Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí
19.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rapid s motorem 1,6 MPI skutečně existuje, v České republice se jej ale spíše nedočkáme.
Včera jsme vás informovali o tom, že Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI s prakticky totožnými parametry, které nabízí verze 1,2 TSI. Vzhledem k tomu, že právě motory 1,6 menší přeplňovaný agregát kdysi nahrazoval, nedával tento krok příliš velký smysl, zvláště když auto má ve výsledku horší dynamiku a vyšší spotřebu. Právě druhý aspekt by navíc nutně vedl k jeho zdražení, neboť normovaná spotřeba překračuje svým ekvivalentem emisí CO2 hranici 130 g/km. A to by znamenalo zatížení vozu jistými, byť v tuto chvíli relativně malými (pár set Eur) pokutami za „nadlimitní emise” odváděné do evropské kasy.
Spekulovali jsme o dvou možnostech, proč se škodovka k takovému kroku mohla odhodlat. Podle našich včerejších informací měl být tento agregát k mání i u nás, což by ukazovalo na snahu dostat se s cenou výkonnější motorizace níže (nejde jen motor, ale i o převodovku, která o kvalt méně), popř. si získat konzervativnější klientelu, která se malých přeplňovaných jednotek bojí - ať už jsou to předsudky, nebo ne, v některých lidech nevzbuzuje objem 1,2 litru důvěru ať už z hlediska projevu, nebo pak zejména životnosti. Úplně jinou možností pak bylo, že motorizace navzdory zmíněnému nebude určena pro EU a bodovat bude chtít jen na východnějších trzích, které si nevysloužily indickou verzi Rapidu s tímtéž motorem.
Oficiální zpráva stále chybí, nyní vám ale můžeme říci, že Rapid 1,6 MPI je skutečně skutečný. Získali jsme kompletní přehled technických dat všech motorizací vozu, kde je jasně zmíněn. O jeho autenticitě nemáme větších pochyb, navíc je v češtině a motor MPI je skutečně uveden hned po boku varianty 1,2 TSI 105. To by vážně ukazovalo na budoucí prodej v ČR, navíc bok po boku stejně výkonné jedna-dvojky, přesto to vypadá, že o nabídku pro Českou republiku spíše nepůjde.
Po prostudování kompletních dat můžeme říci, že navzdory obchodnímu označení MPI jde o 16ventilovou verzi motoru, která byla k mání v Octavii nebo ve Fabiích cca do sklonku minulé dekády, čemuž ostatně nasvědčoval i výkon. Ke včerejším datům můžeme přidat i přesné dynamické specifikace - s manuálním pětikvaltem vůz zrychlí na stovku za 10,6 sekundy a rozjede se až na 196 km/h, s automatem (Tiptronic) si dá stovku za 11,9 s a jede nejvýše 192 km/h. Další data najdete v přiložených tabulkách, kde si můžete projít i možnosti verze 1,6 TDI s výkonem 66 kW (90 koní), která je novinkou dalšího modelového roku. Samotná data ale úplně nová nejsou, mohli jsme je vidět už dříve.
Co nás tedy za této situace vede k tomu, že motor nebude k mání u nás? Podívejte se hned na osmý řádek, kde je jakožto plněná exhalační norma uváděna Euro 4. S tou bylo možné uvádět nové vozy do prodeje ve státech Evropské unie nejvýše do roku 2009 a pokud nejde o chybu (jakože to na ni nevypadá), bude se jednat o verzi určenou jen pro jiné trhy. Je samozřejmě otázkou, proč tedy figuruje v tomto přehledu technických dat, navíc v češtině, odpověď ale může být velmi prostá - Škoda je česká firma a někdo si prostě dal data všech motorizací do jedné tabulky. Pokusíme se ale zjistit více...






Úplná technická data Rapidu 1,6 MPI jsou sice v češtině a vedena spolu s verzí 1,2 TSI, přesto zřejmě pro nás trh relevantní nebudou
V tuto chvíli se zdá být spíše nepravděpodobné, že by si Škoda Rapid pro další modelový rok vysloužila krom xenonů a jiného interiéru také další motor, alespoň u nás
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 10 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
14.5.2025Symbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
14.5.2025Max Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
14.5.2025Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
14.5.2025Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva