Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu

Nezdá se ovšem, že by ho to trápilo. Vůz, který více než co jiného připomíná dort pejska a kočičky, je nežádoucí i na domácím německém trhu, přesto si našel svou klientelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu

19.8.2020 | Petr Prokopec

Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu

/

Foto: BMW

Nezdá se ovšem, že by ho to trápilo. Vůz, který více než co jiného připomíná dort pejska a kočičky, je nežádoucí i na domácím německém trhu, přesto si našel svou klientelu.


Prakticky přesně před třemi lety bylo světu představeno BMW 6 GT. Automobilka přitom doufala, že tímto jediným modelem zaplácne hned několik děr. Novinka sice v nabídce značky měla nahradit především řadu 5 Gran Turismo, zároveň však vedle zcela nové řady 8 pokračovala v linii vytyčené předchozí šestkou generace F12/F13/F06. Na papíře přitom její záměry vypadaly dobře a snad i dávaly smysl, zejména z hlediska úspory nákladů. Jenže realita Němce poněkud zaskočila, zvláště po prodejní stránce.

Jak přiznal firemní šéfdesignér Adrian von Hooydonk, BMW 6 GT se na některých trzích líbí opravdu hodně, na jiných se ale „nelíbí nikomu”. To je vcelku drsné vyjádření od někoho, kdo za vzhled vozu odpovídal, pro nás je ale docela snadno pochopitelné. Šestkové GT je dort jak od pejska a kočičky, který se snaží být velkým hatchbackem, sedanem i kombíkem. Ve finále ale není ničím z toho, jde spíše o nepovedený mix nesourodých karosářských stylů.

Zejména v Evropě a Spojených státech neboduje téměř vůbec, z druhého trhu nakonec odešel zcela. Von Hooydonk pak připouští, že lidé na největších evropských trzích, jakými jsou Německo, Itálie a Velká Británie, o auto nestojí a kupují spíše pětkový sedan a kombík. O šestkové Gran Turismo má být zájem hlavně v Číně, konkrétní data ale šéfdesignér k dispozici nedal. Pokud se nicméně zadíváme na grafy monitorující veškeré registrace značky na největším trhu světa, zjistíme, že letos v červenci připadalo 60 tisíc aut na řady 1, 2, 3 a 5, stejně jako na modely X1 a X3. Zbytek nabídky pak stojí jen za 2 000 registrací - i to zřejmě BMW stačí.

Ostatně, pokud si uvědomíme, že řada 6 GT se letos dočkala faceliftu, který ji mimo jiné přinesl nový přístrojový štít, vylepšená multimédia a pohonné jednotky doplněné 48voltovým elektrickým okruhem, pak je zjevné, že ani z evropských trhů tento kočkopes hned tak nezmizí a tím méně to lze očekávat jinde. Přesto bychom se nedivili, kdyby stávající generace byla i tou poslední. Prodeje navzdory von Hooydonkovým slovům nemůže vyloženě zachraňovat ani ona Čína, a BMW by tak možná některá bílá místa na mapě mělo napříště nechat nevyplněná. Ostatně, ideově spřízněné GT řady 3 už se do nabídky nevrátí.


Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 1 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 01Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 2 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 02Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 3 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 03Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 4 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 04Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 5 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 05Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 6 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 06Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 7 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 07Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 8 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 08Šéfdesignér BMW přiznává, že stvořil auto, které se na některých trzích nelíbí nikomu - 9 - BMW 6 GT 2020 facelift prvni sada 09
Zájem o BMW 6 GT je na některých trzích minimální, i šéfdesignér značky přiznává, že jsou místa, kde se nelíbí nikomu. Třeba ve Spojených státech již řada 6 není vůbec k mání. Foto: BMW

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.