Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ruská Ferrari se skutečně vrací na scénu, mají fungovat i v tuhých ruských zimách
30.5.2019 | Petr Prokopec
Zdá se, že je to dnes mrtvá značka pohřbená hluboko po zem, realita je ale jiná. Marussia se vrací na scénu s elektrickým pohonem a nanotechnologií umožňující dlouhý dojezd i v ruské zimě.
V roce 2014 se rozplynul sen o ruském Ferrari. Automobilka Marussia po několikaletých problémech definitivně zbankrotovala, načež její majetek zamířil pod dražební kladívko. Šest aut koupila společnost VIP-Service z Novosibirsku, která se rozhodla, že je přivede zpátky k životu. Jen u těchto záměrů ale nezůstala, zároveň se rozhodla i dokončit to, co bývalý majitel společnosti Nikolaj Formenko začal. Ve spolupráci s technickou univerzitou NTSU tak začala připravovat elektrický supersport.
Než se přitom zadíváme do křišťálové koule na to, co se chystá, musíme se vrátit o deset let zpátky do minulosti. Tehdy se poprvé objevily informace, že Formenko chystá elektrickou verzi modelu B1. Ten měl na jeden zátah zvládnout 400 kilometrů, což není zanedbatelná porce ani dnešní optikou. Nicméně již tehdy bylo jasné, že firma spíše jen čeří vodu. Vůz měl totiž do prodeje zamířit v polovině roku 2009, ovšem ještě v lednu Marussia neměla hotové ani baterie. Právě ty ovšem představují zásadní problém.
„V Rusku není potíž s tím, že bychom nedokázali postavit elektrický agregát, ale s bateriemi. Chladné klima neskutečně ovlivňuje jejich kapacitu. V jedné z místních konstrukčních kanceláří se ale objevil zajímavý projekt užívající nanotechnologii, a my věříme, že by naše nesnáze mohl vyřešit,“ tvrdil tehdy Formenkův obchodní partner Efim Ostrovský. Nicméně jak všichni dobře víme, tyto plány nevyšly a místo elektrické revoluce přišel bankrot.
Nyní jsou ale plány na elektrický supersport znovu na stole a nanotechnologie tak mohou znovu přijít ke slovu. Jakým způsobem, si musíme počkat, akumulátory pro začátek vyjdou z klasických lithium-iontových. Technici je hodlají vložit do jednoho z nedokončených exemplářů Marussie B1, ze které před tím odstraní 3,5litrový šestiválec. O pohon se pak následně postará vysoce výkonná elektrická jednotka, ta však nebyla specifikována, stejně jako nebyla upřesněna kapacita baterií.
To ve výsledku není až tak překvapivé, celý projekt je momentálně v plenkách, chce se říci už podruhé. U prototypu dojde k vyzkoušení několika typů akumulátorů, než padne definitivní rozhodnutí. Uvidíme tedy nejspíše za pár let, jak se vše vyvrbí a zda elektrická Marussia nakonec dorazí i v produkčním hávu.
Marussia B1 se dočká elektrického pohonu. Prototyp je zatím ve fázi vývoje, je ale nadále otázkou, zda se sériového provedení tentokrát dočkáme
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis