Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sportovní zázrak Nissanu zná své definitivní ceny, na dnešní dobu jsou až neuvěřitelně nízké
26.4.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto ohromilo už tím, čím je. Však nám ukažte, kolik novinek přichází s plnotučným spalovacím motorem o 406 koních, pohonem zadních kol a ručním řazením. Navíc nemělo stát moc a skutečně nestojí, s představami EU ale kompatibilní není.
Ceny nových aut v poslední době neskutečně narostly. Pokud tedy chcete třeba Škodu Kodiaq, musíte si připravit minimálně 863 900 Kč. Za tuto částku přitom dostanete výbavu Ambition a přeplňovanou jedna-pětku pod kapotou, jejíchž 150 koní přenáší pouze na přední kola šestistupňový manuál. To není zrovna oslňující kombinace, nicméně třeba s automatem jste již o 50 tisíc korun výše. A pokud byste chtěli benzinový motor vyměnit za dvoulitrový turbodiesel disponující stejným výkonem, bez 963 900 Kč do showroomu mladoboleslavské automobilky raději ani nevyrážejte.
Situace nicméně výrazně lépe nevypadá ani jinde. Třeba základní BMW 318i, jehož dvoulitrový čtyřválec posílá na zadní kola 156 koní, je k dispozici od 925 600 Kč. V té chvíli ovšem nelze počítat s květnatou výbavou. Kratší výlet do příplatkové výbavy vás pak pošle daleko za milionovou hranici, a to přitom stále máte pod kapotou nepříliš početné stádo, které asfalt rozhodně trhat nebude. A jakmile pak přepřáhnete třeba na provedení M340i xDrive s šestiválcem a 374 koňmi, musíte si připravit minimálně 1 794 000 Kč. A výbavy bude pořád poskrovnu.
Je nicméně třeba dodat, že taková situace panuje v Evropě, kde se navíc pod tlakem regulací EU dostupné portfolio nových aut neustále zmenšuje. Sítem Bruselu přitom neprochází hlavně dostupnější výkonné vozy, které mají příliš vysokou papírovou spotřebu. Jinde ve světě tolik nevadí, a tak se tam mohou těšit i na skoro zázračnou novinku Nissanu. Ta se poprvé představila už loni, kdy slibovala působivé parametry za velmi nízkou cenu. A teď můžeme říci, že nepřeháněla.
V USA prodeji stále není, ve své domovině ale Nissan prodej nového sportovního kupátka Z konečné odstartoval. Tento vůz je nástupcem předchozích modelů 350Z a 370Z, přičemž na rozdíl od nich již nepoužívá atmosférický motor, nýbrž přeplňovaný. Objem tak sice klesnul na tři litry, ovšem šest válců zůstalo zachováno. Podstatnější je ovšem nárůst výkonu, neboť na zadní kola nyní míří 406 koní. Ty přitom může mít na povel jak šestistupňový manuál, tak devítistupňový automat.
Nissan se překvapivě rozhodl, že obě verze budou začínat na stejné částce, tedy na 5 241 500 yenech (cca 946 tisíc Kč). Ve finále je tedy novinka o chlup dražší, než se předpokládalo. Jakkoliv veškeré spekulace dosud souvisely jen s americkým trhem, kde by Z mělo být k dispozici od 40 tisíc USD (asi 922 tisíc Kč). I kdyby nicméně nakonec také na druhé straně Atlantiku došlo ke zdražení, stále tu máme opravdu bezkonkurenční nabídku, a to nikoliv jen k poměru k výše zmíněné Škodě Kodiaq či BMW řady 3.
Automobilce se totiž povedlo vyrovnat cenu největšího konkurenta, jímž je Toyota Supra páté generace. Ta je v Japonsku k mání od 4 995 000 JPY (cca 900 tisíc Kč), nicméně v takové chvíli lze pod kapotou počítat s dvoulitrem a 259 koňmi. Z nového Nissanu Z se tak rázem stává nadmíru lákavé zboží, načež by nás ani nepřekvapilo, kdyby zákazníci vzali showroomy útokem. Zvláště když maximálně mohou zaplatit 6 966 300 JPY (1 253 000 Kč) za limitované a plně vybavené provedení Proto Spec.
Nový Nissan Z konečně vstoupil do prodeje, přičemž za 406 koní dají japonští zákazníci necelý milion korun, a to bez ohledu na to, zda zvolí manuální či automatickou převodovku. Foto: Nissan
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva