Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda má po roce 2026 nahradit Octavii zcela novým elektromobilem
23.11.2021 | Petr Prokopec
Na obdobných projektech již pracují Volkswagen i Audi, a tak by vlastně bylo i překvapivé, kdyby se se svou trochou do mlýna nepřidala také Škoda. Vůz s logem české značky má stát nejméně, levný ale bude jen na první pohled.
Čtvrtá generace Škody Octavia byla představena v listopadu 2019, k zákazníkům však první vozy dorazily až o nějakých osm měsíců později. Mladoboleslavská automobilka přitom stejně jako u předchůdce nabízí dva karosářské styly (liftback a kombík) i plejádu benzinových a dieselových motorů. Mimo to nicméně portfolio rozšířilo i plug-in hybridní provedení. Ryzího elektromobilu se ovšem dočkat nemáme, a to ani v rámci faceliftu, který lze čekat někdy v roce 2023 či 2024.
Místo toho se stále více zdá, že současná generace Octavie může být tou vůbec poslední, jenž k pohonu využívá spalovací ústrojí. Šéf automobilky Thomas Schäfer totiž již dříve uvedl, že Škoda chystá hned tři nové elektromobily, které se v nabídce usadí pod modelem Enyaq. Jedním z nich přitom může být právě Octavia, jakkoliv takový nástupce může dorazit s odlišným názvem. Mimo to Schäfer dodal, že stávající vozy budou maximálně hybridizovány.
Vodítkem k budoucnosti má být podle deníku Salzburger Nachrichten Project Trinity, za kterým stojí Volkswagen. Němci totiž již potvrdili, že pracují na zcela novém sedanu, který má nastavit nové standardy v rámci dojezd, rychlosti dobíjení i digitalizace. Dorazit má v roce 2026, což víceméně koresponduje s odchodem spalovací Octavie. Varianta s logem VW, která by pochopitelně byla dražší, by totiž po nějakou dobu měla trh jen pro sebe, než by dorazila verze Škody.
Spekuluje se přitom, že elektrický Volkswagen by měl stát přibližně 35 tisíc Eur (cca 890 tisíc korun), což na první pohled není až tak hrozné. Je nicméně třeba dodat, že pro zákazníky tato cena ani zdaleka nebude konečná. Řada funkcí bude totiž uzamčena a odemkne je až další poplatek, přičemž bude jen na majitelích, zda je budou chtít využívat permanentně či pouze po určité období.
Zda Škoda zvolí tento přístup, s jistotou nemůžeme potvrdit. Nicméně jelikož daným směrem míří prakticky celá branže, nebylo by to překvapením. Slabou útěchou je tak vlastně jen skutečnost, že základní cena mladoboleslavského vozu by měla startovat níže než u Volkswagenu. Pro celý koncern VW Group to bude znamenat obrovské úspory, neboť vyvíjen a vyráběn bude již pouze jediný hardware, vozy se tak budou lišit jen designově a softwarem.
Němci přitom dodávají, že elektrická novinka dostane semi-autonomní řízení úrovně SAE2+, hardwarově však bude připravená i na úroveň SAE4. Zda ji nicméně Volkswagen někomu odemkne, je v tuto chvíli taktéž ve hvězdách. Pro automobilku by to znamenalo převzetí odpovědnosti za nepříjemnosti způsobené haváriemi. Něčemu takovému se dnes výrobci brání.
Dostupné informace nám tím končí, načež jen dodáme, že délka novinky se má pohybovat mezi 4,5 a 4,7 metry. Zvenčí tak sice stávající Škodu Octavia až tak výrazně nepřesahuje, s ohledem na absenci spalovací jednotky by ale uvnitř mělo být citelně více místa. Se stejnou koncepcí pak nepočítá jen mladoboleslavská automobilka či VW, ale rovněž Audi, které pro změnu svůj projekt pojmenovalo Artemis.
Audi i Volkswagen se již pochlubily alespoň náznakem věcí budoucích. Dá se přitom předpokládat, že projekty Artemis a Trinity se dočkají i sourozence s logem Škody, a to někdy po roce 2026. Zda tato novinka nahradí Octavii, není jisté, ale spekuluje se o tom. Foto: Audi/Volkswagen
Zdroj: Salzburger Nachrichten, Volkswagen, Audi
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva