Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let

Automobilky rády hovoří o brzkém příchodu dostupných elektrických aut, která obrátí kormidlo dějin vpřed, zpátky ni krok. Šéf VW říká, že to není reálné, ani za několik let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let

27.11.2019 | Petr Prokopec

Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let

/

Foto: Christophe Gateau, dpa

Automobilky rády hovoří o brzkém příchodu dostupných elektrických aut, která obrátí kormidlo dějin vpřed, zpátky ni krok. Šéf VW říká, že to není reálné, ani za několik let.

V září Volkswagen s velkou pompou představil elektromobil ID.3, který německá automobilka tituluje jako „vůz pro miliony, nikoliv pro milionáře“. Prozatím s ní však jen stěží můžeme souhlasit, neboť značka aktuálně nabízí pouze variantu s bateriemi o kapacitě 58 kWh a elektromotorem s výkonem 204 koní. Toto provedení ovšem vychází na necelých 40 tisíc Eur (cca 1,02 milionu Kč), což znamená, že krom milionářů osloví málokoho. Velké naděje by navíc klientela neměla spojovat ani se základní verzí tohoto modelu vozu, neboť ani tu si nebude moci dovolit každý.

ID.3 Pure bude stát méně než 30 tisíc Eur (asi 765 tisíc Kč), což na první pohled vypadá zajímavě, ovšem za tu cenu nabídne pouze 150 koní a především baterie o kapacitě 45 kWh, jež v reálném světě zaručí dojezd jen okolo 230 kilometrů. Za cenu dobře vybaveného dieselového Volkswagenu Golf tak dostanete sice prostornější elektromobil, nicméně budete muset neustále sledovat stav baterií. Stovku pak sice pokoříte za nějakých 8 sekund, ovšem nejvyšší rychlost bude kvůli limitům elektrického pohonu omezena na 160 km/h.

Jak je tedy zjevné, ID.3 rozhodně nezpůsobí revoluci, zvláště když ona základní varianta dorazí až v roce 2021. I proto Volkswagen počítá s příchodem ještě levnějšího elektromobilu. Čekat na něj ovšem budeme muset ještě déle, novinka s pravděpodobným názvem ID.1 má totiž dorazit až v roce 2023. Půjde přitom o elektromobil o velikosti Volkswagenu Polo, jež by měl stát méně než 20 tisíc Eur (cca 510 tisíc Kč). Ani to tedy nebude vyloženě levné auto, půl milionu jsme ne až tak dávno utráceli za slušná auta střední třídy či velmi dobré kompakt, nikoli nejmenší vůz v základním provedení s nepřesvědčivými parametry.

Že nás lepší scénář nečeká, potvrdil sám nejvyšší šéf koncernu VW Herbert Diess. Ten bez okolků přiznává, že ani firma s jeho možnostmi levné elektrické auto postaví neumí a hned tak umět nebude. „Před námi je ještě dlouhá cesta. Je opravdu těžké nabídnout ucházející dojezd u vozu do půl milionu korun,“ uvedl Diess. Zároveň dodal, že na novince pracují hned tři týmy techniků v Číně, Španělsku a Německu. Ti přitom mají oproti konkurenci k dispozici řadu výhod, mimo jiné platformu MEB, která je určená vozům s alternativním ústrojím. Koncern VW na této architektuře chce představit do roku 2025 hned 27 aut od čtyř značek, úspory z rozsahu jsou mu ale zatím k ničemu - akumulátory jsou příliš drahé a na lepší časy se neblýská.

ID.1 bude následovat ID.2, tedy malé SUV postavené na stejných základech. Dorazit by však mělo až rok po hatchbacku. Právě proto prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann dodává, že proces zlevňování zabere opravdu dlouhou dobu. „Nicméně i tak musíme být s cenami agresivní,“ říká Stackmann s tím, že počítá s přímými ztrátami stejně jako třeba Škoda s elektrickým Citigo. Musí je však akceptovat, neboť kasu firmy zatíží zjevně méně než pokuty Evropské unie za nadlimitní CO2.

Elektromobilita tedy ještě nějakou chvíli opravdu nebude záležitostí davů, místo toho o ní lze přemýšlet jako o velké patálii pro většinu výrobců. Ti kvůli očekávaným ztrátám již začali zdražovat auta se spalovacím ústrojím, jejichž cena meziročně vzrostla o 5 procent. I to bude kompenzovat ztráty z potýkání se s elektromobilitou, stejně jako propouštění a další záležitosti, o kterých neuslyšíme rádi.


Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 1 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 01Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 2 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 02Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 3 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 03Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 4 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 04Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 5 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 05Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 6 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 06Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 7 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 07Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 8 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 08Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 9 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 09Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 10 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 10Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 11 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 11Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 12 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 12Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 13 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 13Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 14 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 14Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 15 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 15Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 16 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 16Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 17 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 17Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 18 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 18Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 19 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 19Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 20 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 20Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 21 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 21Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 22 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 22Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 23 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 23Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 24 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 24Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 25 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 25Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 26 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 26Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 27 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 27Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 28 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 28Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 29 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 29Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 30 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 30Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 31 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 31Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 32 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 32Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 33 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 33Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 34 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 34Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 35 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 35Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 36 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 36Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 37 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 37Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 38 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 38Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 39 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 39Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 40 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 40Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 41 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 41Šéf přiznal, že ani VW neumí postavit levný elektromobil, nesvede to ani za několik let - 42 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 42
Volkswagen ID.3 je sice titulován jako elektromobil pro miliony lidí, nikoliv pro milionáře, při ceně aktuálně dostupné verze to však tak nevypadá. Levnější model dorazí v roce 2021, i ten ale nebude skutečně levný a pro firmu beztak zůstane ztrátový

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše