Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného
22.11.2020 | Petr Miler
Bylo to už skoro trapné, jako v případě každého klání, jehož výsledek pomalu znáte předem. Letos ale konečně došlo ke změně, nové BMW M místo Marca Marquéze dostal Fabio Quartararo.
Marc Marquéz je nejúspěšnějším jezdcem MotoGP posledních let a do loňského roku šampionát jasně ovládal. Ze sedmi sezón, kterých se účastnil, vyšel jako vítěz šestkrát, přičemž jedinou výjimkou v jeho nadvládě byl rok 2015, kdy v pořadí skončil až třetí za Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Nicméně i během této ne zcela povedené sezóny nakonec na jeden trůn usedl, podařilo se mu být nejlepším v rámci kvalifikací. Nejinak tomu bylo i dva roky předtím, stejně jako čtyři poté. Díky tomu si Marquez přišel na celkem sedm ostrých BMW.
Pokud se teď divíte, co má jezdec ze stáje Honda společného s mnichovskou značkou, pak je třeba dodat, že byť BMW motocykly též vyrábí, v motocyklovém šampionátu je za oficiálního sponzora a dodavatele všech aut. Poskytuje jak safety car, tak zajišťuje i oficiální přepravu hostů a jezdců ve firemních SUV. Kromě toho pak automobilka ještě sponzoruje tzv. BMW M Award, cenu udílenou nejlepšímu kvalifikačnímu jezdci. A právě na tomto poli byl Marquéz sedm let k neporažení.
Letos se ale tak trochu porazil sám, neboť se zranil při první závodě sezóny v Jerezu, když se pokoušel stíhat Fabia Quartarara. Trochu to připomíná doby Ayrtona Senny, který v roce 1994 marně stíhal již tehdy dominantního Michaela Schumachera, až smutně havaroval v Imole a jistě nemusíme dodávat, jak dopadl. Marquéz měl více štěstí, jeho zranění jej ale nakonec beztak vyřadilo z celé sezóny a jeho pozici převzal Quartararo. A to právě i v kvalifikacích.
Je to tedy on, komu letos připadla BMW M Award, tentokrát v podobě libového BMW M2 CS. Poněkud absurdně drahá (2 533 700 Kč, tedy skoro o milion dražší než M2 Competition) specialita s šestiválcovým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol je jistě auto snů svého druhu a vzhledem k tomu, že Quartararovi podobné libůstky jistě nemohly zevšednět, jeho úsměvu na prezentačních fotkách BMW docela věříme.
Dodejme, že M2 CS disponuje motorem z modelů M3 a M4 Competition, tedy 450koňovým 3,0 R6, na stovku zrychlí za 4,2 sekundy a rozjede se až na maximálku omezenou na 280 km/h. Vzhledem k velikosti vozu famózní parametry, takový bavorský vdolek, možná poslední pochoutka svého druhu.
Fabio Quartararo přerušil úžasnou šnůru zisků BMW M Award Marquem Marquézem. Právě on si tak domů odváží nové BMW M2 CS. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami