Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml

Asi jen málokomu uniklo, že německý Volkswagen mění svoje logo, neboť kolem toho dělá haló už skoro rok. Nezměnil na něm přitom téměř nic, Seat přistoupil k větší modifikaci identity svých modelů a činí tak v naprosté tichosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml

2.9.2019 | Petr Prokopec

Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Asi jen málokomu uniklo, že německý Volkswagen mění svoje logo, neboť kolem toho dělá haló už skoro rok. Nezměnil na něm přitom téměř nic, Seat přistoupil k větší modifikaci identity svých modelů a činí tak v naprosté tichosti.

Volkswagen potupně přechází na nové logo a dělá kolem toho snad až zbytečný humbuk. Není přitom sám, kdo v rámci koncernu činí podobné změny. Také Seat mění identitu svých aut, na rozdíl od „lidového vozu“ se však změnami příliš nechlubí. A to přesto, že z posledních španělských novinek je zřejmé, že Španělé počítají s většími změnami než jejich němečtí kolegové.

Měnit se font písmen, kterým jsou označeny modely Seatu. Poprvé se objevil na konceptu el-Born, v jehož případě ovšem nebylo jisté, zda designéři zkrátka jen nedostali o trochu volnější ruku. Nicméně následně Španělé představili své elektrické Citigo, tedy model Mii electric, v jehož případě druhá část názvu již taktéž byla psána jinak, než jsme si v uplynulých dekádách zvykli. Když pak před pár dny dorazil ještě plug-in hybridní Seat Tarraco, bylo už jasné, že u automobilky došlo ke změnám, skoro nikdo si toho ale nevšiml.

Je přitom otázkou, proč Seat nový font písmen nikterak důkladněji nepředstavil, přeci jen v tomto případě se jedná o zásadnější modifikaci než u Volkswagenu, kde by lidé nehltající automobilové novinky ani nepoznali, že je něco jinak. Logo VW je víceméně jen méně plastické, trochu tenčí a W ze zkratky VW je více odsazeno od okraje. To je celé.

Vraťme se ale ke španělské automobilce, kde prozatím nový font je spojen pouze s elektrifikací. Není proto jisté, zda se „ručně psaných“ nápisů dočkají i vozy poháněné pouze benzinovým či dieselovým ústrojím. A jelikož jsme již zmínili, že oficiální vyjádření prozatím chybí, budeme se dále věnovat už jen modelu Tarraco PHEV, a to i z toho důvodu, že obdobné či stejné plug-in hybridní ústrojí dostane během pár měsíců také Škoda Kodiaq.

Proč onen náznak nejistoty v předchozí větě? Zejména proto, že Španělům se zjevně povedlo lépe spárovat výkonové špičky 1,4litrového přeplňovaného čtyřválce a elektromotoru. První zmíněná jednotka totiž stejně jako v případě Škody Superb iV dává k dobru 150 koní, zatímco ta druhá produkuje stejných 116 koní. Nicméně zatímco u českého vozu je soustava spojena s maximem v podobě 218 koní, Tarraco PHEV nabízí řidiči 245 koní.

Kam tedy zamíří plug-in hybridní Kodiaq, není jisté. Tedy stran skutečnosti, že bude nejspíše rovněž párovat postarší jedna-čtyřku s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 13 kWh. Ty umožňují elektrický dojezd přes 50 kilometrů, stejně jako se zároveň podílí i na nereálné spotřebě pod 2 litry benzinu na 100 km. Jízdní dynamika by však již měla být snadno dosažitelná, počítat přitom lze se sprintem na stovku za 7,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 217 km/h.

Kromě prostoru pod kapotou se španělská novinka proměnila také po stránce vizuální, za čímž stojí skutečnost, že je nabízena ve sportovním hávu FR. Nechybí tedy třeba střešní spoiler či vypouklejší blatníky, pod něž se nastěhovala 19palcová litá kola. Ty lze za příplatek nahradit dvacítkami. Vše pak podtrhuje nová unikátní barva Fura Grey, se kterou dorazila vyšší standardní a sportovněji laděná výbava v interiéru.

Se sportovními sedadly či navigačním systémem doplněným 9,2palcovým displejem zamíří Tarraco PHEV do prodeje v průběhu příštího roku. Na ceny je tedy prozatím brzy, jakkoliv je jisté, že nízké rozhodně nebudou. Plug-in hybridní verze zpočátku bude k mání jen ve výbavě FR, aby tak novinka mohla symbolizovat nejsportovnější a zároveň i nejefektivnější verzi v nabídce.


Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 1 - Seat novy font pismen 2019 01Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 2 - Seat novy font pismen 2019 02Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 3 - Seat novy font pismen 2019 03
Jako první se novým fontem pochlubil koncepční Seat el-Born...

Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 4 - Seat novy font pismen 2019 04Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 5 - Seat novy font pismen 2019 05Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 6 - Seat novy font pismen 2019 06
...po němž dorazilo elektrické Mii...

Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 7 - Seat novy font pismen 2019 07Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 8 - Seat novy font pismen 2019 08Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 9 - Seat novy font pismen 2019 09Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 10 - Seat novy font pismen 2019 10Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 11 - Seat novy font pismen 2019 11Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 12 - Seat novy font pismen 2019 12Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 13 - Seat novy font pismen 2019 13Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 14 - Seat novy font pismen 2019 14Seat přistoupil k větší změně identity než VW, skoro nikdo si toho ale nevšiml - 15 - Seat novy font pismen 2019 15
...a nejnověji plug-in hybridní Tarraco. Je tedy zjevné, že změna je trvalá, byť prozatím ji lze spojit pouze s elektrifikací a hybridizací

Zdroj: Seat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.