Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozšířila nabídku Octavie o další dvě verze, po půl roce je jich už pěkná řádka
4.7.2020 | Petr Miler
Po všech překotných událostech roku 2020 může člověk snadno zapomínat, že Škoda začala novou Octavii nabízet teprve na sklonku loňska. Přesto už teď nabízí spoustu variant, mezi které přibyla i klasicky střižená eReSa.
Připusťme, že nová Škoda Octavia nepřišla na svět zrovna ani v tu nejvhodnější možnou dobu, ani za těch nejpříhodnějších okolností. Automobilka vůz odhalila už loni v listopadu, kdy jsme kvitovali, že v některých ohledech vizuálně připomíná německé „prémiovky”. Problémem už ale tehdy trochu bylo, že u značek jako Audi se Octavia IV neinspirovala jen designem a přišla s velmi ambiciózním ceníkem. To nejhorší ovšem mělo teprve přijít.
Snad ani tolik nevadilo, že se postupem času stále více ukazovalo, že novinka je v podstatě jen velkým faceliftem třetí generace - po technické stránce se toho změnilo jen velmi málo. To se čekalo, hlavní potíží se stalo, že svět záhy začal mít jiné problémy, a to velkým entré automobilových novinek nepřeje. Však koho budou zajímat odhalení nových vozů, když si nemůže jít koupit ani nové boty? A aby toho nebylo málo, interní potíže se všemi novinkami koncernu VW záhy zastavil jejich prodeje úplně.
Nevíme, jak se v tuto chvíli přesně nové Octavii daří, Škoda nicméně bojuje o pozornost a na trh uvádí jednu novou verzi za druhou. Naposledy to byla verze pro šetřílky, která ujede i 500 km bez benzinu i nafty, dnes tu naopak máme varianty, které bez těchto paliv nedají ani ránu. Po březnové premiéře Octavie RS s hybridním pohonem byly nyní odhaleny klasicky střižené verze s čistě spalovacími motory.
Velká překvapení tedy nečekejte, jistě ale jde o ty verze RS, na které v České republice čeká většina potenciálních kupců - drahý, těžký a relativně pomalý hybrid nemá mnoho šancí oslovit racionálně uvažující publikum s pohledem na nabídku nepokřiveným dotacemi. Design dnes nebudeme probírat, je až na detaily stejný jako u hybridu a zvenčí i uvnitř se liší klasickými specifiky. Soustředit se budeme na techniku, která ale též není až tak nová, jak by u nové generace vozu mohla být.
Pod kapotou benzinového provedení bije dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 180 kW neboli 245 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu (dostupný je mezi 1 600 a 4 300 ot./min). To je stejná porce, jakou měla vrcholná provedení Octavie RS třetí generace, a tak je i výsledná dynamika velmi podobná - na stovku akceleruje tato verze nejlépe za 6,7 sekundy (o 0,6 rychleji než hybrid) a rozjede se až na 250 km/h (hybrid 225 km/h). Poháněná kola jsou vždy přední, převodovka je standardně manuální šestistupňová, což je třeba kvitovat. Alternativně je k dispozici sedmistupňové DSG.
Dieselová verze nabízí alespoň novější, 200koňový (147 kW) dvoulitr TDI s točivým momentem až 400 Nm. Bohužel, v tomto případě je standardem automat DSG, za příplatek je ale k dispozici pohon 4x4 jako u předchozího provedení. V tomto případě se auto alespoň zrychlením na stovku téměř vyrovná benzinu - zabere mu 6,8 sekundy.
Pochopitelně, obě varianty budou nabízeny s řádně přizpůsobeným podvozkem (snížený o 15 mm) a adekvátním brzdovým systémem, benzinové provedení je k dispozici i s diferenciálem s omezenou svorností a obě pak za příplatek s adaptivním podvozkem. I tohle všechno ale už měla k dispozici Octavia RS generace číslo tři.
Novinky jsou tedy hlavně lépe vypadajícími a vybavenými nástupci předchozích provedení a o jejich úspěchu na trhu rozhodne krom obecné ekonomické situace také cena. Octavia III RS byla svého času nesmírně výhodnou nabídkou, když za cenu okolo 620 tisíc Kč přicházela s vysokou dynamikou i výbavou. Vzhledem k tomu, že dnes za tuto sumu nekoupíte ani verzi 1,5 TSI v provedení Style, od nového RS jistě nic podobného nelze očekávat.
Nová Škoda Octavia se představila ve verzích RS s benzinovým a dieselovým motorem jako liftback i kombík. Překvapit v podstatě nemá čím, nedívá se na ni ale špatně. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis