Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo

Koronavirus zamíchal kartami a výsledná podoba trhu s tím či oním je často velmi zajímavá. Trh s auty není výjimkou - lidé, kteří mají hlouběji do kapsy, si nejčastěji nekoupí nic, o výsledcích tak rozhodují ti zbylí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo

16.6.2021 | Petr Prokopec

Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo

/

Foto: Mercedes-Benz

Koronavirus zamíchal kartami a výsledná podoba trhu s tím či oním je často velmi zajímavá. Trh s auty není výjimkou - lidé, kteří mají hlouběji do kapsy, si nejčastěji nekoupí nic, o výsledcích tak rozhodují ti zbylí.

Automobilový průmysl dostává v posledních měsících pořádně na frak. Koronavirová pandemie nejprve uzavřela továrny, poté snížila kupní sílu zákazníků a nakonec vyústila v nedostatek čipů a dalších dílů potřebných pro výrobu aut. Výsledkem je galimatyáš protichůdných vlivů, ze kterého může vyjít cokoli. Prodeje nových vozů momentálně meziročně stoupají, protože loni bylo opravdu zle, optikou delšího časového horizontu ale stále klesají na nejnižší hodnoty za mnoho dekád. A je otázkou, do bude následovat.

Ve Spojených státech vládne o něco uvolněnější atmosféra, ani tam ale není bůhvíjak dobře - některých aut je moc, jiných málo. Globální pohled na věc říká, že nové i ojeté vozy čekaly na zákazníka v květnu déle než v lednu, když se průměr zvýšil ze 46,2 na 47,1 dne. To je ale průměr, po některých konkrétních autech lidé touží tak moc, že se u prodejců ani neohřejí.

Mezi novými vozy vládne velmi drahý Mercedes třídy G, který v průměru potřebuje na nalezení zákazníka 9,4 dne. Druhý je znovu drahý Chevrolet Corvette s 9,5 dne. To je opravdu velká rychlost, navíc je třeba dodat, že takové průměry jsou dané jen déletrvajícími prodeji vozů s příliš ambiciózními cenovkami - zájem o tyto modely je jinak tak velký, že za ceníkové ceny mizí od prodejců ihned či jsou prodané ještě dříve, než se k nim vůbec fyzicky dostanou.

Jen o něco málo pomaleji zvládají dealeři udat Cadillac Escalade s 10,8denním průměrem, Hyundai Tucson a Kia Telluride už potřebují přes 11 dnů. Nejžádanější modely Toyoty a Lexusu už se pohybují kolem 12denní hranice, i to je ale úctyhodná rychlost.

Podobně zajímavý je pohled na ojeté vozy. Také zde sice najdeme Corvette, ovšem až na třetí příčce s 21,8denním průměrem. Ještě méně pak potřebují Tesla Model 3 (20,2 dne) a Mazda MX-5 (19,5 dne). Vrcholy žebříčků tedy okupují vozy pro radost, drahé „nesmysly” a podobné věci. Na jednu stranu to chápeme, kdo by si nechtě po roce „v jeskyni” trochu užít. Na druhou stranu je ale také vidět, že ekonomické následky koronaviru se lidí dotkly značně disproporčně a zatímco někteří o koupi auta ani nepřemýšlí, jiní si jdou koupit Mercedes G s průměrnou cenou daleko přes 3 miliony Kč.

Nejrychleji prodávaná nová i ojetá auta v USA v květnu 2021


Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 1 - Nejrychleji prodava auta iSeeCars 2021 kveten tab01Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 2 - Nejrychleji prodava auta iSeeCars 2021 kveten tab02
Společnost iSeeCars prozkoumala přes 1,3 milionu květnových prodejů aut v USA a zjistila, která nová i ojetá auta se prodávají nejrychleji. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: iSeeCars

Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 3 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 20Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 4 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 36
Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 5 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 17Studie ukazuje, jaká auta se dnes u prodejců ani neohřejí, v krizi je zjevně jen někdo - 6 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 44
V případě nových vozů je na vrcholu Mercedes-Benz třídy G. Označit toto auto spíše za rozmar než životní nezbytnost jistě není přehnané. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: iSeeCars

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.