Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéfdesignér Renaultu vysvětlil, proč je nový Mégane tak vysoký, i když by být nemusel
17.10.2020 | Petr Miler
Renault ukázal předobraz nového Méganu a potěšil tím, že nějaká nová generace vůbec ještě vznikne. Její pojetí ale zklamalo výškou. Laurens van den Acker řekl, proč je taková.
O Renaultu Mégane se v posledních měsících mluvilo nebývale často, alespoň vzhledem k tomu, že jeho aktuální generace nepřišla s ničím zásadně novým. Nejprve se tradovalo, že nad tímto modelem zachází slunce a že jeho dosavadní iterace bude tou poslední. Pak se ovšem měl do hry vložit šéf automobilky a rozhodnout, že Mégane nikam nezmizí. Ovšem, spíše jako jméno, neboť Luca de Meo si je více než čehokoli jiného vědom marketingového potenciálu označení s „M” na začátku a „e” na konci a byla by škoda se jej jen tak zbavit.
Novinka tak měla být více než klasickým kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na půli cesty od něj k SUV. A přesně to se nyní potvrzuje. Renault včera ukázal vizi nového Méganu s tím, že jde z 95 procent o produkční auto. Designově až tak nepřekvapí, je to variace na současný vzhlede, technicky ale může. Francouzi totiž počítají s tím, že půjde jen o elektromobil.
Podle dosud uvolněných dat by auto mělo používat akumulátor o kapacitě 60 kWh a elektromotor s 217 koňmi. Výsledkem by měla být akcelerace na stovku pod 8 sekund, neznámá maximálka a dojezd až 450 km na nabití s možností dobíjení elektrickým výkonem až 130 kW. Proč ne, ale co ta výška? Auto je na poměry Méganu skutečně vysoké a mnohé příznivce to hned praštilo do očí.
Jen snahou držet krok s módou to není. Znalé jistě napadne, že akumulátor vozu si někde musel najít své místo a to obvykle bývá pod podlahou, což auto logicky zvýší, třebaže Renault sází na relativně tenký paket o výšce 11 cm (je prý dokonce nejnižší, ale 11 cm je obecně vzato pořád hodně). Jenže pak jsou tu elektrická auta firem jako Tesla, Lucid nebo Porsche, která jsou přikovaná k zemi. Tak proč Mégane není?
Na to v rozhovoru pro nizozemskou rádiovou stanici BNR odpověděl sám šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker (ano, je to Nizozemec), který řekl: „Existují velmi drahá řešení, která používají výrobci jako Tesla nebo Lucid. Do aut umísťují akumulátory ve tvaru písmene H, s nimiž můžete vytvořit prostor pro nohy a postavit auto nižší. Není to ale efektivní způsob práce. Je vlastně jednodušší udělat jakousi tabulku čokolády, na které sedíte. Ale auto to učiní trochu vyšším,” řekl van den Acker.
Minimálně o 11 cm vyšším, řekli bychom my a výška podle nás autům tohoto ražení nesluší. Van den Ackerovi patří body za upřímnost, ovšem nejsme si jisti, jestli ji někdo ze zákazníků ocení. Slavný designér v podstatě přiznal, že Renault šetřil s vědomím funkčních ústupků vsadil na levnější řešení. Asi to lze u auta typu Mégane pochopit, ale „nožní garáže” Porsche jsou nám zkrátka bližší, vysokých aut je dnes na trhu dost i bez francouzské novinky.
Nový Renault Mégane ukázal svůj vzhled i techniku skrze koncept Vision. Má jít z 95 % o stejné auto, které doputuje do produkce a nemístně vysoké se skutečně zdá být, ne, že ne. Foto: Renault
Zdroje: Renault, BNR
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva