Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda je na tom stále hůř, příchod docela obyčejných modelů na klíčové trhy odkládá až o roky
4.8.2022 | Petr Prokopec
Česká automobilka mohutně vyklízí pozice a z jejího plánu prodat 2 miliony aut v roce 2025 je už teď cár papíru. Pořád ale může být hůř. A pokud firmě další věci půjdou jako v tomto případě, pak i bude.
Dnes to může znít jako part ze hry absurdního divadla, česká automobilka ale skutečně měla už za dva roky a pět měsíců prodávat 2 miliony aut ročně. Nevíme, co by se muselo přihodit, aby se něco takového stalo, letos s pouhými 360 tisíci prodanými vozy za pololetí míří leda za třetinou. Situace boleslavské značky je v tomto ohledu mimořádně špatná, vrací se o dekádu zpět. Nezdá se však, že by se blýskalo na lepší časy.
Důkazem budiž i osud novinky osazené falešnými výfuky, kterou Škoda odhalila loni v dubnu. Šlo o Octavii Sportline, která sázela na agresivnější vizáž než zbytek rodiny. Tedy s výjimkou provedení RS. Po stránce technické nicméně již na takové změny nedošlo, mladoboleslavská automobilka pouze vyřadila ze hry litrový tříválec. Kromě toho pak není možné spárovat výbavu s plug-in hybridním ústrojím, v případě motorů 1,5 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI ovšem již problém není. Jejich výkon pak zůstává na stejných hodnotách, jako je tomu u níže postavených výbav Active či Ambition.
Loni jsme předpokládali, že Octavia Sportline bude startovat okolo 700 tisíc korun, v mezičase se však mnohé změnilo. Škoda přistoupila k několikerému zdražení, a tak nyní druhý nejvýše položený sportovní typ můžete pořídit za minimálních 779 900 Kč, což jsou vskutku nemalé peníze. Stačí si totiž jen uvědomit, že ještě donedávna byly s takovou sumou spojené vozy jako Volkswagen Golf GTI či Honda Civic Type-R, tedy daleko výkonnější auta, navíc nikoli v základních provedeních.
Suma sumárum je tak verze Sportline docela běžným provedením, u kterého pouze došlo na instalaci několika speciálních prvků. Ovšem i jejich dodání zjevně v dnešní době již začíná haprovat. Australské zastoupení značky totiž oznámilo, že Octavia Sportline, která měla na nejmenší světový kontinent dorazit již na počátku letošního roku, nebude k dispozici ani tento měsíc, jenž měl být po červenci třetím oficiálně oznámeným termínem. Místo toho si zákazníci budou muset počkat až do příštího roku, vůz tedy (snad) dorazí skoro po dvou letech.
Provedení Sportline přitom být v Austrálii k dispozici pouze s jedním motorem, a sice s oním benzinovým dvoulitrem naladěným na 190 koní. Pokud si uvědomíme, že pravostranné verze čtvrté generace Octavie Škoda již na tento trh dávno dodává, a to nikoliv jen ve standardu, ale taktéž i jako RS, pak vlastně s novinkou byly spojené jen minimální náklady. Odklad tak jen dokládá, v jak velkých potížích značka je.
Australské zastoupení v důsledku toho již loni přišlo s variantou Limited Edition, která zmíněný motor páruje s 18- či 19palcovými litými koly, černou mřížkou chladiče a zadním spoilerem ve stejném odstínu. Na podvozek snižující světlou výšku o 15 milimetrů a progresivní řízení ovšem již nedošlo. Značka tak skutečně má v nabídce značnou mezeru, zvláště pak s ohledem na skutečnost, že Australané prahnou především po sportovních derivátech.
Je pak otázkou, zda příští rok opravdu je koncovým termínem, to ukáže až čas. Jedinou jistotou - pro Australany bohužel - zůstává fakt, že Octavia Sportline letos na nejmenším kontinentu k mání opět nebude.
Octavia Sportline u nás startuje na 779 900 Kč. Za verzi s dvoulitrem, jejíž příchod byl v Austrálii znovu odložen, pak máme dát dokonce 929 900 Kč. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Drive
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda