Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda viní jen britské řidiče z poškození kol za 27 miliard Kč, nabízí jim ale sporné řešení
21.10.2021 | Petr Prokopec
Úmysly české automobilky lze označit za šlechetné, třebaže z nich kouká snaha něco prodat. Potíž je ale v tom, že když jde opravdu do tuhého, řešení navrhované Škodou stejně nepomůže.
Říká se, že kola dělají auto. I proto mnozí klidně obětují část komfortu, jen aby mohli svůj vůz osadit osmnáctkami místo šestnáctek či třeba rovnou dvacetipalcovými nebo klidně i dvaadvacetipalcovými ráfky - fantazii se dnes meze téměř nekladou. Je nicméně třeba dodat, že jakkoliv kola opravdu dělají auto, stejně tak platí, že lidé ničí kola. Stačí se jen rozhlédnout okolo sebe a rázem zjistíte, že zcela netknutou sadu má na voze nasazené jen minimum lidí. Navíc prakticky ve všech případech jde o auta zcela nová, u těch byť lehce ojetých ovšem již většinu ráfků „zdobí“ menší či větší poškození.
Důvod toho je jasný. Pořízení vozu je po koupi bytu pro většinu z nás druhým největším výdajem v životě. Není tedy překvapivé, že jej zpočátku leštíme a pulírujeme prakticky denně, přičemž nůž v kapse se nám rozevírá již ve chvíli, kdy se někdo na karoserii jen ošklivě koukne. Jakmile ale uběhne pár měsíců, vůz nám zevšední a péče i opatrnost poklesnou. A právě v té chvíli se začnou kola stále častěji seznamovat hlavně s obrubníky, a to především během podélného parkování.
Nejde jen o český problém, dle zjištění Škody mají stejné potíže i Britové. Automobilka z Mladé Boleslavi uvedla, že více než třetina motoristů z ostrovního království má na autě nasazený alespoň jeden poškozený ráfek. Za tím pak v 56 procentech případů stojí obrubníky, jenž tak mají na kontě opravdu nemalou škodu. Oprava jednoho ráfku totiž v průměru vychází na 67,50 GBP (cca 2 050 Kč), při více než 13 milionech kol tu tak máme celkovou sumu přes 890 milionů liber (asi 27 miliard Kč).
Škoda v rámci výzkumu vyzpovídala dva tisíce řidičů, z nichž hned 83 procent uvedlo, že ráfek poškodil někdo z jejich rodinného kruhu. Nicméně již pouhá třetina přiznala srážku s jiným objektem či vozem během parkování. Kromě výše zmíněného tak vlastně mladoboleslavská automobilka odhalila u Britů značnou neupřímnost. Dokládají to i další data, neboť pouze třetina lidí se při parkování cítí pohodlně. Příčné parkování přitom upřednostňuje 45 procent dotázaných, podélné jen 18 %.
Pokud vás přitom zajímá, proč se Škoda vůbec takovým výzkumem zabývala, vysvětlení je nasnadě - mladoboleslavská automobilka v případě Fabie nové generace rovněž nabízí systém automatického parkování a snaží se ho prodat. Dle značky umělá inteligence zajistí bezpečný odstup od obrubníků a proto ráfky ochrání. To zní prospěšné, neboť zatímco systém stojí 18 tisíc korun, takové sedmnáctky vás vyjdou na 24 tisíc Kč. A to v nabídce figurují i osmnáctipalcové ráfky.
Jinou otázkou je, jak moc je takový systém využitelný - podle našich zkušeností vyžaduje příliš mnoho prostoru před a za vozem, aby se do mezery vešel. Vývojáři Škody při diskuzích na toto téma říkají, že prostoru vyžadují moderní systémy stále méně, přesto skutečně obtížná parkování většinou stejně zůstávají na vás a vašich končetinách.
Novou Škodu Fabia je možné osadit až 18palcovými ráfky. Jejich cenu sice značka zatím nezveřejnila, i za šestnáctky s aerodynamickými kryty ale můžete dát 25 500 Kč. Pořízení automatického parkování za 18 tisíc korun se tak jeví jako docela dobrý nápad, s jeho využitelností to ale už bývá složitější. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB