Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 | Petr Miler
Podle vedení automobilky jsou uzavírky továren v Německu nevyhnutelné, VW ale okolo této velmi horké kaše zatím dál jen tančí. Po zavření továrny v Bruselu opouští také fabriku v čínské provincii Sin-ťiang, pro tu ale aspoň má kupce.
Volkswagen se po letech cválání na svém oblíbeném, leč bohužel polomrtvém koni dokulhal až do bodu, kdy musí veřejně varovat před tím, že mu bez dramatických změn zbývá jeden, možná dva roky života. Mluví tak o zavírání továren v domácím Německu, masivním propouštění i snižování mezd (to vše současně) a nezdá se, že by přeháněl. Vedení označuje dokonce i uzavírky fabrik za „nevyhnutelné” a nic na nich prý nezmění ani plánované stávky.
V případě Německa ale VW Group pořád jen nejasně vyhrožuje, nic konkrétního ani neavizoval. Smyčka se nicméně utahuje, neboť nějakou chvíli už to má spočítané továrna Audi v Bruselu a nyní má VW o další fabriku míň. Jak informuje Nikkei, VW se rozhodl nadobro opustit svou továrnu v čínské provincii Sin-ťiang, i tyto výrobní kapacity jsou pro něj nadbytečné.
Potvrdila to sama automobilka s tím, že k opuštění tamních zařízení místa ji vedly „ekonomické důvody”. Na rozdíl od fabriky Audi v Bruselu ale toto místo nezůstane úplně prázdné, neboť pro něj Volkswagen našel kupce v podobě čínské státní firmy SMVIC, která převezme nejen veškeré provozní prostory továrny, ale i dvě testovací centra automobilky v regionu
V Sin-ťiangu Němci vyráběli auta ve spolupráci s domácím molochem SAIC, s ním ale chtějí na jiných místech v zemi podnikat dál. Volkswagen chce partnerství s čínskou společností dokonce rozšířit, a tak slíbil představit 18 nových společných modelů do roku 2030 a prodloužit vzájemnou kooperaci až do roku 2040. V tuto chvíli ale zůstává otázkou, jako perspektivu aktivity VW v Číně vůbec mají, dnes projevují výrazně sestupnou tendenci.
Tak či onak je zjevné, že VW vyklízí pozice a zdá se být skutečně jen otázkou času, než kosa narazí na zdi jedné z německých továren. Skoro se dá jen hádat, která přijde na řadu jako první. Váš tip?
Továren VW jednoznačně ubude, dvě už to mají spočítané. Pokud se přidá další trio přímo v Německu, jak se nyní traduje, jsme na pěti. Co bude následovat? Foto: Volkswagen
Zdroje: Nikkei, Reuters, Volkswagen]
Bleskovky
- Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
včera - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024
Nejnovější články
- Nissan Juke už není takový hit, jakým býval, pouhý rok starou ojetinu ale koupíte levněji než Škodu Fabia
před 7 hodinami - Mechanismy nařizující elektromobily zkazí Vánoce tisícům kupců benzinů a dieselů. Své vozy nedostanou, ač na ně čekají u dealerů
před 8 hodinami - Výrobci aut konečně přestávají skákat, jak politici pískají, postavili se nesmyslnému vylučování starších modelů z nabídek
před 10 hodinami - Všechna elektrická BMW M dostanou bez výjimky čtyři motory, aspoň tím se pokouší být výjimečná
před 11 hodinami - Největší frakce europarlamentu chce oficiálně zrušit zakazování spalovacích motorů. Jde jí ale věřit, když doteď chtěla pravý opak?
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.13. 00:07 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 12.12. 23:30 - M.Z.
- Politický koutek 12.12. 22:16 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:27 - řidičBOB
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 12.12. 18:26 - M.Z.
- BMW Divize 12.12. 12:07 - pavproch
- Ochrana proti korozi NOXUDOL? 12.12. 08:42 - purpurboa
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 12.11. 14:24 - Vrooom