Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala z nové Octavie RS víc než chtěla, venku je prakticky vše
27.2.2020 | Petr Miler
Laškování se zastřenými pohledy na upoutávkových záběrech je vždy ošidné a Škodě tentokrát nevyšlo úplně podle jejích představ. Ačkoli finální vzhled nové Octavie RS chtěla jen naznačit, ukázala prakticky všechno.
Už včera jsme vám mohli ukázat novou Octavii RS na špionážních fotkách s minimem maskování, zejména části přídě byly ale pořád skryty. Dnes tedy můžeme odhalit zbytek, a to paradoxně přímo na materiálech Škody, které zase tolik ukazovat neměly.
Automobilka poslala do světa upoutávku s řadou zastřených záběrů vnějšku i vnitřku vozu, jejich zatmavení bylo ale provedeno tak, že z obrázků není těžké dostat po úpravě prakticky všechno důležité. Zejména včera ještě maskovaná příď vozu je na oficiálních materiálech vidět hned několikrát, a tak můžete sami nejlépe posoudit, jak moc to mladoboleslavské novince sekne.
Sama automobilka k tomu dodává, že vůz plně odhalí 3. března v Ženevě, a to v plug-in hybridní verzi iV - jestli budou současně představeny alternativy s benzinovým a dieselovým motorem jako u Golfů GTI, GTD a GTE, Škoda zatím neříká, ale úplně to na to nevypadá. V případě designu upozorňuje na typické prvky sportovně laděných modelů - černou masku chladiče, vzduchové clony Air Curtains v předním spoileru, zadní spoiler s aerodynamickými dekoračními prvky Aero Flaps a černý zadní difuzor. Skrze černá kola z lehkých slitin jsou vidět červeně lakované brzdové třmeny, páté dveře liftbacku zdobí černý spoiler a verze kombi má střešní spoiler v barvě vozu.
V interiéru jsou změny též typické. Standardní uspořádání stále nové Octavie čtvrté generace doplňují sportovní sedala s integrovanými hlavovými opěrkami vyšperkovaná kontrastním prošitím, tříramenný multifunkční sportovní volant, obklady prahů s logem RS a zjevně i nějaká ta světelná show nejlépe patrná na záběrech níže.
V případě technických parametrů můžeme potvrdit použití benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW (115 koní), které dohromady generují 180 kW (245 k) a 400 Nm. Emise CO2 jsou úsměvné, 30 g/km odpovídá spotřebě 1,3 litru benzinu na 100 km, s níž jistojistě neujedete ani prvních 100 km po nabití akumulátoru s 13 kWh energie. Natož pak jakýchkoli dalších. „Lokálně bezemisní dojezd”, což je mimochodem pěkný termín, má činit až 55 km.
Další detaily, snad i včetně ceny, se dozvíme po premiéře příští týden, ať už to na autosalonu v Ženevě bude vypadat jakkoli.
Škoda k nové Octavii jistě ukázala více než chtěla, zejména pohled na kompletní příď měly nepochybně zůstat zastřeny
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch