Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

Připusťme, že česká značka neproslula zrovna unikátními vozy s jedinečnými specifikacemi, které by si mohl koupit kdokoli, nová doba ale zjevně přináší i ty. Ovšem nikoli levně, ani trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

24.7.2021 | Petr Miler

Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii

/

Foto: Škoda Nederland

Připusťme, že česká značka neproslula zrovna unikátními vozy s jedinečnými specifikacemi, které by si mohl koupit kdokoli, nová doba ale zjevně přináší i ty. Ovšem nikoli levně, ani trochu.

Nedá se říci, že by Škoda Enyaq nabízela široké možnosti konfigurace a podle vyjádření jejího šéfa se něco takového ani nechystá. Naopak, česká automobilka chce už tak ořezané a dále ořezávané možnosti volby jednotlivých modelů (například jediný Karoq s pohonem 4x4 je verze 2,0 TDI DSG) dále omezovat, aby zvýšila efektivitu svého fungování. A to přesto, že své vozy v poslední době zcela bezprecedentním způsobem zdražuje.

Snad aby ukázala, že její auta stále mohou být svá, připravilo její nizozemské zastoupení ve spolupráci s dealerem Huiskes-Kokkeler zcela unikátní provedení nového Enyaqu, které skutečně nemá mít obdobu jinde ve světě. Navíc nejde o vůz, který by Škoda ukázala a pak vám řekla, že si můžete zvolit asi tři možnosti v běžném konfigurátoru - toto auto si nyní může koupit kdokoli.

Oč jde? Nečekejte žádnou rozsáhlou „customizaci”, ale snaha se cení. Specifické provedení Enyaqu vychází z provedení Sportline, které dostalo obvyklé prvky takto označených verzí jako nové nárazníky a snížený podvozek. Tyto věci zůstaly na svém místě, zatímco běžně jsou ale lakované v barvě karoserie vyjma imitace difuzoru a některých drobností, u vozu na fotkách níže je řešení jiné. Části nárazníků jsou stejně jako prahy černé, naopak pseudodifuzor je lakovaný a všude, kde to je jen trochu možné, byla použita znovu lesklá černá barva. K tomu jsou tu zcela specifická, 22" kola, ve kterých se poněkud topí malé kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu. Zbytek vozu dostal modrou metalízu Race Blue.

Výsledkem je Škoda Enyaq HK Sportline Edition a podle automobilky druhý takový vůz z výrobních linek nesjel. Sami pak posuďte, jak se vám líbí. Vizuálně bychom řekli, že je vše v pořádku, rozpačití jsme ale z toho, na jaký vůz bylo toto všechno navlečeno. Podobné unikáty si zaslouží špičkový technický základ, po tom ale autoři nesáhli. Jde o základní verzi 60 s pouze 180 koňmi výkonu a udávaným dojezdem 390 km, který se snadno promění v poloviční dříve, než přečtete celý název auta. To není úplně reprezentativní.

Navíc je tu jiný problém - cena. Auto je nabízeno k prodeji za 54 995 euro, tedy asi 1,41 milionu Kč. V poměru výkonu a ceny tak Enyaq HK Sportline Edition trochu přepisuje historii, alespoň Škody. Tak málo za tolik peněz snad nikdy dříve u české automobilky koupit nešlo.


Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 1 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 01Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 2 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 02Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 3 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 03Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 4 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 04Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 5 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 05Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 6 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 06Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 7 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 07Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 8 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 08Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 9 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 09Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 10 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 10Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 11 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 10aŠkoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 12 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 11Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 13 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 12Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 14 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 13Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 15 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 14Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 16 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 15Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 17 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 16Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 18 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 17Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 19 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 18Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 20 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 19Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 21 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 20Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 22 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 21Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 23 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 22Škoda ukázala unikátní nový Enyaq, poměrem výkonu a ceny přepisuje historii - 24 - Skoda Enyaq iV HK Sportline prvni 24
Škoda Enyaq HK Sportline Edition je vizuálně zajímavé a prý zcela unikátní auto. Na to, co jinak nabízí, je ale absurdně drahé. Foto: Škoda Nederland

Zdroj: Škoda Nederland

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše