Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Studie odhalila typická auta agresivních řidičů, na většinu stačí dvě písmena abecedy
20.4.2024 | Petr Prokopec
Na jednu stranu to svádí k předsudkům, na tu druhou je to prostě statistika a ta obvykle nelže. Výsledné pořadí aut navíc skutečně není překvapivé, některé značky agresivní řidiče zjevně přitahují.
Prakticky každý z nás si škatulkuje ostatní řidiče na základě aut, která řídí. Výsledkem mohou být nemístné předsudky, volba auta ale zkrátka dává něco najevo o charakteru jeho majitele. Když si někdo v 50 letech koupí žluté sportovní kupé, napoví to něco o jeho smýšlení stejně jako to, když si někdo ve 20 pořídí hnědý kombík s nejslabším dieselem na trhu.
Právě na charakter řidičů jednotlivých aut se zaměřila studie americké společnosti Insurify, která zprostředkovává pojištění aut a jako taková ví o svých klientech docela dost, mimo jiné jejich dřívější prohřešky za volantem. Podle nich asi nelze usuzovat, kdo má jaký smysl pro rodinný život, pokud je ale někdo opakovaně trestán za projevy agrese za volantem, hodit jej do škatulky „agresivní řidič”, není nemístné. A právě na jejich auta se studie zaměřila.
Její výsledky tak odhalují desítku vozů, po jejichž spatření byste raději měli zbystřit a pokud možno nedráždit. Za jejich volantem totiž nejčastěji sedí lidé trestaní za nedání přednosti v jízdě či chodci, nezastavení na semaforu či příslušném dopravním značení, nevhodné couvání, porušení zákazu předjíždění, najíždění, vybržďování či ujetí od nehod. Z této statistiky pak vznikla ona nejhorší desítka, která je založena na počtu agresivních řidičů na tisíc vozů.
Studie mimo to poukazuje na tu skutečnost, že méně vyrovnaní jedinci inklinují především ke sportovním vozům s vyšším výkonem. Přičemž Audi, BMW a s nimi i Acura (luxusní divize Hondy prodávající třeba i sportovní NSX) mají mezi nejhorší desítkou hned šest zástupců. Naopak vozy jako Nissan X-Terra, Honda Ridgeline a Range Rover v daném žebříčku nehledejte, jejich majitelé byli totiž vyhodnoceni jako ti nejpříjemnější, na které můžete na silnici narazit. V případě celkového průměru tu pak máme 23,1 agresivních řidičů na tisíc motoristů.
10 aut, která nejčastěji řídí agresivní řidiči
10. Audi A4
Počet agresivních řidičů: 44,8/1 000
Foto: Audi
Lidé používající německý sedan jsou agresivní hlavně vůči chodcům, přednost jim nedají čtyřikrát častěji než průměr všech řidičů.
9. Honda Element
Počet agresivních řidičů: 45,4/1 000
Jediný nesportovní zástupce v žebříčku řídí často lidé, kteří nedávají přednost ostatním vozům, a to dvakrát častěji než zbytek.
8. Hyundai Veloster
Počet agresivních řidičů: 46/1 000
Korejský hatchback je spojen hlavně s překračováním rychlosti, stejně tak ale i s nedáním přednosti v jízdě, jíž se jeho majitelé dopouští 2,3krát častěji.
7. Acura ILX
Počet agresivních řidičů: 46,4/1 000
Japonská automobilka u svého sedanu s oblibou vyzdvihuje poměr výkonu a hmotnosti, což řidiče zjevně svádí hlavně k agresivní jízdě.
6. Acura TLX
Počet agresivních řidičů: 47/1 000
Majitelé tohoto vozu nedávají přednost chodcům i ostatním řidičům o 81,7 % častěji než zbytek, v případě nezastavení na stopce jsou na tom hůře o 72,1 %.
5. Toyota Celica
Počet agresivních řidičů: 47,6/1 000
Poslední Celica sice vznikla v roce 2005, v oběhu je ale zjevně dále tolik aut, že to ovlivnilo i současnou statistiku v případě agresivní jízdy.
4. Subaru WRX
Počet agresivních řidičů: 49,7/1 000
WRX vítězí v počtu rychlostních přestupků, přičemž jeho majitelé mimo to 2,5krát častěji špatně předjíždí a 2,3krát častěji předjíždí na zákazu.
3. Audi A5
Počet agresivních řidičů: 54,3/1 000
Audi jako takové je spojeno hlavně s najížděním na ostatní řidiče, u A5 se k tomu však přidává ještě nedání přednosti chodcům a nerespektování semaforů či dopravního značení.
2. BMW řady 7
Počet agresivních řidičů: 56,2/1 000
Jakkoliv by člověk německou limuzínu spojoval spíše s poklidnou jízdou, realitou je hlavně bezohlednost dosahující dvojnásobku národního průměru.
1. BMW řady 4
Počet agresivních řidičů: 58,9/1 000
Pro majitele řady 4 není lichotivou vizitkou, že při nedání přednosti chodcům přesahují průměr 9,7krát. Mimo to příliš nerespektují znamení k zastavení.
Zdroj: Insurify
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 59 minutami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva