Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové upřesnili, jak začnou znovu vyrábět Moskviče, svérázná legenda se vrátí po více než 20 letech
7.7.2022 | Petr Prokopec
O tomto záměru neslyšíme poprvé, až teď se ale dozvídáme, jak konkrétně má celá záležitost proběhnout. Návrat sovětské a později ruské klasiky proběhne ve třech fázích, první se má stát realitou velmi brzy.
V půlce května se Renault rozhodl, že pozastaví své aktivity na ruském trhu. Díky tomu Francouzi pustili i svou vlastní továrnu v Moskvě, kterou převzali zpět Rusové. Starosta Moskvy Sergej Sobjanin tehdy prohlásil, že dojde na obnovení tradic. Před modely Duster, Kaptur či Arkana se zde totiž vyráběly vozy značky Moskvič. Produkce ale skončila v roce 2001. Kdekoho tak zajímalo, co Sobjanin myslí „výrobou klasických aut se spalovacím motorem“. Dost dobře nešlo počítat s tím, že by se na montážní linky vrátily vozy, které byly zastaralé už před oněmi 21 roky.
Nyní moskevský starosta upřesnil, že k návratu Moskviče na scénu tak dojde ve třech fázích. Ta první proběhne velmi rychle a počítá s využitím továrny jako montovny zahraničních vozů pro ruský trh. Jít má o auta ze spřátelených zemí, s takřka neochvějnou jistotou tak můžeme vsadit na modely čínských značek. Souběžně s tím ovšem Rusové zahájí i vývoj vlastních komponentů, které budou moci využít u svých budoucích elektromobilů. Půjde tedy hlavně o elektromotory, bateriové pakety a ovládací či bezpečnostní systémy.
Ve druhé fázi bude nadále docházet na montáž aut zahraničních značek, dojít by nicméně mělo na podstatnou změnu. Mnohé dovážené komponenty budou totiž nahrazeny těmi domácími, často od Kamazu, se kterým bude Moskvič velmi úzce spolupracovat. Obě značky pak mají ruku v ruce vstoupit i do fáze třetí, která již počítá s výrobou vlastního elektromobilu. A jelikož ten bude montován z komponentů, které Rusové použijí již ve fázi dvě, má jít o snadný přechod.
Poměrně idealisticky pak Sobjanin vidí i budoucí prodeje. Velký zájem o domácí elektromobil prý budou mít hlavně taxikářské společnosti a platformy zaměřené na carsharing. Ty si prý mohou každoročně jen v rámci moskevského regionu objednat 40 až 60 tisíc bateriových aut. Zda tomu tak ale skutečně bude, určí hlavně jejich cena. Díky lokálním komponentům a nízkým účtům za energie by se nicméně Moskvič mohl stát dostupným.
Znovuzrozená značka se navíc nemusí opírat jen o moskevského starostu či Kamaz. Velkou podporu jí přislíbila jak ruská vláda, tak prezident Vladimír Putin. Jestli to bude stačit na jakkoli zářnou budoucnost, ukáže jen čas.
S návratem aut jako 2141Y2 Jurij Dlouhorukij nakonec opravdu nemáme počítat, v moskevské továrně nejprve dojde na montáž aut zahraničních značek. V mezičase bude Moskvič vyvíjet své vlastní komponenty, aby mohl v budoucnu přijít s vlastními vozy, i elektrickými. Foto: Moskvič
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami