Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Supersportovní blondýna ukázala taje auta jedoucího 402 km/h, jen lak stál 3 miliony
11.9.2020 | Petr Prokopec
Je to jedno z nejrychlejších aut všech dob, výjimečné ale nechce být jen tím. Sází tak krom dynamiky i na zlato, diamanty a vychytávky, které jsou spíš pro parádu než cokoli jiného.
V srpnu se světu poprvé ukázal nový supersport Gordona Murraye, který legendární konstruktér považuje za jediného legitimního nástupce svého životního díla, McLarenu F1. Vše ostatní tento Jihoafričan smetl ze stolu, a to včetně nového Speedtailu, za kterým stojí přímo britská automobilka. Ta si sice dala velmi záležet na tom, aby vstoupila do stejné řeky podruhé, a tak jsme se dočkali centrální pozice řidiče nebo 24karátového zlata v motorovém prostoru. Jenže Murray již při vývoji chyběl, navíc McLaren mnohem více reflektoval současné trendy než zmíněného předchůdce.
Důkazem budiž nové video Supersportovní blondýny, na kterém ukázala taje právě nového McLarenu Speedtail. Do Dubaje byl totiž dodán druhý kousek v pořadí z celkově 106kusové edice. I toto množství je přitom odkazem na předchozí supersport, jakkoliv v jeho případě byla produkce rozmělněna mezi silniční a okruhové verze a nebyla nijak omezena, více lidí si prostě tohle auto nekoupilo. Ti šťastnější navíc s McLarenem F1 skutečně jezdili, a to často i velmi pravidelně.
Lze něco podobného očekávat také od novinky? Spíše nikoliv. Byť tu jde o poctu řidičskému supersportu, vysoká startovní cena a omezená dostupnost budou důvodem, proč prakticky všichni majitelé Speedtail maximálně tak vyvezou na pár metrů z garáže a poté jej tam zase vrátí. Zvláště pokud nesetrvají u pouhého základu, ale sáhnou také po příplatkové výbavě. V té totiž mimo jiné trůní i lak s integrovaným diamantovým práškem za 130 tisíc dolarů, tedy skoro 3 miliony Kč.
Již zmíněné zlato se poté nedostalo pouze do motorového prostoru, ale napomáhá také s chlazením výfuku. A mimo to si žlutým kovem nechal majitel zkrášlit i sadu nářadí, kterou bude ovšem jistě používat ještě méně než samotný vůz - tedy vůbec. Je to přitom nevýslovná škoda, neboť pro McLaren se jedná o nejrychlejší vůz v jeho historii, který s výkonem přes 1 000 koní dosahuje nejvyšší rychlosti 402 km/h. A aby takového tempa dosáhl, pyšní se karoserie mnoha unikáty.
Tím asi nejzajímavějším jsou zadní klapky, které se v závislosti na rychlosti zdvihají či opět zaklapávají, a to pouhým prouděním větru. Kvůli co nejmenšímu odporu přitom přední kola disponují kryty, zatímco po zpětných zrcátkách budete pátrat marně. Místo nich Speedtail používá kamery, jenž se navíc při jízdě zasouvají do karoserie. I to však jen dokládá, že jde spíše o vůz kategorie Gran Turismo než o ryzí sporťák, u nějž se hlídá každý gram hmotnosti.
Další představování již necháme na Supercar Blondie, za nás dodáme už jen poslední zajímavost, která se týká zmíněného motorového prostoru. Do toho totiž zákazník nemá šanci nahlédnout, zvednout víko mohou pouze technici McLarenu. Oním zlatem se tedy příliš nepokochají, stejně jako se musí spokojit s omezeným výhledem na osmiválcové twin-turbo pod kapotou.
McLaren Speedtail bude i díky příplatkům okupovat spíše garáže než silnice, zajímavé auto je to ale zcela nesporně. Foto: Supercar Blondie@YouTube
Zdroj: Supercar Blondie@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva