Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Španělé předělali luxusní SUV na drsný off-roadový tank, nezastaví ho prý nic
21.5.2019 | Petr Prokopec
Pokud vám jedno z nejdražších a nejluxusnějších SUV světa přijde poněkud zženštělé, je tu řešení. Uvnitř vás pořád bude hýčkat jako bavlnka, všechno ostatní ale u Bentley Bentayga Bengala míří jiným směrem.
Evropské prodeje Bentley Bentayga v letošním roce nejsou zrovna ohromující, za první čtvrtletí bylo prodáno jen 207 aut. Meziročně jde o sotva polovinu, kterou nezvládá vyvážit ani mírně rostoucí zájem v Americe. Na druhé straně Atlantiku bylo od ledna do března registrováno 256 vozů, tedy jen o 47 více než loni. Jde o drahý model, který si nemůže dovolit každý, přesto se jich prodává tak málo, že má Bentley problém. Nedivili bychom se tedy, kdyby přišlo s faceliftem či nějakou speciální verzí, která by rozdmýchala poptávku i po regulérním provedení.
Je ovšem třeba, aby Britové udělali o trochu zásadnější změnu než v uplynulých měsících, kdy byla uvedena verze Speed. Ta vrátila do Crewe titul nejrychlejšího SUV na světě, byť poměrně kontroverzním způsobem. V rámci akcelerace Bentayga i nadále zaostává za spřízněným Lamborghini Urus, které si Bentley s přehledem dává k snídani, obědu i večeři. Kde ovšem má navrch, to je maximálka, která činí 306 km/h. Italský vůz oproti tomu zvládne „pouze“ 305 km/h.
Ve světle výše zmíněného tedy nepřekvapí, že Urus válcuje Bentley i v rámci evropských prodejů. Britové by k nakopnutí prodejů skutečně potřebovali o trochu více než jen rozdíl jednoho kilometru v rámci maximálky. Směr jim naznačuje tuningová firma Bengala Automotive Design. Španělští úpravci nejsou moc známí, ovšem mají zkušenosti s vozy Ferrari i Rolls-Royce, v této části trhu se tedy rozhodně neztrácí. Právě naopak o sobě dávají nově jaksepatří vědět, neboť jejich vize britského SUV připomíná tank.
Momentálně nemáme k dispozici mnoho detailních informací, nicméně jisté je to, že nově Bentayga již stoprocentně nebude držet s Lamborghini krok. To ale nejspíše nikomu vadit nebude, důraz při vývoji byl kladen na výlety mimo zpevněný asfalt. Z toho důvodu se tuneři spojili s vítězem španělského off-roadového šampionátu a jeho týmem. Modifikacemi tak prošel zejména podvozek, který zamířil o hezkých pár centimetrů nahoru. Zároveň dorazilo i off-roadové obutí, které se skrývá pod rozšířenými blatníky.
Opomenout zmínit nesmíme ani kovaná kola Dillinger či karbonové doplňky, jež mají redukovat hmotnost navýšenou přidáním ochranných ocelových rámů vpředu a vzadu a bočních nášlapných prahů. Povšimnout si pak můžeme i do stran vyvedených výfuků, jež naznačují, že při starém nezůstal ani výkon. Kolik koní se však pod kapotou skrývá a zda jde o dvanáctiválcovou či osmiválcovou verzi, to je momentálně nejasné. Ať tak či onak, k modifikacím došlo stoprocentně.
Vůz dostal i dvojici přídavných světelných ramp používajících technologii LED, stejně jako mřížkou na zadním okně. Interiér zatím zůstává tajemstvím, ovšem i v tomto případě dojde na úpravy. Jak moc rozsáhlé budou, to již rozhodnou zákazníci. Španěly upravený britský tank bude k mání pouze v 15 kusech - zda si je však zákazníci budou muset dodat sami, či zda za ně nákup obstará Bengala, to je již dalším tajemstvím, stejně jako samotná cena. Nízká ale jistě nebude.
Každopádně se dá říci, že pokud by s takovým provedením přišlo samotné Bentley, zájem lidí hlavně z Ruska a Středního Východu by jistě byl enormní. Britové by tak klidně mohli vyrukovat i se stokusovou sérií, která by se prodávala dvakrát dráže než základ, a přesto by neměli problém s vyprodáním celé produkce. Je tedy škoda, že v Crewe této příležitosti nevyužili, alternativa ze Španělska ale bude k dispozici.
Bentley Bentayga se po zásazích španělské firmy Bengala změnilo v off-roadový tank, který díky ocelovým rampám a zrevidovanému podvozku projede naprosto vším a všude
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis