Škoda poprvé ukázala svůj nový nejlevnější model, šance na úspěch má nemalé

Je to auto jako stvořené pro dnešní dobu a teď se konečně můžeme konkrétněji podívat, jak bude vypadat. Ačkoli oficiální ilustrace neříkají vše, můžeme zřejmě jen litovat, že míří na indický trh stejně jako spřízněné SUV Kushaq.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda poprvé ukázala svůj nový nejlevnější model, šance na úspěch má nemalé

2.11.2021 | Petr Prokopec

Škoda poprvé ukázala svůj nový nejlevnější model, šance na úspěch má nemalé

/

Foto: Škoda Auto

Je to auto jako stvořené pro dnešní dobu a teď se konečně můžeme konkrétněji podívat, jak bude vypadat. Ačkoli oficiální ilustrace neříkají vše, můžeme zřejmě jen litovat, že míří na indický trh stejně jako spřízněné SUV Kushaq.

Je už dobře známou věcí, že Škoda ve velkém sází na indický trh. Dokonce natolik, že auta určená tomuto trhu vyvíjí i pro mateřský Volkswagen. A jakkoliv se mohlo zdát, že s novým SUV Kushaq kvůli jeho vyšší ceně (na indické poměry) mine střed terče, opak se stal pravdou. Po červencovém zahájení prodeje totiž došlo v srpnu na 282procentní růst registrací oproti stejnému období loňského roku, v září pak automobilka navýšila své prodeje o 131 procent. Jak se tedy zdá, poměrně riskantní sázka zatím vychází v její prospěch.

Na Kushaq nyní naváže nová Škoda Slavia jako vůbec nejlevnější nový vůz značky. Ten názvem odkazuje na první kola sestrojená Václavem Laurinem a Václavem Klementem v roce 1896. Zatím jsme si jej mohli oficiálně prohlédnout pouze zakrytý maskovací fólií, momentálně však Škoda pustila do světa oficiální ilustrace, které auto odhalují mnohem více.

Nečekejte nic dramaticky nového, přesto vidíme pár specifických prvků. Přední světlomety znovu naberou podobu inspirovanou českým křišťálem, LEDková lišta ale nebude lemovat jejich spodní část, nýbrž se posune o trochu výše. Navazovat pak na ni bude šestiúhelníková čelní maska. Zajímavý je přitom poměrně dlouhý rozvor, který je spárován s relativně krátkými převisy. To vozu dodává na eleganci.

Přesunout se můžeme k zadním partiím, kde jsou koncové lampy dělené. Jejich horní část pak zasahuje i do víka zavazadelníku, což má vůz opticky rozšířit. Zrovna tímto prvkem si ovšem nejsme jisti, jakkoliv na druhou stranu podobným stylem disponuje i zmíněný Kushaq. V jeho případě ovšem přechod není tak násilný, navíc mu napomáhá fakt, že část světel dostala průhledný kryt. U Slavie nicméně vše nejspíše bude halit červený nádech.

Pohled na design je nicméně vždy záležitostí individuální, proto raději zamiřme k technice. Ta je spojena s platformou MQB A0-IN, jenž byla vyvinuta právě pro indický trh. Stejně jako Kushaq by přitom i Slavia měla dostat rozvor 2 651 milimetrů, zhruba 4,5metrovou délkou jej ovšem o nějakých 30 cm přesáhne. V rámci šířky by měl být zachován přibližně 1,8metrový rozměr, po stránce výškové se nicméně sedan přiblíží daleko více zemi.

Na konkrétní data bude třeba vyčkat do 18. listopadu, kdy novinku čeká veřejný debut. V případě pohonu asi žádné překvapení čekat nemusíme. Slavia totiž stejně jako Kushaq počítá pouze s pohonem předních kol, stejně jako s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem. Méně objemný agregát pak nabídne 115 koní, o něž se postará šestistupňový manuál či automat, zatímco ten větší bude produkovat 150 koní. Manuál pak u něj nahradí DSG.


Škoda poprvé ukázala svůj nový nejlevnější model, šance na úspěch má nemalé - 1 - Skoda Slavia 2021 oficialni ilustrace 01Škoda poprvé ukázala svůj nový nejlevnější model, šance na úspěch má nemalé - 2 - Skoda Slavia 2021 oficialni ilustrace 02
Nová Škoda Slavia se ukázala na prvních oficiálních ilustracích. Na plné odhalení pak dojde 18. listopadu, zahájení prodeje na indickém trhu nicméně proběhne až v příštím roce. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše