Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat

Rusové skutečně krůček po krůčku obnovují výrobu aut v zemi a po tom úplně nejlevnějším dokázali na výrobní linky vrátit hned dva off-roady. Nemají některé moderní bezpečnostní prvky, zákazníkům to ale vynahrazují vyšší komfortní výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat

24.6.2022 | Petr Prokopec

Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat

/

Foto: AvtoVAZ

Rusové skutečně krůček po krůčku obnovují výrobu aut v zemi a po tom úplně nejlevnějším dokázali na výrobní linky vrátit hned dva off-roady. Nemají některé moderní bezpečnostní prvky, zákazníkům to ale vynahrazují vyšší komfortní výbavou.


Ruská automobilka Lada neměla v poslední době mnoho důvodů k úsměvu. V důsledku konfliktu na Ukrajině se musí potýkat s mezinárodními sankcemi, které ji odstřihly od některých dodavatelů. Mezi ně patřil zejména německý Bosch, který koncernu AvtoVAZ dodával systémy ABS. Rusové proto dočasně zastavili výrobu a oznámili, že pracují na zjednodušených verzích, které se obejdou bez západních komponentů. Před nedávnem pak představili první takové dílo, a sice Ladu Granta s přídomkem Classic.

Jak dále bylo oznámeno, další na řadě má být Lada Niva. Ta skutečně již na montážní linky zamířila v obou provedeních. Zjednodušení se tedy nedočkala pouze verze Legend, jejíž kořeny lze vysledovat až do roku 1977, ale i varianta Travel, na jejímž vývoji AvtoVAZ spolupracoval s koncernem General Motors. Až do roku 2020 se tato verze prodávala s logem Chevroletu, poté však Američané ze společného podniku vycouvali.

Rusové zatím vyrobili jen testovací várku šestadvaceti aut, z nichž na každé provedení připadá 13 kusů. Ve všech případech chybí zmiňované ABS, stejně jako airbagy a systém nouzového volání ERA-GLONASS. Motory pak ze šestnáctiventilové techniky přepřáhly na osmiventilovou, což je poslalo do nižší emisní třídy. Kvůli tomu ostatně bylo třeba pozměnit i legislativu, s čímž ovšem vláda ve snaze o zachování soběstačnosti neměla problém.

Změny tím nicméně nekončí. Lada má totiž i nového domácího dodavatele bezpečnostních pásů, stejně jako se dočkala i nových zjednodušených volantů. Rusové nicméně nechtěli dopustit, aby interiéry jejich aut nově působily až příliš nuzně. Proto udělali i změny ve výbavě a prvky z vyšších úrovní jsou nyní standardem. Jedná se o kliky dveří lakované v barvě karoserie, stejně jako třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka či litá 15palcová kola.

Sériová výroba zjednodušené Lady Niva Legend odstartuje v červenci, ve stejném měsíci se na montážní linky má vrátit také Largus. I v jeho případě dojde na „holení“ a přidávání prvků výbavy. Srpen je pak vyhrazen návratu Lady Niva Travel, načež jsou nejasnosti spojené pouze s modely Vesta a X-Ray. Tedy s poměrně moderními produkty, u nichž je míra západních komponentů přeci jen vyšší. Jejich návrat bude tedy komplikovanější.


Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 1 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 01Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 2 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 02Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 3 - Lada Niva Bronto 2021 nova sada 04Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 4 - Lada Niva Travel 2021 nove 06Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 5 - Lada Niva Travel 2021 nove 09Rusové rozjeli výrobu dalších dvou „protisankčních” Lad, jejich nedostatky zkouší chytře skrývat - 6 - Lada Niva Travel 2021 nove 20
Na montážní linky se vrátila jak Lada Niva Legend, tak i provedení Travel. Zatím jde však pouze o testovací provoz, běžná výroba odstartuje u první zmíněné verze v červenci a u druhé až v srpnu. Foto: AvtoVAZ

Zdroj: Avtograd News@VKontakte

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.