Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Ferrari se vysmál tvrzení Mercedesu, že dotáhl nejlepší týmy, sám má ale zaděláno na problémy
25.5.2022 | Petr Miler
Principál Mercedesu Toto Wolff se hned po závodě vytasil se sebevědomými prohlášeními, podle nichž měl mít jeho tým nejrychlejší auto na trati a nebýt Hamiltonovy nehody v úvodu, mohl bojovat i o první příčky s nejlepšími. Mattia Binotto mu to „nebaští”.
Fanoušci Formule 1 teď zažívají žně. Minulý víkend se jela Velká cena Španělska v Barceloně, která sice historicky platí za nudnou, význam tamního okruhu z hlediska testování navíc znamená obrovské technické impulsy pro většinu zúčastněných týmů. A letos vlastně ani nebyla nudná, je to ale jen začátek šnůry čtyř závodů během necelého jednoho měsíce.
Po Španělsku se už tento týden jeden legendární Monako, pak po dvoutýdenní pauze Ázerbájdžán a následně opět po týdnu Kanada. Fanoušci si tak mezi 22. květnem a 17. červnem užijí alespoň část čtyřech velkých cen, to už je slušná kadence. A nakonec i proto to vře nejen mezi příznivci, ale také mezi samotnými týmy.
Minulý víkend se nesl ve znamení čtvrtého letošního vítězství Maxe Verstappena, ke kterému ovšem vedla neobyčejně složitá cesta. Maxe zradil vítr ve čtvrté zatáčce, pak ho trápilo nefunkční DRS, nakonec si ale jeho tým chytrou strategií zastávek v boxech (a za pomoci týmového kolegy Pereze) poradil se vším. Do karet mu nakonec hrálo „jen” odstoupení v tu chvíli vedoucího muže šampionátu Charlese Leclerca, kterého na vedoucí pozici zradila technika. Šampionát tak teď vede Verstappen.
Snad ještě zajímavější příběh ale napsal Mercedes, který se letos trápí s technikou a do Španělska přivezl spoustu vylepšení. Ta mu nakonec výrazně pomohla v boji o nejvyšší příčky a šéf týmu Toto Wolff se po závodě v euforii nechal slyšet, že Mercedes v rukou Lewise Hamiltona byl prý úplně nejrychlejším autem na trati. Proč tedy nevyhrál? Protože v prvním kole měl defekt při souboji s Kevinem Magnussenem a musel neplánovaně do boxů. Propadl se na poslední místo, nakonec ale dojel pátý.
Zní to jako pěkná pohádka, nehraje na ní ale už to, že George Russell, který žádné problémy neměl, o vítězství reálně nebojoval. Leclerc mu ujížděl o parník, Verstappena zdržoval jen kvůli onomu nefunkčnímu DRS a Perez ho předjel celkem s lehkostí. A Russel byl dosud tím, kdo s Mercedesem předváděl lepší výkony. Že na tom třícípá hvězda není tak dobře, jak se tváří, nyní zcela otevřeně řekl i šéf Ferrari Mattia Binotto. Podle něj je Mercedes dál, není ale teď ničím víc, než čím bylo Ferrari loni právě vedle něj.
„V kvalifikaci byli o 7 deseti pozadu v ostrém kole, což je na krátkém okruhu pořád hodně. V závodě skončili 30 a více sekund za Red Bullem a mohlo to být 40 za Charlesem. 40 sekund, 66 kol, to je pořád 6 až 7 desetin na kolo. To je pořád významné. Je to jako Ferrari minulý rok,” řekl Binotto v rozhovoru pro televizi Sky Sports.
A máme tendenci s ním souhlasit. Mercedes byl konkurenceschopný, ale jen proto, že jedničky Ferrari a Red Bullu neukázaly svůj plný potenciál - Leclerc odstoupil, Verstappena zdržel onen „větrný problém” a nefunkční DRS ho připravilo možná i o desítky sekund složitého boje s Russellem. Jakmile měl před sebou čisto po odstoupení Leclerca, byl naprosto dominantní i vedle Sergia Pereze.
Binotto nicméně připouští, že v Monaku mohou věci pro Mercedes vypadat znovu lépe, protože je to opět pomalý závod. Ale to podle něj nebude vypovídající: „Monako je zvláštní velká cena. Závod, který jsme viděli v Barceloně, není nutně relevantní, dokážu si představit, že Mercedes dokáže v Monaku znovu bojovat,” řekl dále Binotto.
My už jen dodáme, že Leclerca ve Španělsku zradila podle tiskového prohlášení Ferrari jak jednotka MGU-H, tak turbo. Samotný motor tedy měnit nemusí (alespoň se to tak jeví), což je pro Leclerca dobře. Ale i počet dostupných MGU-H a turb je limitován a jejich výměnou si Ferrari zadělává na problémy v pozdějších fázích sezóny kvůli možným penalizacím. Tohle bude ještě zajímavé, však jak říká Christian Horner z Red Bullu: „Hra se může otočit velmi rychle.”
Ferrari na letošní GP Španělska rádo vzpomínat nebude, šéf týmu Mattia Binotto ale „nekupuje” prohlášení Mercedesu, že by Italy dotáhl. Podle něj pořád hodně pozadu. Foto: Scuderia Ferrari
Zdroje: Sky Sports, Scuderia Ferrari
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva