Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf další značky říká, že nikdy nepřestane nabízet auta se spalovacími motory
4.3.2020 | Petr Prokopec
Elektrický vlak prý již nejde zastavit, to ale ještě neznamená, že spalovací motory musí vyhynout. Nemusí, podle Olivera Blumeho dokonce mají zůstat v nabídce navždy, aspoň u Porsche 911.
Momentálně neuplyne prakticky ani den, abychom nezmínili přesun automobilového průmyslu směrem k elektrifikaci. Tento krok by zejména dle politiků a aktivistů měl přispět ke zlepšení životního prostředí, s tím však reálně nelze počítat. Je totiž třeba si uvědomit, že největším producentem emisí je Čína (tedy nikoliv aktuálně v důsledku koronaviru, tento stav je však jen dočasný). Ta má na svém kontě větší znečištění než Spojené státy a Evropa dohromady, za čímž stojí hlavně uhelné elektrárny.
Čína přitom tyto podniky potřebuje proto, aby pokryla neskutečnou spotřebu, jíž si žádá snaha o maximální ekonomický růst. A tak tomu zůstane minimálně do roku 2040. I kdyby se tedy Brusel stavěl na hlavu a nechal na starém kontinentu elektrifikovat cokoliv od automobilů až třeba po prkénko na záchodě, na globální ovzduší to nebude mít až takový vliv, jak si aktivisté či politici myslí. Navíc je otázkou, jaké škody v takové chvíli napáchá těžba vzácných kovů, jenž jsou stěžejní součástí baterií a vůbec investice do nahrazení jednoho řešení jiným.
Na nezpochybnitelná fakta ale již nehodláme opětovně zbytečně upozorňovat, i proto, že Brusel je vůči nim slepý a hluchý. Místo toho tak raději oceníme slova Olivera Bluma, šéfa značky Porsche. Ten totiž sice potvrdil, že do roku 2025 by zhruba polovina vozů ze Zuffenhausenu měla disponovat plně elektrickým nebo hybridním ústrojím, zároveň však zmínil závazek vůči spalovacím jednotkám. „Porsche je totiž vždy bude nabízet, především u modelu 911,“ uvedl Blume v novém vyjádření samotné automobilky.
Přidal se tak k šéfovi Maserati a dodal, že v případě této značky nedojde v oněch příštích letech na nepříjemný neduh elektrifikace, a to na hromadné propouštění zaměstnanců. „Právě naopak jsme díky našim novým elektromotorům a elektrickým vozidlům přišli s novými příležitostmi a stvořili jsme dva tisíce nových pracovních míst. Propouštění nemáme v plánu, místo toho se soustředíme na jednání, díky nimž budeme moci našim zaměstnancům garantovat, že zůstanou zaměstnaní.“
Ač se tedy elektrický Taycan nakonec nestal Evropským vozem roku 2020, Blume má očividně dobrou náladu. Jen k zachování spalovacích motorů či k elektrifikaci se ovšem nevyjádřil. Znám je i jeho názor na snahy omezit neomezenou rychlost na německých Autobahnech. „Statisticky jsou naše dálnice nejbezpečnější na světě. A jízda po nich bez limitu je součástí naší individuální svobody. Tu si i chceme udržet.“
Blume přitom dodává, že právě díky elektrifikaci by nakonec ona svoboda nemusela padnout. I když přiznává, že ve výsledku budou o všem rozhodovat politici. Mění se však prý i smýšlení zákazníků, neboť řada aktuálně již nechce jen sportovní vůz, ale rovněž takový, který přispěje k udržitelné budoucnosti. Právě proto má mít Taycan takový úspěch. A pokud přitom tento elektromobil umožní zachování spalovacích jednotek, pak lze říci jediné - jen houšť.
Šéf Porsche Oliver Blume uvedl, že minimálně v případě 911 zůstane značka spalovacím motorům věrná
Neznamená to však, že by ani v Zuffenhausenu nedocházelo k výrazné elektrifikaci. Ta však na rozdíl od ostatních automobilek zatím nevede k propouštění, nýbrž naopak k tvorbě nových pracovních míst
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva