Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift prostředního SUV Škody je na spadnutí, designéry automobilky opustily i zbytky odvahy
7.11.2021 | Petr Prokopec
Leckdo má pocit, že jde stále o relativně svěží novinku, na trhu je ale už přes čtyři roky. Na modernizaci pro zbytek životního cyklu je tak nejvyšší čas a její odhalení má přijít ještě letos.
Od představení Škody Karoq uběhly letos v květnu přesně čtyři roky. Mladoboleslavská automobilka od té doby jen v Evropě prodala přes 300 tisíc exemplářů, a to prý jen v důsledku omezených výrobních kapacit - dle manažerů značky je zájem o vůz dlouhodobě ještě vyšší. O pravdivosti těchto slov můžeme pochybovat, zvlášť při aktuálních cenách, je ale nepochybné, že Karoq je úspěšný model.
Mladoboleslavští i kvůli tomu nehodlají riskovat a s chystaným faceliftem se mají držet mimořádně při zemi. Podle informací německého Auto Bildu mají zopakovat přístup použitý u omlazené Škody Kodiaq, při němž automobilka neriskovala vůbec nic a naservírovala nám v podstatě stejné auto s pár kosmetickými modifikacemi a obdobně minimalistickými úpravami techniky i interiéru.
Velmi drobné vizuální proměny ostatně už dříve naznačily špionážní snímky, na nichž byl prototyp auta modelového roku 2022 zachycen jen s mírně zakamuflovanou přední a zadní částí. V rámci zevnějšku tedy modernizace zjevně přinese jen nové nárazníky, čelní masku a nejspíše také pozměněnou grafiku světel. Ta mají být nově vždy LEDková, za příplatek pak matricová. Za dalšími novinkami bude třeba vyrazit do interiéru, ani tam ale nepřijde revoluce. Dostat máme inovovaný přístrojový štít a novější multimédia, další jistotou jsou už jen nové dekory a čalounění.
V motorovém prostoru, kde bylo možné vybírat mezi agregáty 1,0 TSI, 1,5 TSI, 2,0 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI (dnes je jich k dispozici méně), má dojít jen na jemnou hybridizaci některých z nich a definitivní vyřazení dvoulitrového benzinu, který bude následovat padák pro menší 1,6 TDI - ten už z nabídky vypadl dříve. Elektrifikace v podobě plné hybridizace či dokonce dobíjecího hybridního pohonu je vyloučena, nakonec ji nedostal ani Kodiaq.
Škoda tak bude jednou z posledních velkých značek, které přichází na trh s novými modely prakticky nezasaženými elektrickou vlnou a podle nás to jde jen k jejímu dobru - přirozená poptávka po elektrických či hybridních Škodách je minimální a povinnostem směrem k Bruselu automobilka snadno vyhoví prodeji elektrického Eynaqu, který se díky dotacím dobře prodává v Německu, Nizozemsku a Francii - jinde téměř vůbec.
Na další informace je třeba vyčkat, dlouho už to ale trvat nemá. Podle dostupných informací se má Karoq 2022 odhalit ještě v letošním roce a do prodejů dorazit v první polovině toho příštího. Pochopitelně za předpokladu, že nedojdou další důležité komponenty nezbytné k jeho výrobě.
Takto vypadá Škoda Karoq dnes (na snímcích provedení pro ruský trh), faceliftovaná varianta pro rok 2022 se má odhalit ještě letos. Dramatické změny ale nečekejme, automobilka prý u úspěšného modelu nemá odvahu cokoli podstatného měnit, a to ani po technické stránce. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch