Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Škody ujistil zaměstnance, že neklesne na úroveň Dacie, moc nad tím ale nemá
23.10.2019 | Petr Prokopec
Zaměstnance české automobilky zjevně vyděsilo avízo šéfa koncernu VW, podle nějž Škoda do budoucna sehraje roli výrobce levnějších aut. Podle Bernharda Maiera se směřování Škody nemá měnit, rozhodovat ale bude Wolfsburg, ne on.
Před několika málo týdny se začalo mluvit o změně směřování jednotlivých značek koncernu VW. Dle vedení koncernu stále dochází k podstatnému překrývání nabídek Volkswagenu, Škody a Seatu, díky čemuž ve výsledku trpí všechny zmíněné automobilky. Tomu by ale do budoucna měl být konec, neboť „lidový vůz“ by zůstal na stávající úrovni, zatímco ze španělské značky by se stala konkurence pro Alfu Romeo. Škoda by ovšem vylosovala „Černého Petra“, neboť koncern ji chce poslat do nižších pater trhu.
Něco takového se samozřejmě v Mladé Boleslavi nesetkalo s nadšením. Je to logické, neboť Škodě trvalo opravdu dlouho, než se z vysmívané automobilky stala respektovanou firmou, která svými prodeji dokáže zastínit i celý koncern FCA. Tedy nejen Fiat, ale také Jeep, Lancii, Alfu Romeo či Chrysler. Je však otázkou, zda by něčeho podobného byla schopna, kdyby prioritou byla co nejnižší cena. V takovém případě bychom se totiž mohli rovnou rozloučit třeba s krystalickými světlomety, nejnovější technikou nebo nejmodernějšími elektronickými vymoženostmi.
Šéf automobilky Bernhard Maier se proto rozhodl uklidnit zaměstnance interním emailem zmiňujícím, že „do budoucna se nic nezmění“. Dle něj to jasně potvrzují i plány koncernu související s novou továrnou, kde se bude vyrábět nejen Volkswagen Passat, ale také Škoda Superb. Pokud by tedy prý bylo něco pravdy na spekulacích, že mladoboleslavská automobilka se bude muset v příštích letech vejít do cenového pásma mezi 260 a 520 tisíci korunami, s vlajkovou lodí by se do budoucna již nepočítalo.
To sice je pádný argument, stejně jako skutečnost, že Škoda má v rámci koncernu daleko vyšší procentuální marži než třeba Volkswagen, ovšem zrovna tato okolnost se obrací proti ní. Zejména Němci totiž požadují, aby česká značka neměla přístup k nejmodernějším technologiím. V rukou by jí tak zůstala jen levnější pracovní síla, s čímž by spadla do nižších pater trhu blíže Dacii. Kromě toho je třeba připomenout, že nová továrna měla být původně jen Škody, nakonec ale bude sloužit více značkám koncernu.
V neposlední řadě pak musíme připomenout skutečnost, že Škoda patří Volkswagenu a nikoliv naopak. Pokud se tedy vedení koncernu rozhodne poslat Škodu níže, mohou se Maier i české odbory třeba stavět na hlavu, ovšem příliš platné jim to nebude. Ostatně když VW Group do bývalého komunistického molochu začal pěchovat miliardy, nikdo taktéž neprotestoval proti navyšování kvality a příchodu moderní techniky. Byť je logické, že změny k lepšímu jsou přijímány pozitivněji než změny k horšímu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá situace vyvrbí. S ohledem na enormní náklady, kterými koncern VW Group zatěžuje přesun k elektrickým vozům, bychom se ale vůbec nedivili, kdyby se české továrny pokusil využít k produkci výrobně levnějších aut, na kterých by přes nižší prodejní ceny utržil více. „Pod” Škodou a Seatem dnes koncern VW nic nenabízí a je to přitom trh se spoustou zákazníků. Tak proč ho nechat zahálet?
Jak by mohl vypadat sešup Škody, naznačila neoficiální ilustrace modelu Scala ve verzi Junior...
...jenž odkazuje na někdejší levné verze Škody Fabia
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024