Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sportovní Opely se vrátí, ale v podobě, která bude karikaturou modelů, co známe
26.1.2021 | Petr Prokopec
Vzkříšení sportovní divize OPC je na první pohled vítanou, zprávou, než ale zjistíte, že půjde o docela jiná auta, než na jaká jsme zvyklý. Novinky už nemají dostat vyšší výkon.
Fiktivního českého génia Járu Cimrmana zná nejspíše každý. My si pro potřeby dnešního článku připomeneme jeho hru Záskok, respektive její úvodní seminář. V něm jsou zmíněny strasti Cimrmanovy divadelní družiny, pro kterou její principál začal upravovat díla zahraničních a bezpečně mrtvých autorů s nemalou svérází. Nad všechny vyčníval Shakespearův Hamlet bez Hamleta, kde se sice o dánském následníkovi trůnu soustavně mluví, ovšem za celou hru jej nikdo neuvidí. Což pochopitelně diváky, kteří přišli právě na Hamleta, zrovna nepotěší.
S podobnou strategií se nyní chystá přijít Opel. Britská divize této značky, tedy Vauxhall, oznámila, že se ze záhrobí vrátí označení VXR a kolegové z německého Auto Bildu říkají, že vzkříšeny budou i modely OPC. Za normálních okolností bychom z toho měli radost, po zjištění detailu je ale otázkou, zda se vůbec máme na co těšit. Všichni si totiž ještě velmi dobře pamatujeme, co všechno za oněmi třemi písmeny ještě v poměrně nedávné minulosti stálo, byly to skutečně schopné sportovní deriváty. Opel nicméně do budoucna chystá zcela odlišný přístup, který více než co jiného připomíná právě onoho Hamleta bez Hamleta.
Pes je zakopán v tom, že návrat modelů OPC bude spojen s elektrickým pohonem. Stephen Norman, současný provozní ředitel britské odnože a budoucí prodejní ředitel Opelu, má nicméně pocit, že 136 koní a 260 Nm točivého momentu, kterými disponují modely Mokka-e a Corsa-e, jsou dostačující. A proto OPC varianty těchto vozů vyšší výkon do vínku nedostanou. Místo toho se automobilka chce zaměřit na optimalizaci jejich brzd, podvozku a řízení.
Jakkoliv jsou úpravy tohoto druhu chvályhodné, zachování standardního výkonu lze brát jako hrubé nepochopení. Je totiž třeba si uvědomit, že lepší brzdy, podvozek či řízení ocení spíše než kdokoliv jiný hlavně největší automobiloví nadšenci, kteří v prvé řadě příliš nestojí o elektrická auta ani SUV. A pokud ano, pak jsou to ta výkonná. Se 136 koňmi ale o výkonném autě opravdu nelze mluvit, podobné stroje by byly jen karikaturou dřívějších OPC, však Astra mívala koní 280 a jela podle toho.
Je tak sice hezké, že Opel varianty OPC zabalí do slušivého a agresivněji stylizovaného bodykitu, to však mohl udělat i ve chvíli, kdy by je pustil do světa pod označením OPC Line. Slavná divize by tím nebyla kompromitována a značka by v případě zájmu mohla přijít s výkonnějšími vozy, u kterých by poté klidně mohlo dojít i na další úpravy. Takto ovšem dostanete onoho Hamleta bez Hamleta. Respektive si za výrazně vyšší peníz koupíte Opel OPC, který bude postrádat jednu z hlavních předností OPC nabízelo.
Naděje, že divize OPC zůstane věrna svým kořenům, pochopitelně existuje, dokud neuvidíme hotové auto. Pokud ale automobilka oficiálně hovoří o výše zmíněném, nezdá se být na místě si jiný než popsaný vývoj malovat.
Opelu Mokka-e se rozhodně nedá upřít sportovní vizáž. O to těžší to ovšem bude mít sportovní verze OPC, pokud opravdu dorazí bez vyššího výkonu. Foto: Opel
Přitom „ópécéčka” bývala skutečně schopná sportovní auta, jako třeba Astra OPC z roku 2012 v našem testu. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva