prostřednictvím interkomu. Pokud si naopak bude přát řidič hovořit s pánem vozu vzadu, může mu zavolat a je pouze na cestujícím, zda hovor přijme či nikoli.
Zní to pro běžného smrtelníka až trochu pohrdavě, ale tak to v tomto Rolls-Roycu funguje. A není to vše, mezi oběma prostory lze přesouvat i menší předměty otvorem v oné přepážce a to si pište, že o jejím otevření může rozhodnout jediný člověk na palubě.
Pochopitelně, prostor vzadu je maximálně vybaven a cestující si mohou užívat lecčeho od multimediálního systému se dvěma 12" obrazovkami, přes spoustu dřeva, kůže a „hvězdné oblohy” až po elektricky ovládané clony dveří, třebaže zvenčí není vidět dovnitř ani bez nich. Kolik tato legrace stála, Rolls-Royce nezmiňuje, nepochybujeme ale o tom, že nový majitel je dostatečně zámožný na to, aby ho to vůbec nemuselo zajímat.
Rolls-Royce Phanotm vybavený tzv. Privacy Suite jasně dává řidiči najevo, že je pouhý řidič, všechny hlavní role tu zastává pán vzadu
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch