Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seat Ibiza Cupra 2016: po faceliftu má 192 koní a manuál, stejně jako Polo GTI
1.9.2015 | Marek Bednář | 8 příspěvků
Ostrá Ibiza dostane osmnáctistovku s turbem a 6st. manuálem, stovku zvládne za 6,7 vteřin a maximálku má 235 km/h. Je to Polo GTI v odvážnějším šatu.
Podobně jako se změnil Volkswagen Polo GTI, dostane stejné úpravy i Seat Ibiza Cupra - 1,4litrový čtyřválec s turbem a kompresorem nahradí 1,8litrový motor, přeplňovaný jen turbodmychadlem a spojený s manuálním šestikvaltem. A jeho výkon bude přesně stejný jako u Pola, tedy 192 koní a 320 Nm. To znamená zrychlení na stovku za 6,7 vteřiny - opět, totožně s Polem GTI. Maximálka bude 235 km/h.
To je z faceliftu Ibizy Cupra, který se živě odhalí na frankfurtském autosalonu, to nejpodstatnější, ale není to všechno. Zvenčí dostane tento stroj také pár úprav, stejně jako civilní modely, vidíme nový design světel. Standardem tu budou xenony vpředu a LEDky vzadu a vůz bude jezdit na sedmnáctipalcových kolech.
Kabina se změnila trochu víc. Najdeme tu třeba volant z Leonu a také přístrojový štít a výdechy klimatizace jsou jiné. Novinek se dočkal i palubní infotainmentový systém, který nově bude podporovat nejen MirrorLink, ale také Android Auto i Apple CarPlay. Kromě toho dostane i nový design.
Upravená Ibiza se nicméně na trhu dlouho neohřeje, protože koncem příštího roku by měla být nahrazena zcela novou generací. Jestli ta dostane verzi Cupra a jaký motor bude mít pod kapotou, nicméně zatím není známo, takže máte-li zájem o koncernovou kapesní raketu, která vypadá méně odměřeně než Polo a které nemá miniaturní motor pod kapotou, asi není moc na co čekat.
Přídavek 0,4 litru objemu k motoru jistě není nic, na co bychom si stěžovali, tím méně, je-li spojen s nahrazením DSG manuálem. Nicméně přesto tu je jeden aspekt, který zamrzet může. Doslouživší čtrnáctistovka totiž měla kompresor a turbodmychadlo, což není úplně obyčejný způsob přeplňování. Pouze turbo, jako má nová 1,8, mají pod kapotou dnes už skoro všichni.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.










Ostrá Ibiza po faceliftu přijede do Frankfurtu
Diskuze 8 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
včera - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- iso konektor 00:55 - OndraK123
- Pneu koutek 00:14 - abgx1
- Volkswagen obecne 23:50 - fast001
- Elektromobily a vse kolem nich 22:02 - ExFun
- Vodíkový pohon - hydridová pasta 20:13 - mim1978
- BMW Divize 19:47 - Předseda
- Onboard videa 19:21 - abgx1
- Koronavirus 15:41 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12:59 - Lachende Bestien
- Lyžárna 23.2.2021 - jerry