Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila detaily ke světlům své další novinky, jen ta vyvíjela přes půl roku
19.8.2020 | Petr Miler
Škoda se důkladně chystá na premiéru svého dalšího zcela nového modelu a v předstihu nám o něm chce říci co nejvíce. Zvláštní pozornost si tak vysloužila i světla, třebaže nepřináší nic dramaticky nového.
Zmínili jsme to už několikrát a musíme to konstatovat znovu. Škoda 1. září v Praze představí zcela nový model Enyaq, jehož morální význam pro budoucnost automobilky může být větší, než ten faktický. V tuto chvíli nikdo nedokáže rozumně říci, jestli svět aut skutečně ovládnou elektromobily, jak by si přála Evropská unie, neboť je v tuto chvíli prakticky jediným významným geopolitickým útvarem, který je tak vehementně tlačí vpřed. A z celosvětového hlediska EU zase tak moc na světovém automobilovém trhu neznamená (cca 15 % všech osobních vozů).
Automobilky, které tu působí, tak stojí před složitým rozhodnutím - elektromobily vzhledem k legislativnímu tlaku nelze ignorovat, neboť pokuty za prodej konvenčních aut by zruinovaly každého. Stejně tak na ně ale jednoduše nelze jen „přepřáhnout”, neboť zájem zákazníků o ně je i v Evropě minimální, jejich ceny jsou vysoké a třeba v Rusku s nimi neoslovíte skoro nikoho. Hrát je tedy třeba dvojí hru a přesně do té se zapojí i škodovka.
Její nový Enyaq iV bude jejím prvním skutečně vážně míněným pokusem na poli elektrických aut, který vzhledem k jeho očekávané základní ceně přes 1 milion Kč nemůže prodávat ve velkých počtech, i kdyby se rozkrájela. Současně ale může být důležitým krokem k její elektrické budoucnosti, třebaže možná jen evropské či nanejvýš také čínské. Proto tolik tanečků kolem, proto i dnešní další pokračování postupného odhalování této novinky.
Tentokrát se firma zaměřila na světla vozu, která nepřináší revoluci. Budou to matricové LED světlomety, které technicky navazují na to, co už najdeme ve vyšších verzích Octavie IV (třeba RS) a už roky jsou k dispozici třeba v modelech Audi. Firma k nim říká, že díky jejich nižšímu profilu (viděnému krom Octavie třeba i na Kamiqu) působí dynamičtěji, stejně jako tak může působit celé auto.
Jak moc dynamický dojem bude dělat Enyaq coby SUV, je otázkou, ale jistě se bude snažit. K samotným světlům dodal pár detailů Petr Nevřela, šéfdesignér exteriérového osvětlení Škody. Podle něj automobilka pokračuje ve výše zmíněném trendu a zdokonaluje detaily, jako jsou jemně vyrýsovaná světla denního svícení s naznačenými řasami. A také nový šestiúhelníkový tvar hlavních LED modulů.
Dovolil také nahlédnout pod pokličku vývoje, který podle něj jen u světel trvá 6-12 měsíců. To jen připomíná, jak náročným procesem konstrukce nového modelu auta je a proč obvykle trvá řadu let. A proč je také automobilový sektor tak kapitálově náročným byznysem. Jinak připomíná jen obvyklou linii „tradice českého křišťálového umění” a upozorňuje na měnící se projev právě světel pod různými úhly pohledu.
Bohužel, přes zajímavé komentáře škodovka neuvolnila ani skutečné fotky oněch světel, vystačit si musíme s ilustracemi. Celou podobu auta se nedávno pokusili zachytit Rusové, tak možná vám jejich grafika řekne více než ta od samotné automobilky.
Škoda ukázala světla nového Enyaqu alespoň na ilustracích a dodala pár zajímavých detailů. Foto: Škoda Auto
Podobu celého auta na obdobných ilustracích jsme mohli vidět před týdnem. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera