Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory

Elektrický vlak prý již nejde zastavit, to ale ještě neznamená, že spalovací motory musí vyhynout. Nemusí, podle Olivera Blumeho dokonce mají zůstat v nabídce navždy, aspoň u Porsche 911.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory

4.3.2020 | Petr Prokopec

Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory

/

Foto: Porsche

Elektrický vlak prý již nejde zastavit, to ale ještě neznamená, že spalovací motory musí vyhynout. Nemusí, podle Olivera Blumeho dokonce mají zůstat v nabídce navždy, aspoň u Porsche 911.

Momentálně neuplyne prakticky ani den, abychom nezmínili přesun automobilového průmyslu směrem k elektrifikaci. Tento krok by zejména dle politiků a aktivistů měl přispět ke zlepšení životního prostředí, s tím však reálně nelze počítat. Je totiž třeba si uvědomit, že největším producentem emisí je Čína (tedy nikoliv aktuálně v důsledku koronaviru, tento stav je však jen dočasný). Ta má na svém kontě větší znečištění než Spojené státy a Evropa dohromady, za čímž stojí hlavně uhelné elektrárny.

Čína přitom tyto podniky potřebuje proto, aby pokryla neskutečnou spotřebu, jíž si žádá snaha o maximální ekonomický růst. A tak tomu zůstane minimálně do roku 2040. I kdyby se tedy Brusel stavěl na hlavu a nechal na starém kontinentu elektrifikovat cokoliv od automobilů až třeba po prkénko na záchodě, na globální ovzduší to nebude mít až takový vliv, jak si aktivisté či politici myslí. Navíc je otázkou, jaké škody v takové chvíli napáchá těžba vzácných kovů, jenž jsou stěžejní součástí baterií a vůbec investice do nahrazení jednoho řešení jiným.

Na nezpochybnitelná fakta ale již nehodláme opětovně zbytečně upozorňovat, i proto, že Brusel je vůči nim slepý a hluchý. Místo toho tak raději oceníme slova Olivera Bluma, šéfa značky Porsche. Ten totiž sice potvrdil, že do roku 2025 by zhruba polovina vozů ze Zuffenhausenu měla disponovat plně elektrickým nebo hybridním ústrojím, zároveň však zmínil závazek vůči spalovacím jednotkám. „Porsche je totiž vždy bude nabízet, především u modelu 911,“ uvedl Blume v novém vyjádření samotné automobilky.

Přidal se tak k šéfovi Maserati a dodal, že v případě této značky nedojde v oněch příštích letech na nepříjemný neduh elektrifikace, a to na hromadné propouštění zaměstnanců. „Právě naopak jsme díky našim novým elektromotorům a elektrickým vozidlům přišli s novými příležitostmi a stvořili jsme dva tisíce nových pracovních míst. Propouštění nemáme v plánu, místo toho se soustředíme na jednání, díky nimž budeme moci našim zaměstnancům garantovat, že zůstanou zaměstnaní.“

Ač se tedy elektrický Taycan nakonec nestal Evropským vozem roku 2020, Blume má očividně dobrou náladu. Jen k zachování spalovacích motorů či k elektrifikaci se ovšem nevyjádřil. Znám je i jeho názor na snahy omezit neomezenou rychlost na německých Autobahnech. „Statisticky jsou naše dálnice nejbezpečnější na světě. A jízda po nich bez limitu je součástí naší individuální svobody. Tu si i chceme udržet.“

Blume přitom dodává, že právě díky elektrifikaci by nakonec ona svoboda nemusela padnout. I když přiznává, že ve výsledku budou o všem rozhodovat politici. Mění se však prý i smýšlení zákazníků, neboť řada aktuálně již nechce jen sportovní vůz, ale rovněž takový, který přispěje k udržitelné budoucnosti. Právě proto má mít Taycan takový úspěch. A pokud přitom tento elektromobil umožní zachování spalovacích jednotek, pak lze říci jediné - jen houšť.


Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory - 1 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 01Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory - 2 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 02
Šéf Porsche Oliver Blume uvedl, že minimálně v případě 911 zůstane značka spalovacím motorům věrná

Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory - 3 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 03Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory - 4 - Porsche Oliver Blume 2020 nove foto 04
Neznamená to však, že by ani v Zuffenhausenu nedocházelo k výrazné elektrifikaci. Ta však na rozdíl od ostatních automobilek zatím nevede k propouštění, nýbrž naopak k tvorbě nových pracovních míst

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.