Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu
19.8.2020 | Petr Prokopec
Nezdá se ovšem, že by ho to trápilo. Vůz, který více než co jiného připomíná dort pejska a kočičky, je nežádoucí i na domácím německém trhu, přesto si našel svou klientelu.
Prakticky přesně před třemi lety bylo světu představeno BMW 6 GT. Automobilka přitom doufala, že tímto jediným modelem zaplácne hned několik děr. Novinka sice v nabídce značky měla nahradit především řadu 5 Gran Turismo, zároveň však vedle zcela nové řady 8 pokračovala v linii vytyčené předchozí šestkou generace F12/F13/F06. Na papíře přitom její záměry vypadaly dobře a snad i dávaly smysl, zejména z hlediska úspory nákladů. Jenže realita Němce poněkud zaskočila, zvláště po prodejní stránce.
Jak přiznal firemní šéfdesignér Adrian von Hooydonk, BMW 6 GT se na některých trzích líbí opravdu hodně, na jiných se ale „nelíbí nikomu”. To je vcelku drsné vyjádření od někoho, kdo za vzhled vozu odpovídal, pro nás je ale docela snadno pochopitelné. Šestkové GT je dort jak od pejska a kočičky, který se snaží být velkým hatchbackem, sedanem i kombíkem. Ve finále ale není ničím z toho, jde spíše o nepovedený mix nesourodých karosářských stylů.
Zejména v Evropě a Spojených státech neboduje téměř vůbec, z druhého trhu nakonec odešel zcela. Von Hooydonk pak připouští, že lidé na největších evropských trzích, jakými jsou Německo, Itálie a Velká Británie, o auto nestojí a kupují spíše pětkový sedan a kombík. O šestkové Gran Turismo má být zájem hlavně v Číně, konkrétní data ale šéfdesignér k dispozici nedal. Pokud se nicméně zadíváme na grafy monitorující veškeré registrace značky na největším trhu světa, zjistíme, že letos v červenci připadalo 60 tisíc aut na řady 1, 2, 3 a 5, stejně jako na modely X1 a X3. Zbytek nabídky pak stojí jen za 2 000 registrací - i to zřejmě BMW stačí.
Ostatně, pokud si uvědomíme, že řada 6 GT se letos dočkala faceliftu, který ji mimo jiné přinesl nový přístrojový štít, vylepšená multimédia a pohonné jednotky doplněné 48voltovým elektrickým okruhem, pak je zjevné, že ani z evropských trhů tento kočkopes hned tak nezmizí a tím méně to lze očekávat jinde. Přesto bychom se nedivili, kdyby stávající generace byla i tou poslední. Prodeje navzdory von Hooydonkovým slovům nemůže vyloženě zachraňovat ani ona Čína, a BMW by tak možná některá bílá místa na mapě mělo napříště nechat nevyplněná. Ostatně, ideově spřízněné GT řady 3 už se do nabídky nevrátí.
Zájem o BMW 6 GT je na některých trzích minimální, i šéfdesignér značky přiznává, že jsou místa, kde se nelíbí nikomu. Třeba ve Spojených státech již řada 6 není vůbec k mání. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024