Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové ukázali, jak to teď vypadá v tamních skladech aut zahraničních značek, je to tristní pohled
24.7.2022 | Petr Miler
Rusko se ocitlo pod bezprecedentním ekonomickým tlakem a automobilový průmysl je jedním z jeho terčů. Výsledek je po několika měsících zjevný, sklady a jiná logistická centra plná zahraničních aut jsou minulostí.
Jaký efekt budou mít sankce EU, USA a několika dalších zemí uvalené na Rusko, ukáže teprve čas. V tuto chvíli jsou očekávání do značné míry věcí víry - ti, kteří sledují Zelenského tweety, budou jistě věřit v to, že sankce nás bolí, ale Rusy budou bolet ještě víc. A ti, kteří hltají Medveděvův Telegram, budou jistě smýšlet opačně. Možné je v tuto chvíli zřejmě cokoli - může se ukázat, že zejména EU bez ruských surovin nedokáže ekonomicky fungovat, může se ale také ukázat, že sny Ruska o bezproblémovém přežití ve spolupráci s Čínou, Indií, Brazílií a dalšími „nikoli nepřátelskými” státy jsou jen iluze.
Bavit se tak seriózně můžeme jen o některých konkrétních projevech dosavadních opatření. My se pochopitelně budeme držet našeho kopyta, kdy je na jedné straně zjevné, že protiruské sankce dále poškodily už tak strádající evropský automobilový průmysl a zejména některé značky (jako Renault nebo Škodu) poslaly dramaticky ke dnu. Ruský automobilový svět ale posílají zjevně až na dno, jak ukazují fotky kolegů z ruských Autonews a data tamního Avtostatu.
Lidé z Avtonews se vydali s drony natočit situaci ve skladech zahraničních automobilek a jimi používaných logistických centrech v zemi. A není to hezký pohled. Zatímco ještě před pár týdny bylo na skladě spousta cizích aut, neboť odbyt v předchozích měsících poslaly dolů hlavně extra vysoké ceny dané volatilitou kursu rublu, stabilizace situace obchod zase rozjela. Nová auta ale v Rusku nepřibývají, a tak sklady prakticky vyschly. Někdy skoro ani nepoznáte, že v těchto místech mají stát hromady aut, není podle čeho.
Na snímcích můžete vidět už jen pár ostrůvků dostupných automobilů, v některých místech je už dokonale pusto. Podle Avtostatu bylo v červnu dovezeno do země jen 8 271 aut, což je zlomek oproti loňskému roku. A byť Číňané mají tu moc dodávky nahradit a ruské automobilky se snaží vrátit do plného zápřahu, věci zatím nejdou hladce.
Uvidíme, co bude dál, v případě dodávek aut ze zahraničí ale Rusové mohou nyní počítat leda s Korejci, Číňany a nebo tzv. šedým dovozem z okolních zemí. I na ten ostatně úřady a politici spoléhají, neboť jej v legální rovině značně zjednodušili. Zda to všechno bude stačit na vykrytí více jak 100 tisíc prodejů aut, které byly loni měsíční normou, nevykreslí jasněji nic než další vývoj.
Pohledy na logistická centra plná zahraničních aut už si Rusové nedopřejí. Jak můžete vidět níže, ta v Petrohradu či Moskvě jsou prakticky prázdná. Ilustrační foto: Peter Nicholls, Reuters
Zdroj: Autonews.ru@VKontakte, Avtostat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 2 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 4 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 5 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 6 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 8 hodinami