Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá

Nikdy jsme nebyli přáteli podobných kýčovitých prvků a ke Škodě nám sedí ještě méně než třeba k BMW či Mercedesům. Přesto si právě k mladoboleslavským vozům můžete přikoupit podsvícenou masku Crystal Face.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá

22.7.2021 | Petr Prokopec

Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá

/

Foto: Škoda Auto

Nikdy jsme nebyli přáteli podobných kýčovitých prvků a ke Škodě nám sedí ještě méně než třeba k BMW či Mercedesům. Přesto si právě k mladoboleslavským vozům můžete přikoupit podsvícenou masku Crystal Face.

Pokud jste z nějakého důvodu zatoužili po Škodě Enyaq, pak jistě víte, že bez minimálně 1,1 milionu korun do showroomu mladoboleslavské automobilky nemusíte ani vyrážet. Za ne zrovna skromnou sumu nedostanete vrchol řady, nýbrž základ, který disponuje bateriemi o kapacitě 62 kWh a elektromotorem naladěným na 180 koní. Na jeden zátah byste tak měli urazit 411 kilometrů, ovšem jen dle norem, které k realitě budou mít hodně daleko. Na stovku se dostanete za 8,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí pouze 160 km/h.

Takové parametry mohou ohromit jen stěží, ostatně třeba v případě Škody Octavia RS můžete počítat s mnohem působivější dynamikou i dojezdem za cenu od 899 900 Kč. Navíc palivovou nádrž lze snadno doplnit naprosto všude, a to v řádu minut. Z tankování si pak díky ušetřeným penězům, jenž korespondují s rozdíly v cenách, hlavu lámat nemusíte. A ani s ekologickou stránkou to není tak růžové, jak se traduje.

Tu ale dnes ponechme stranou, soustředit se budeme pouze na ony ceny. Základní výbava toho totiž sice nabízí mnoho, ovšem i když zaplatíte více než milion korun, váš Enyaq bude na první pohled působit poněkud laciným dojmem. Stojí za tím falešná čelní maska z černých plastů, kterou lze vedle standardně dodávaných 19palcových litých kol brát jako pěst na oko. K mání je i stylová verze Crystal Face, ta ale vyžaduje naditější peněženku.

Maska tvořená 18 vertikálními lamelami a jedním příčným pruhem, jenž disponuje více než 130 LEDkami, je totiž standardně dodávána pouze s výbavou Founders Edition. V té chvíli sice je možné počítat s bateriemi o kapacitě 82 kWh a tedy s teoretickým dojezdem 534 km, stejně jako s elektromotorem disponujícím 204 koňmi, ovšem připravit si musíte 1 379 900 Kč. Paradoxně ovšem ani poté nevystoupáte na úplný vrchol nabídky, ten představuje čtyřkolka.

Enyaq iV 80x již počítá se dvěma elektromotory a tedy se 265 koňmi, která vás na stovku dostanou za 6,9 sekundy. V základu je pak toto provedení k dispozici za 1 294 900 Kč, s vyšší výbavou Sportline zahrnující třeba lité dvacítky nebo sportovní sedadla dokonce za 1 374 900 Kč. Crystal Face ovšem není součástí ani jedné úrovně, místo toho za ni musíte připlatit dalších 52 tisíc korun. To je hodně samo o sobě, navíc je otázkou, zda vám tento prvek náhodou víc nevezme. Přidá jen na stylu, ubere ale na už tak omezené využitelnosti, tedy na dojezdu.

Diody jsou sice energeticky méně náročné než klasické žárovky, stále nějakou elektřinu potřebují, zvlášť pokud je jich více než 130. Vzhledem k tomu, jaký problém s dojezdem elektrická auta pořád mají a bez převratného vynálezu na poli akumulátorů mít budou, bychom si „křišťálovou tvář” snad raději odpustili. Toto si ale musí rozhodnout každý sám.


Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá - 1 - Skoda Enyaq Crystal Face 01Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá - 2 - Skoda Enyaq Crystal Face 02Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá - 3 - Skoda Enyaq Crystal Face 03Škoda za 52 tisíc prodává výbavový prvek, který vám snadno víc vezme než dá - 4 - Skoda Enyaq Crystal Face 04
Škodu Enyaq můžete ozdobit podsvícenou čelní maskou Crystal Face, připlatit nicméně musíte 52 tisíc korun. Tedy za předpokladu, že nezvolíte výbavu Founders Edition. Ta ovšem pro změnu není k mání se dvěma elektromotory. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše