Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slavná automobilka opět přežila svou smrt, ke hvězdám ji má vrátit tento muž
15.6.2021 | Petr Prokopec
Některé entity je skutečně těžké zabít. Ačkoli je už sedm let formálně po smrti, stačil jí jeden model a jeden trh, aby prodejně překonala celou Alfu Romeo. To pak její návrat dává smysl.
Pokud se zadíváte na letošní prodeje Lancie, nejspíš nebudete věřit vlastním očím. Tato značka je v globálním smyslu slova sedm let po smrti a dožít měla pouze na domácím, italském trhu. Navíc má k dispozici jediný model, a to letitý Ypsilon vycházející z Fiatu 500. Nicméně i přesto stačil Lancii pomalu jen měsíc na to, aby celkovými letošními prodeji překonala Alfu Romeo, která sice taktéž nemá zrovna květnaté portfolio, ovšem k mání je napříč celým starým kontinentem i na řadě dalších míst světa. Vlastně tak není divu, že jí koncern Stellantis dává novou šanci.
Až dosud nebylo jasné, jakým způsobem se bude formovat budoucnost značky. Jedinou potvrzenou informací bylo, že Lancia má stejně jako třeba Alfa Romeo deset let na to, aby prokázala, že dokáže stát na vlastních nohou. V té chvíli bylo jasné, že jen za pomoci jednoho vozu něco takového nebude možné. Zvláště když Ypsilon je aktuálně již deset let starý. A jakkoliv se momentálně dobře prodává, Lancia si nemůže dovolit usnout na podivných vavřínech.
Koncern Stellantis nyní oslovil Francouze Jeana-Pierra Plouého, aby šéfoval designovému studiu značky a dohlížel na mladé talenty. Kromě toho v podstatě musí vymyslet zcela nový směr, jakým se veškeré budoucí vozy budou ubírat. To rozhodně není snadná práce, ostatně zmíněný Ypsilon jen stěží odráží letitou identitu. Lancia navíc v poslední době spíše jen přidávala svůj znak na sesterské modely, než aby vyrukovala s něčím vlastním.
Ploé má za sebou dlouhou a úspěšnou kariéru, již v roce 1985 odstartoval u Renaultu, kde mimo jiné navrhnul Twingo. Po desetiletém působení u francouzského chlebodárce se pak přesunul k Volkswagenu a v roce 1998 k Fordu, než o rok později zakotvil u Citroënu. Zde se zasadil o vznik futuristických konceptů C-SportLounge, C-Métisse či GT, které do jisté míry zformovaly současný designový jazyk značky.
Koncern PSA, pod který Citroën spadá, se v mezičase spojil s italským FCA, načež vznikl již zmíněný Stellantis. Ploé tedy zaměstnavatele až tak nemění, spíše se posouvá o kancelář vedle. Sám uvádí, že „renesance Lancie je opravdu vzrušující výzvou. Lancia je ikonickou značkou, která bude navrácena na svou pozici v rámci Evropy, neboť v sobě skrývá obrovský potenciál.“ S tím rozhodně lze souhlasit, otázkou je však využití onoho potenciálu.
Lancia bude vyvíjena společně s novinkami Alfy Romeo a francouzského DS, což opětovně k originalitě nejspíše nepovede. Navíc se spekuluje o tom, že první novinkou by mělo být menší SUV postavené na platformě CMP. Tu již používá Peugeot 2008, DS3 Crossback či Opel Mokka, Lancia tak bude mít již od počátku plno soupeřů. Jakkoliv profilována má být spíše prémiově.
Jsme zvědavi, zda se v první vlně novinek dočkáme i nějakého toho historického návratu, ať už jde o hatchback Delta či sportovní Stratos. Na odpověď ale bude třeba ještě nějakou tu chvíli vyčkat.
Jean-Pierre Ploué (na snímcích v tmavé košili) byl jmenován šéfdesignérem Lancie. Za pomoci mladých talentů má přivést tuto značku zpátky ke hvězdám. Foto: Lancia
Zdroj: Lancia
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 10:17 - pavproch
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz