Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila své plány na další modely, připravte se na ještě divočejší designy
14.6.2021 | Petr Prokopec
Může se zdát, že pojetí současných škodovek je všechno, jen ne nudné, podle šéfdesignéra značky je ale i Enyaq podřízen vzhledu zbytku nabídky Škody. Jakmile elektrických aut přibude, vydají se vlastním, výraznějším směrem.
Bude budoucnost aut ryze elektrická? Řada výrobců na to sází, Škoda se však chová spíše zdrženlivě. Dalo by se tak říci, že patří mezi racionálně uvažující firmy, které alternativní pohon zařadily do svého portfolia spíše kvůli snížení průměrných emisí CO2 na úroveň požadovanou Bruselem. Kdyby takový tlak neexistoval, nejspíše by na tento krok nedošlo - jednoduše i proto, že ceny takových aut jsou pro typické zákazníky Škody příliš vysoké a proto po nich jen málokdo touží.
Šéfdesignér značky Oliver Stefani nicméně naznačuje, že ani v Mladé Boleslavi nebudou moci ignorovat zintenzivňující se tlak. V příštích letech bychom se tedy měli dočkat většího množství elektrických aut, než je pouze Enyaq a jeho stylový derivát. Spekulace jsou přitom spojené hlavně s tuzemskou verzí Volkswagenu ID.3, která se zdá být logickým krokem. Dle Stefaniho ovšem projde podobnou transformací, jaká je spojena s dvojící ID.4/Enyaq.
„Prostornost je pro nás velmi důležitá. Jde o funkčnost. Lidé ji milují a je to něco, čeho se nehodlají vzdát. Každá značka musí hrát svou roli. Proto velkou nakládací plochu a zavazadelník najdete i u Enyaqu. A ve srovnání s dalšími partnery, kteří sdílejí platformu MEB, má největší zadní převis. Jsme na sto procent přesvědčení, že dokonce i s velkým zavazadelníkem můžete mít ve svém portfoliu hezký a atraktivní vůz,“ uvedl šéfdesignér Škody.
Svými slovy přitom Stefani poukázal na 42 litrů pro zavazadla, které Enyaq dostal navíc oproti Volkswagenu ID.4, a to v důsledku popularity mladoboleslavských kombíků. Je tak jasné, že další elektrické vozy, které značka nabídne, musí kráčet stejným směrem. Zatímco ovšem nyní musí svým vzhledem odpovídat zbytku portfolia, do budoucna je Škoda hodlá více separovat. Stefani přitom mluví o „emotivnějším“ designovém jazyku, když nelze říci, že by podoba dnešních škodovek byla neemotivní - v případě Enyaqu je snad i docela divoká.
„Enyaq je zcela jednoznačně spřízněn s našimi spalovacími vozy, protože jde o jediný elektromobil, který máme, a chtěli jsme, aby byl součástí rodiny. Jakmile ovšem budeme mít elektrických aut více, rozvineme jejich myšlenku mnohem dále. Zatím sice nevíme, kam se vydáme, na místě ale rozhodně stát nehodláme. Musíme být modernější a reagovat na očekávání trhu i zákazníků, zároveň ale musíme zůstat Škodou.“
Musíme se tedy připravit na ještě divočejší designy, je ale otázkou, kdy se elektrické portfolio značky rozroste. Pokud dnes šéfdesignér ještě neví, jakým směrem bude Škoda kráčet, bavíme se nejméně o několika letech, během nichž se může stát kde co. Jistým tak zůstává jen brzký příchod Enyaqu Coupe, který už se podařilo nafotit s minimem maskování.
Škoda Enyaq má sice již vzbuzovat více emocí, navržena však byla tak, aby zapadla do stávajícího portfolia značky. Jakmile do budoucna elektromobilů přibude, dostanou svůj vlastní, ještě výraznější styl. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva