Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Španělé předělali luxusní SUV na drsný off-roadový tank, nezastaví ho prý nic
21.5.2019 | Petr Prokopec
Pokud vám jedno z nejdražších a nejluxusnějších SUV světa přijde poněkud zženštělé, je tu řešení. Uvnitř vás pořád bude hýčkat jako bavlnka, všechno ostatní ale u Bentley Bentayga Bengala míří jiným směrem.
Evropské prodeje Bentley Bentayga v letošním roce nejsou zrovna ohromující, za první čtvrtletí bylo prodáno jen 207 aut. Meziročně jde o sotva polovinu, kterou nezvládá vyvážit ani mírně rostoucí zájem v Americe. Na druhé straně Atlantiku bylo od ledna do března registrováno 256 vozů, tedy jen o 47 více než loni. Jde o drahý model, který si nemůže dovolit každý, přesto se jich prodává tak málo, že má Bentley problém. Nedivili bychom se tedy, kdyby přišlo s faceliftem či nějakou speciální verzí, která by rozdmýchala poptávku i po regulérním provedení.
Je ovšem třeba, aby Britové udělali o trochu zásadnější změnu než v uplynulých měsících, kdy byla uvedena verze Speed. Ta vrátila do Crewe titul nejrychlejšího SUV na světě, byť poměrně kontroverzním způsobem. V rámci akcelerace Bentayga i nadále zaostává za spřízněným Lamborghini Urus, které si Bentley s přehledem dává k snídani, obědu i večeři. Kde ovšem má navrch, to je maximálka, která činí 306 km/h. Italský vůz oproti tomu zvládne „pouze“ 305 km/h.
Ve světle výše zmíněného tedy nepřekvapí, že Urus válcuje Bentley i v rámci evropských prodejů. Britové by k nakopnutí prodejů skutečně potřebovali o trochu více než jen rozdíl jednoho kilometru v rámci maximálky. Směr jim naznačuje tuningová firma Bengala Automotive Design. Španělští úpravci nejsou moc známí, ovšem mají zkušenosti s vozy Ferrari i Rolls-Royce, v této části trhu se tedy rozhodně neztrácí. Právě naopak o sobě dávají nově jaksepatří vědět, neboť jejich vize britského SUV připomíná tank.
Momentálně nemáme k dispozici mnoho detailních informací, nicméně jisté je to, že nově Bentayga již stoprocentně nebude držet s Lamborghini krok. To ale nejspíše nikomu vadit nebude, důraz při vývoji byl kladen na výlety mimo zpevněný asfalt. Z toho důvodu se tuneři spojili s vítězem španělského off-roadového šampionátu a jeho týmem. Modifikacemi tak prošel zejména podvozek, který zamířil o hezkých pár centimetrů nahoru. Zároveň dorazilo i off-roadové obutí, které se skrývá pod rozšířenými blatníky.
Opomenout zmínit nesmíme ani kovaná kola Dillinger či karbonové doplňky, jež mají redukovat hmotnost navýšenou přidáním ochranných ocelových rámů vpředu a vzadu a bočních nášlapných prahů. Povšimnout si pak můžeme i do stran vyvedených výfuků, jež naznačují, že při starém nezůstal ani výkon. Kolik koní se však pod kapotou skrývá a zda jde o dvanáctiválcovou či osmiválcovou verzi, to je momentálně nejasné. Ať tak či onak, k modifikacím došlo stoprocentně.
Vůz dostal i dvojici přídavných světelných ramp používajících technologii LED, stejně jako mřížkou na zadním okně. Interiér zatím zůstává tajemstvím, ovšem i v tomto případě dojde na úpravy. Jak moc rozsáhlé budou, to již rozhodnou zákazníci. Španěly upravený britský tank bude k mání pouze v 15 kusech - zda si je však zákazníci budou muset dodat sami, či zda za ně nákup obstará Bengala, to je již dalším tajemstvím, stejně jako samotná cena. Nízká ale jistě nebude.
Každopádně se dá říci, že pokud by s takovým provedením přišlo samotné Bentley, zájem lidí hlavně z Ruska a Středního Východu by jistě byl enormní. Britové by tak klidně mohli vyrukovat i se stokusovou sérií, která by se prodávala dvakrát dráže než základ, a přesto by neměli problém s vyprodáním celé produkce. Je tedy škoda, že v Crewe této příležitosti nevyužili, alternativa ze Španělska ale bude k dispozici.
Bentley Bentayga se po zásazích španělské firmy Bengala změnilo v off-roadový tank, který díky ocelovým rampám a zrevidovanému podvozku projede naprosto vším a všude
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva