Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách

Zdá se, že je to dnes mrtvá značka pohřbená hluboko po zem, realita je ale jiná. Marussia se vrací na scénu s elektrickým pohonem a nanotechnologií umožňující dlouhý dojezd i v ruské zimě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách

30.5.2019 | Petr Prokopec

Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdá se, že je to dnes mrtvá značka pohřbená hluboko po zem, realita je ale jiná. Marussia se vrací na scénu s elektrickým pohonem a nanotechnologií umožňující dlouhý dojezd i v ruské zimě.

V roce 2014 se rozplynul sen o ruském Ferrari. Automobilka Marussia po několikaletých problémech definitivně zbankrotovala, načež její majetek zamířil pod dražební kladívko. Šest aut koupila společnost VIP-Service z Novosibirsku, která se rozhodla, že je přivede zpátky k životu. Jen u těchto záměrů ale nezůstala, zároveň se rozhodla i dokončit to, co bývalý majitel společnosti Nikolaj Formenko začal. Ve spolupráci s technickou univerzitou NTSU tak začala připravovat elektrický supersport.

Než se přitom zadíváme do křišťálové koule na to, co se chystá, musíme se vrátit o deset let zpátky do minulosti. Tehdy se poprvé objevily informace, že Formenko chystá elektrickou verzi modelu B1. Ten měl na jeden zátah zvládnout 400 kilometrů, což není zanedbatelná porce ani dnešní optikou. Nicméně již tehdy bylo jasné, že firma spíše jen čeří vodu. Vůz měl totiž do prodeje zamířit v polovině roku 2009, ovšem ještě v lednu Marussia neměla hotové ani baterie. Právě ty ovšem představují zásadní problém.

„V Rusku není potíž s tím, že bychom nedokázali postavit elektrický agregát, ale s bateriemi. Chladné klima neskutečně ovlivňuje jejich kapacitu. V jedné z místních konstrukčních kanceláří se ale objevil zajímavý projekt užívající nanotechnologii, a my věříme, že by naše nesnáze mohl vyřešit,“ tvrdil tehdy Formenkův obchodní partner Efim Ostrovský. Nicméně jak všichni dobře víme, tyto plány nevyšly a místo elektrické revoluce přišel bankrot.

Nyní jsou ale plány na elektrický supersport znovu na stole a nanotechnologie tak mohou znovu přijít ke slovu. Jakým způsobem, si musíme počkat, akumulátory pro začátek vyjdou z klasických lithium-iontových. Technici je hodlají vložit do jednoho z nedokončených exemplářů Marussie B1, ze které před tím odstraní 3,5litrový šestiválec. O pohon se pak následně postará vysoce výkonná elektrická jednotka, ta však nebyla specifikována, stejně jako nebyla upřesněna kapacita baterií.

To ve výsledku není až tak překvapivé, celý projekt je momentálně v plenkách, chce se říci už podruhé. U prototypu dojde k vyzkoušení několika typů akumulátorů, než padne definitivní rozhodnutí. Uvidíme tedy nejspíše za pár let, jak se vše vyvrbí a zda elektrická Marussia nakonec dorazí i v produkčním hávu.


Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 1 - Marussia B1 nova sada 01Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 2 - Marussia B1 nova sada 02Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 3 - Marussia B1 nova sada 03Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 4 - Marussia B1 nova sada 04Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 5 - Marussia B1 nova sada 05Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách - 6 - Marussia B1 nova sada 06
Marussia B1 se dočká elektrického pohonu. Prototyp je zatím ve fázi vývoje, je ale nadále otázkou, zda se sériového provedení tentokrát dočkáme

Zdroj: Auto.Mail.ru

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše