Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře

Člověk má po všech zkušenostech tendenci očekávat, že to Číňané znovu zbabrali a zdánlivě lákavé auto za nízkou cenu bude jen další navoněný šmejd. Novinka Chery tak ale opravdu nepůsobí, jen cestou do Evropy přestala být až tak kouzelně levná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře

30.6.2023 | Petr Miler

Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře

/

Foto: Chery

Člověk má po všech zkušenostech tendenci očekávat, že to Číňané znovu zbabrali a zdánlivě lákavé auto za nízkou cenu bude jen další navoněný šmejd. Novinka Chery tak ale opravdu nepůsobí, jen cestou do Evropy přestala být až tak kouzelně levná.

Koncem května jsme vás informovali, že čínské Chery začalo v Evropě prodávat svého konkurenta Škody Octavia. Ačkoli je to na jejím domácím trhu etablovaný model, který Octavii prodejně mnohonásobně překonává, na ty zahraniční se s ním automobilka nehnala, neboť se obávala omezeného zájmu přece jen konzervativnější klientely aut tradičnějších tříd. Když ale protiruské sankce znemožnily mimo jiné škodovce prodávat své vozy v Rusku, vycítili Číňané příležitost a do Evropy - výhledově nejen do Ruska - míří s dalšími svými modely.

To množné číslo je správně, neboť čínská značka už dříve potvrdila, že do Evropy přijde s několika dalšími typy. Vzdálenější budoucnost pro tuto chvíli nechme být, už koncem dalšího měsíce ale Chery ukázalo po přímém soupeři Octavie také svého soka Škody Superb. Tomu konkuruje s větším modelem Arrizo 8, který tento týden fyzicky dorazil do Ruska. A do dalších evropských zemí míří též.

To je opravdu rychlý nástup, neboť v Číně jde stále o novinku, která se začala prodávat teprve koncem loňského roku. Jde o už opravdu velký vůz s délkou 4 780 mm, šířkou 1 843 mm, výškou 1 469 mm a rozvorem 2 790 mm. Jedná se tedy o opravdu přímého konkurenta Škody Superb s jen nepatrně odlišnými rozměry, jakkoli jeden rozdíl tu je - Superb je liftbackem hrajícím si na sedan, Arrizo 8 je klasickým sedanem. Není to tedy zdaleka tak praktické auto a čeští zahrádkáři budou nad pojetím některých aspektů jeho zavazadelníku láteřit. To je ale asi tak všechno, co lze autu po prozkoumání viditelných detailů vyčíst.

Jinak působí opravdu dobře jak zvenčí, tak zevnitř. V podstatě dělá dojem noblesnějšího auta, než jakým je Superb, třebaže ani ten se zkrátka nedrží. Nevíme, jak tento vůz jezdí, na ztvárnění exteriéru i interiéru si ale Číňané dali záležet a nedokážeme si představit, že by jím kohokoli soudného mohli ohradit.

Pokud jde o techniku, vůz je v Číně nabízen s vícero motory, v Evropě je ale k dispozici jen jedna pohonná jednotka - přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 186 koní výkonu a 290 Nm točivého momentu, kdy obojí na přední kola posílá sedmistupňový dvouspojkový automat. To nezní špatně, pozdější rozšíření nabídky má tuto jednotku doplnit z obou stran - nejprve se objeví v prodeji motor 1,5 turbo se 156 koňmi, následně verze s přeplňovaným dvoulitrem s 254 koňmi. Sedmistupňový dvouspojkový automat a pohon předních kol budou standardem vždy.

V interiéru se už v základu počítá se dvěma 12,3palcovými displeji, dřevěné dekory a kožené čalounění. Je to vůz určený náročnější klientele, tedy alespoň té čínské, přesto je naší optikou v Číně k mání skoro za hubičku. Aktuální základ s 16" koly a relativně skromnou výbavou (pořád ale dostanete věci jako klimatizaci, bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno nebo palubní Wi-Fi) stojí pouhých 108 900 CNY, tedy asi jen 327 tisíc Kč. A i absolutní vrchol s prvky, které kolikrát nekoupíte ani do dost luxusních aut vyjde na 132 900 CNY, tedy asi 400 tisíc Kč. To jsou ceny jako z pohádky, však základní Superb u nás dnes vyjde skoro na 900 tisíc Kč a nemá ani lepší motor, ani lepší výbavu, v obou případech je na tom hůř.

Nabídnout tu Číňané tohle auto za podobnou cenu, mají vystaráno, jenže přinejmenším v Rusku se s cenami až tak nesnaží, ostatně i se specifikacemi míří výš. Tam tedy auto začíná na 3 399 900 rublech, což je asi 848 tisíc Kč. Pravda, kurs rublu dnes není reprezentativní a je to pořád podstatně méně než za srovnatelný Superb, vyložená láce to ale už není. Ve standardu je v tu chvíli mj. šest airbagů, kožený interiér, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, klimatizace, multimediální systém s navigací, 360° kamery, přední a zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat, sada elektronických asistentů, světelné a dešťové senzory, bezklíčový vstup, dálkové startování motoru, 18palcová kola nebo vestavěný videorekordér. To je fůra věcí.

Úplně nejvyšší konfigurace Ultimate SV tak přidává už jen deset airbagů, panoramatickou střechu, vestavěný osvěžovač vzduchu, rozšířenou nabídkou elektronických asistentů, zlaté dekory na karoserii, černou střechu a dvoubarevný interiér. Ta pak vyjde na 3 549 900 RUB, tedy asi 886 tisíc Kč. Zajímavé ceny to tedy pořád jsou a pokud tohle auto dorazí k nám, bude ještě levnější, očekávali bychom start mezi 650 a 700 tisíci Kč. Jestli by vás to přimělo alespoň uvažovat o tom, že byste dali vale škodovce, musíte posoudit sami. Vážný konkurent je to ale každopádně.


Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 1 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 01Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 2 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 02Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 3 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 03Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 4 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 04Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 5 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 05Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 6 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 06Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 7 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 07Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 8 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 08Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 9 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 09Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 10 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 10Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 11 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 11Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 12 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 12Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 13 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 13Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 14 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 14Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 15 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 15Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 16 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 16Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 17 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 17Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 18 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 18Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 19 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 19Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře - 20 - Chery Arrizo 8 Evropa 2023 oficialni zive 20
Chery Arrizo 8 už se i fyzicky ukázalo v provedení pro Evropu. V Rusku není až tak levné, ale zajímavou nabídkou je pořád. A na dalších evropských trzích má být levnější, třebaže ne až tak levný jako v Číně. Foto: Chery

Zdroj: Chery

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.