Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda během dvou let odhalí 30 novinek, přijde nová Fabia i útok na Ameriku
4.2.2020 | Petr Prokopec
Portfolio škodovky se v posledních letech rychle rozrůstalo a zjevně v tom bude dále pokračovat. Vedle nových generací stálic překvapí expanze produkční Škody Vision IN.
Škoda loni dodala zákazníkům 1,24 milionu aut, zůstala tak kousek za firemním rekordem. Důvodem byl strádající čínský trh a také zhoršení situace v Indii. V Říši středu je budoucí vývoj otázkou, na indický problém už má značka řešení. Záchranou pro tento trh bude produkční verze konceptu Vision IN, jež má přijít ve druhé půli letošního roku. Tamní prodeje tedy letos ovlivní jen částečně, příští rok by to však již mohlo lepší, zvláště když dorazí i spřízněný sedan.
Právě rozsáhlá modelová expanze má značce napomoci ke splnění opravdu ambiciózního cíle. Škoda chce do konce dekády začít prodávat dva miliony aut ročně. Znamená to tedy, že ročně bude muset udat o 750 tisíc aut více. Něco takového však jeden či dva modely nezvládnou, leda by byly stejně úspěšné jako Octavia, která má za loňský rok na kontě 363 700 registrací. Něco takového se ale nejeví příliš reálně, ostatně druhá Fabia se 172 800 prodanými vozy zásadně způsobem ztrácí.
Značka proto chystá rozšíření nabídky, do roku 2022 bude představeno hned 30 novinek. „Půjde o mix nových modelů a derivátů, přičemž deset z nich bude částečně nebo plně elektrifikováno. A po roce 2022 nehodláme přestat, místo toho budeme s expanzí pokračovat,“ potvrdil danou skutečnost šéf značky Bernhard Maier. Ten zároveň i jmenoval některé novinky a naznačil, kdy bychom se jich mohli dočkat.
Nejstěžejnějšími vozy budou nové generace modelů Fabia a Superb, z nichž první bychom se měli dočkat již v příštím roce. Půjde o zásadní změnu, neboť malý hatchback/kombík dostane do vínku platformu MQB A0. To bude znamenat definitivní konec atmosférických jednotek, litrový tříválec tak bude už jen s turbem, případně doplněný o mild-hybridní techniku. Kromě toho se ukáže i 1,5litrový čtyřválec, jehož 150 koní bude pro vůz vrcholem.
Nový Superb pak čekáme v roce 2022, Škoda tak nadále jede v sedmiletých životních cyklech. Výjimkou je samozřejmě Citigo, které v podstatě „přesluhuje“. I proto, že se nástupce již nedočká. Do jisté míry to platí i pro elektrickou variantu, na které automobilka aktuálně hodně prodělává. Maier totiž brzký příchod levného elektromobilu vyloučil, neboť dle něj chybí dostupné technologie a trh není připraven.
„Stále jsou tu značné rozdíly v infrastruktuře. Např. v Nizozemsku je dobíjecí stanice každé tři kilometry, v Německu je to ale každých 20 kilometrů.“ Dle šéfa Škody tedy ještě doba elektrická nenastala a je otázkou, kdy se tak stane. Nicméně s ohledem na zpřísnění emisních limitů značka nemá jinou možnost, než poslat alternativy na trh. Dorazí tedy jak dvě verze elektrického SUV, tak plug-in hybridní Octavia RS.
Závěrem již lze zmínit jen jednu relativně překvapivou novinku, která se týká onoho nového konceptu. Produkční Škoda Vision IN totiž nemá zamířit pouze na indický trh, ale také na mexický. A vyloučena není dokonce ani Evropa, jakkoliv ve zmiňovaném časovém horizontu bychom na levné SUV měli zapomenout. Zda se tak ale stane, není jisté. Nicméně návrat do Ameriky je zjevně velmi brzkou jistotou.
Škoda se ještě letos pochlubí produkční verzí konceptu Vision IN. Ta nakonec nebude k mání jen na indickém trhu, ale zamířit má i do Mexika
Nová Fabia dorazí v roce příštím, přičemž již nepočítá s atmosférickou verzí tříválce. A nepřekvapivě ani s diesely
Zdroje: Auto Express, Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 9 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis