Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI

Na domácím trhu startuje Toledo se slabším dieselem o výkonu 90 koní od 1. července. Spotřeba 4,4 l/100 tak bude k mání, u xenonů to není tak jisté.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI

28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na domácím trhu startuje Toledo se slabším dieselem o výkonu 90 koní od 1. července. Spotřeba 4,4 l/100 tak bude k mání, u xenonů to není tak jisté.

Španělský sedan již musíte znát lépe než své boty. A to nejen díky samotnému představení, ale třeba i z našeho testu Škody Rapid, která je jeho českým dvojčetem. A aby toho nebylo málo, zmínili jsme tento týden i nižší ceny, přičemž podrobnější recenzi Seatu Toledo již kolega horlivě sepisuje. Než ovšem tento test pozá světlo světa, seznámíme vás s jednou horkou novinkou. A to modernizací, která půjde ruku v ruce s inovacemi Rapidu, i když možná jen částečně.

Jistotou je doplnění nabídky o motor 1,6 TDI o výkonu 66 kW (90 koní). S tímto turbodieselem pod kapotou by se přitom Toledo mělo v kombinaci s manuální převodovkou pohybovat za stejných 4,4 l/100 km jako Rapid (a to nejen slabší model, ale i námi dříve otestovaná verze o výkonu 77 kW/110 koní), při použití sedmistupňového automatu DSG pak žíznivost poklesne o jedno deci. Cenový rozdíl mezi těmito verzemi přitom na španělském trhu činí 1 650 Eur (cca 43 000 Kč), zatímco u Škody Rapid je to rovných 50 tisíc. Obdobnou politiku bychom tak mohli očekávat i u Seatu Toledo nabízeného v ČR.

Předpokládané ceny samotného modelu se můžeme dobrat ještě snadnějším způsobem. Pokud si totiž za příklad vezmeme Toledo ve výbavě Reference, pak to je se slabším motorem 1,6 TDI na španělském trhu k mání za 15 250 Eur (396 500 Kč), zatímco jeho potentnější verze je o 400 Eur (10 400 Kč) dražší. Tím naprosto přesně kopíruje cenu českou, základní dieselová motorizace by ale u nás měla vycházet levněji než ve své domovině.

Pomocnou ruku nám v tomto případě opět podává ceník Škody Rapid, kde mezi oběma agregáty evidujeme rozdíl 30 tisíc. Počítáme totiž s tím, že české zastoupení Seatu se přikloní spíše k této strategie, jak ostatně činí u ostatních motorizací. První cena modelu Toledo (vábava Basis) poháněného dieselem o výkonu 90 koní by tak mohla činit 355 000 Kč, zatímco za úroveň Reference zaplatíte zhruba 380 tisíc. Na vrcholný Style si pak připravte něco kolo 415 tisíc korun.

Jak jste mohli poznat v představení Rapidu 2014, drobnější novinek do nabídky je podstatně více, tou největší jsou ale u Rapidu xenonová světla, která některým zákazníkům chyběla. Jestli je dostane i Toledo, zatím není jasné, španělský konfigurátor vozu, kde už modernizovaná verze figuruje, je v tuto chvíli nenabízí a není tedy známa ani jejich podoba. Co všechno přinese modelový rok do České republiky je ale tak jako tak nejisté, předpokládáme však, že se zpožděním nejdéle pár měsíců by se lehce inovované Toledo mělo objevit i v našich končinách.


Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 1 - Seat Toledo 2012 nove ceny 01Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 2 - Seat Toledo 2012 nove ceny 02Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 3 - Seat Toledo 2012 nove ceny 03Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 4 - Seat Toledo 2012 nove ceny 04Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 5 - Seat Toledo 2012 nove ceny 05Seat Toledo 2014 kráčí ve stopách Rapidu, nový modelový rok přinesl další TDI - 6 - Seat Toledo 2012 nove ceny 12
Seat Toledo si do nového modelového roku přiváží 1,6litrový turbodiesel o výkonu 90 koní. O xenonech, kterými se bude pyšnit i Škoda Rapid, ale zatím nemáme informace

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.