Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně

Na to, kolik stojí, toho nabízí opravdu dost, je ale třeba se smířit s tím, že i toto provedení svým jménem po výkonu a dynamice znovu jen volá, tentokrát hned dvakrát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně

30.6.2021 | Petr Miler

Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně

/

Foto: Škoda Auto

Na to, kolik stojí, toho nabízí opravdu dost, je ale třeba se smířit s tím, že i toto provedení svým jménem po výkonu a dynamice znovu jen volá, tentokrát hned dvakrát.


Škoda Rapid se tuzemské v nabídce české automobilky již nějaký čas nevyskytuje, neboť byla nahrazena novým modelem Scala. Ten dostal nejen jiné jméno, i platformu a vzhled, paradoxně ale více odpovídá označení svého předchůdce, neboť slůvko „rapid“ v angličtině znamená rychlost, prudkost či dravost. Tedy vlastnosti, se kterými si předchůdce Scaly až tak moc spojit nejde.

Rapid byl prostě dobrým obyčejným autem, a tak dostal jen slabší motory s maximálně 125 koňmi výkonu. Relativně rychlá tedy byla jen verze 1,4 TSI, která zvládala zrychlení z klidu na stovku za rovných 9 sekund. Škoda Scala pak sice zůstala u downsizingu, nicméně s novou jedna-pětkou dorazilo 150 koní a 250 Nm točivého momentu namísto předchozích 200 Nm. Akcelerace se tak zkrátila na 8,2 sekundy, maximálka pak vzrostla z 208 na 219 km/h. To už jde.

Nebylo by od věci, kdyby někdo někde nazval Scalu Rapidem, realitou se ale stalo něco trochu jiného. Původní Rapid nadále zůstává pod svým v prodeji v Rusku a okolí či v Číně a dostal spíše vzhled Scaly. Původní technika, tedy platforma PQ25 a s ní spojené agregáty, zůstala zachována, a tak alespoň na pohled rychleji působí, rychlý je ovšem pořád stejně.

Přesto se ruská divize Škody pokusila dostát jménu vozu a nadělila mu verzi Sport, což zní dobře. Vůz ale vylepšuje jen vizuálně, a tak tu máme Rapid Sport a rapidní sportování nikde. Auto dostalo novou masku chladiče, částečně odlišně pojaté nárazníky, spojler na pátých dveřích, zatmavená boční okna, 16" kola Stratos a některé černé doplňky, jako nástavce prahů či kryty vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř jsou patrné jiné sedačky s částečně červeným čalouněním, jiný volant s tříramenným designem, černá stropnice a některé chromované prvky, jako nášlapy pedálů. Přibylo i výbavy, která vychází z prostředního Amibitionu a přidává boční airbagy, vyhřívaná sedadla, zadní okna v elektrice, přední mlhovky, tempomat, vyhřívaná zrcátka ostřikovače, lepší infotainment, lepší audio a drobnosti jako více USB-portů.

Výsledek nám to přijde jako celkem elegantní kompaktní liftback se sportovním šmrncem, který ovšem dále pracuje se standardními motory 1,6 (110 koní) nebo 1,4 TSI (150 koní). Cena této verze je nicméně stále lidová, začala se prodávat od 1 215 000 rublů, tedy asi 357 tisíc Kč. Za takové peníze u nás nedostane od Škody téměř nic, natož pak sportovně laděný liftback pro celou rodinu a její zavazadla.


Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně - 1 - Skoda Rapid Sport Edition 2021 prvni 01Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně - 2 - Skoda Rapid Sport Edition 2021 prvni 02Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně - 3 - Skoda Rapid Sport Edition 2021 prvni 03Škoda Rapid znovu zkouší dostát svému jménu. Když už nic jiného, jde na to levně - 4 - Skoda Rapid Sport Edition 2021 prvni 04
Nová Škoda Rapid Sport není ani moc rapidní, ani moc sportovní, ale tváří se tak. A vzhledem k ceně ji takto bereme na milost. Foto: Škoda Auto

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.