Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda už v Rusku přišla téměř o všechno, na vyklizené pole se s gustem ženou konkurenti
14.5.2022 | Petr Miler
Není vše jen černé, i odstíny šedé ale tentokrát vypadají hodně tmavě. Škoda poznává cenu exodu ze svého druhého největšího trhu, naopak někteří soupeři si mnou ruce, zejména pak ti z Číny.
Šéf koncernu Volkswagen se před pár dny dost odvážně vyjádřil k situaci na Ukrajině, když vyzval ke snahám o diplomatické ukončení konfliktu. Něco takového se dnes nenosí, zvláště když Herbert Diess vyzval v prvé řadě Ukrajince. Podle hlavy VW Group bude pokračující válkou - tou obchodní nevyjímaje - trpět celý svět, hlavně pak Evropa.
Následky nakonec cítí nejlépe sám. Koncern VW je jednou z nejvíce zasažených automobilek, pokud jde o omezení na straně výroby, málokdo se potýká s až takovými výpadky. Trpí ale také omezením vlastních aktivit v Rusku, neboť tamní působení Volkswagenu a přidružených značek bylo velmi významné. Platí to nakonec i o Škodě, pro níž byli Rusové dosud druhou největší skupinou zákazníků na celém světě.
Škoda v Rusku momentálně nic nevyrábí, dovoz aut neprobíhá, a tak prodeje nemohou padat jinam než ke dnu. I když se tedy v dubnu během jednoho týdne vyšvihla nahoru patrně díky nakupenému prodeji skladových zásob, celková bilance české značky je tristní. V dubnu přišla meziročně o masivních 89 % prodejů a klesala podstatně rychleji než celý trh, když lidem dodala jen 1 104 aut. To i Česko je najednou s 4 226 prodanými vozy megatrh.
Dokud se bude válčit, může být jen hůř, z 8 nejprodávanějších značek je na tom škodovka ale i tak nejhůř. Srovnatelné jsou jen výpadky VW a Toyoty, naopak největší soupeři z řad korejských značek, které na Rusko zcela nezanevřely, klesají pomaleji než trh. A Kia si s Riem drží pozici nejžádanějšího zahraničního modelu v zemi - 1 660 prodaných vozů znamená, že s jedním modelem jasně překonává všechny škodovky.
Nepřekvapivě nejméně jsou ale zasaženi Číňané, třebaže i oni vesměs klesají. Luxusně koncipovaný Cheryexeed ovšem nepatří mezi takové, když naopak dál intenzivně roste a v dubnu se 403 prodanými vozy zaznamenal dokonce 102% meziroční růst. Jistému zoufalství Herberta Diesse se tak nelze divit, toto bude pro VW velmi, velmi drahé, zvláště když všechny své ruské zaměstnance dál drží ve střehu s dvoutřetinovým platem. Obáváme se ale, ze situace se v dohledné době nemá šanci zlepšit.
Škoda je v Rusku třemi slovy zralá na ručník, prodeje spadly téměř o 90 procent a zlepšit se nemají jak. Foto: Škoda Auto
Do lepší pozice dostává situace Číňany, Cheryexeed dokonce roste více jak dvojnásobně. Foto: Chery
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024